۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸

آماری از زائران پیاده مشهد الرضا(ع)

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: تعداد زائران پیاده که از نقاط مختلف کشور وارد مشهد شده اند به 180 هزار و 980 نفر رسیده است.
کد خبر : ۲۱۶۲۶۶
صراط: «حسین رضایی» افزود: از این تعداد بیش از 54 هزار نفر امروز به مشهد مشرف شدند که 41 هزار و 105 نفر آنان از جاده نیشابور، هفت هزار و 788 نفر از مسیر قوچان، چهار هزار و 400 نفر از جاده سرخس و 971 نفر هم از جاده کلات وارد مشهد شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم گسترده زائران پیاده در جاده های ورودی به مشهد تعداد ایستگاه های جدید توسط خیرین افزوده شده و تعداد آنها به 200 مورد در این استان رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون 59 هزار نفر از زائرین پیاده توسط جمعیت خدمتگزاران زائران در مدارس، حسینیه ها و مساجد استقرار یافته اند.

رضایی با تاکید بر دقت لازم در جمع آوری آمار و اطلاعات توسط 97 نیروی آمارگیر افزود: تعداد قابل توجهی از زائران پیاده بویژه از شهرهای نزدیک تا ظهر فردا وارد مشهد خواهند شد.

جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی متشکل از خیرینی است که از حدود 13 سال قبل خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) را آغاز کرده اند و تاکنون ضمن ترویج این سنت حسنه تلاش کرده اند از ظرفیت های مختلف بخش خصوصی، مردم و دستگاه های دولتی برای ساماندهی و توسعه این حرکت بهره گیرند.

پارسال نیز 162 هزار زائر پیاده در روزهای پایانی ماه صفر وارد مشهد شدند.
منبع: ایرنا