۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲

آمار سرقت‌های پایتخت از زبان احمدی‌مقدم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: تهران بزرگ در بالاترین رتبه سازمانی در بین استان‌ها قرار گرفته است در حالی که بیشترین چالش‌ها و جرایم را دارد و یک چهارم سرقت‌ها مربوط به تهران بزرگ می‌شود.
کد خبر : ۲۱۶۳۴۵
صراط: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده انتظامی تهران بزرگ در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و عرض خسته نباشید به مأموران انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: الگو و اسوه تمام‌نما برای تمام بشریت رسول خدا است و هر کس خواهان ملاقات با خدا در روزگار آخرت است باید از این مسیر اخلاقی حرکت کند چرا که رسول خدا نه الگو برای مسلمانان بلکه برای همه بشریت و پایان این دنیاست.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: طبیعتاً حکومت اسلامی یکی از زیرساخت‌ها و نیازهای اجرای احکام اسلامی است یعنی سیره رسول خدا فقط در اخلاق فردی نیست بلکه حکومت از لوازم اصلی است و برای اینکه بستر برای اجرای احکام فراهم شود و امنیت، عدالت، رفاه و اقتصاد اسلامی ایجاد شود باید حکومت اسلامی برقرار باشد.
 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: حکومت از ضروری‌ترین زیرساخت‌ها برای جامعه اسلامی است و اگر امروز یکی بخواهد در سوریه و عراق حرف از اخلاق بزند و اینکه ناموسش به دست برده‌فروشان نیفتد چطور امکان دارد، چرا که آنجا از عدالت حرف زدن مفهومی ندارد و هر کسی با شلاق و شمشیر به جان مردم افتاده است.
 
سردار احمدی‌مقدم افزود: این نمونه‌ها نشان می‌دهد که حکومت صالح مقدمه سربلندی بشر است و بدون آن به دست حاکمان جور می‌افتد اگر چه به اسم اسلام حکومت می‌کنند و باعث ننگ می‌شوند.
 
این مقام ارشد انتظامی، امنیت را مقوله‌ شکل‌گیری هر جامعه مدنی دانست و گفت: عدالت لازمه اجرای قانون بعد از امنیت است و در سایه امنیت و عدالت، رفاه و باروری استعداد اتفاق می‌افتد و گرنه در هرج و مرج امکان چنین چیزی میسر نیست.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: حکومت و ولایت از زیربنایی‌ترین لازمه‌های حکومت است و نیروی انتظامی امروز افتخار دارد در ابتدایی‌ترین نیاز هر جامعه که امنیت است این وظیفه را بر دوش داشته باشد.
 
بالاترین مقام انتظامی کشور بیان داشت: امروز قدر این نعمت را مردم با اخبار پیرامون خود بیشتر درک می‌کنند و وقتی نمایندگان کشورهای دیگر به ایران می‌آیند و یا ما به کشورهای دیگر مسافرت می‌کنیم، همه آنها متعجب‌زده می‌گویند که چگونه جمهوری اسلامی ایران در میدان آشوب‌زده، با صلابت و امن به حیات خود علی‌رغم تمام فشارها و تهدیدها ادامه می‌دهد چرا که جمهوری اسلامی هم ایستاده و هم امن است.
 
وی گفت: جمهوری اسلامی در حوزه امنیت، دفاع، پیشرفت‌های علمی و اقتصادی علی‌رغم چالش‌ها و فشارهای دشمن مستأصل نبوده و گام به جلو  برمی‌دارد.
 
سردار احمدی‌مقدم افزود: اگر امنیت نبود امروز اقتصاد هم با مشکل مواجه می‌شد.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: امروز در نقطه صفر مرزی نیز هیچ نقطه‌ای وجود ندارد که امنیت برای سرمایه‌گذاری و تلاش وجود نداشته باشد.
 
وی با اشاره به این مطلب که دشمنان به درستی رکن اسلام یعنی رهبری را تشخیص داده و به آن حمله‌‌ور می‌شوند، افزود: دشمنان به باورهای دینی، ارزشی، فرهنگی مردم حمله کرده که آنها را فرو بپاشند اما الحمدالله تلاش آنها باعث بیدارتر شدن ملت شده است.
 
سردار احمدی‌مقدم به دهه آخر صفر در کشور ایران و در عراق و راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: حضور مردم در راهپیمایی اربعین و حتی در تشییع پیکر شهدا آنگونه است که آدمی احساس می‌کند که جامعه هوشمند و زنده است؛ البته ممکن است عناصری غافل شوند ولی سرجمع ملت ایران باهوش بوده و درک صحیحی از پیرامون خود دارند.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ به وظایف ناجا در کنار سایر بخش‌ها اشاره کرد و افزود: ناجا در حوزه فعالیت‌های خود باید حداکثر تلاش را برای ارتقا امنیت و آسایش برای لایق‌ترین مردمان جهان به کار گیرد.
 
وی گفت: واقعاً مردم ایران یک ملت شایسته و الگو در دنیا هستند و هر چه استکبار و دشمنان تلاش می‌کنند چهره اسلام را تخریب کنند جمهوری اسلامی ایران برجسته‌تر می‌شود و اسلام ناب در برابر اسلام ارتجاعی بیشتر مشخص می‌شود.
 
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ناجا نه تنها در حوزه امنیت وظیفه دارد بلکه در حوزه‌های انضباط اجتماعی، مبارزه با تهاجم فرهنگی، برقراری آرامش جامعه وظایف مهمی دارد.
 
وی به وظایف خدماتی ناجا اشاره کرد و افزود: در اربعین تدارک ورود و خروج یک و نیم میلیون نفر کار خیلی پیچیده‌ای است و این همکاران ما سنگ تمام گذاشتند؛ روند گذرنامه در نقطه صفر مرزی در زمان کوتاه ارائه شد.
 
سردار احمدی‌مقدم افزود: ناجا باید یک چهره خدمتگزار باشد و همه بخش‌های آن نقش اجتماعی را بپذیرند تا در خدمت‌رسانی به مردم بهتر ظاهر شویم.
 
این مقام ارشد انتظامی با بیان این مطلب که تهران بزرگ گام‌های بلندی برای حفظ امنیت و آرامش مردم برداشته است، افزود: ما امروز به تهران بزرگ به عنوان هفدهمین استان ‌برای بازرسی آمده‌ایم و مشاهده می‌کنیم که تهران بزرگ در بالاترین رتبه سازمانی در بین استان‌ها قرار گرفته در حالی که بیشترین چالش‌ها جرایم، بار ترافیکی و ... را دارد و یک چهارم سرقت‌های کل کشور مربوط به تهران بزرگ می‌شود.
 
ادامه دارد...
منبع: فارس
برچسب ها: سرقت تهران ناجا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز