۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
پای ٤میلیارد تومان پول برای معروف در میان است

فوتبالیستها در برابر این پول قیمتی ندارند!

سعید معروف این روزها با پیشنهاد وسوسه‌انگیزی از سوی اروپایی‌ها روبه‌رو شده است؛ پیشنهادی که نه تنها به لژیونرشدن او کمک می‌کند؛ بلکه رقمی نجومی را در جیب این بازیکن می‌گذارد که والیبالیست‌ها که هیچ، حتی فوتبالیست‌های ایران هم آرزوی آن را دارند.
کد خبر : ۲۱۶۳۶۹
صراط: باشگاه «کازان» روسیه قصد دارد بهترین پاسور رقابت‌های لیگ جهانی سال٢٠١٤ را در ازای پرداخت یک‌میلیون‌یورو دستمزد (چهارمیلیاردو٣٠٠میلیون‌تومان) در کنار ماکسیم میخاییلوف، نیکلای آپالیکوف و ویلفردو لئون کوبایی بازیکنان سرشناس والیبال دنیا به خدمت گیرد. با این حال، معروف که در حال حاضر در تیم شهرداری ارومیه برای لیگ باشگاه‌های والیبال ایران بازی می‌کند، با مشکلی بزرگ برای قبول این پیشنهاد رویایی مواجه شده. در واقع آن‌طور که شنیده می‌شود مسوولان باشگاه ارومیه‌ای تاکنون حاضر نشده‌اند به این بازیکن رضایتنامه دهند تا به تیم کازان بپیوندد.

معروف درباره آخرین وضعیتش برای حضور در تیم کازان یا ادامه همکاری با شهرداری ارومیه می‌گوید: «در آخرین بازی نیم‌فصل بود که این پیشنهاد ویژه به صورت رسمی از طرف باشگاه کازان روسیه به من داده شد. تعطیلات نیم‌فصل زمان خوبی بود تا همه جوانب را بررسی کنم و تصمیم بگیرم برای تیم کازان بازی کنم. به جرات می‌توانم بگویم مسایل مالی کمترین تاثیر را داشته که این تصمیم را گرفتم چرا که پیش از این هم از طرف باشگاه‌های دیگر همین پیشنهاد را داشتم، اما به دلیل تعهد اخلاقی‌ای که به تیم شهرداری ارومیه داشتم، به آنها جواب مثبت ندادم.»

با این حال، عبدالکریم حضرت‌پور، شهردار ارومیه می‌گوید ظرف دوروز آینده تکلیف معروف را مشخص خواهند کرد. او در پاسخ به این سوال که چرا مانع حضور معروف به‌عنوان یک لژیونر در این تیم صاحبنام اروپایی شدید، به«شرق» گفت: «با توجه به اینکه شهرداری، نهادی غیردولتی است و منابع آن از طریق مردم و اسپانسر تامین می‌شود، باید حتما مطالبات، احساسات و خواست مردم را در نظر بگیریم. به هرحال رفتن سعید ضربه جدی‌ای به تیم شهرداری وارد می‌کند و ما باید عاقلانه‌ترین تصمیم را بگیریم. ما یک‌طرفه به قاضی نمی‌رویم و از نگاه حرفه‌ای معتقدیم این یک پیشنهاد از نظر مادی و معنوی بهترین موقعیت را برای سعید فراهم کرده و جایگاه باشگاه شهرداری ارومیه را هم نشان می‌دهد. با وجود اینکه هنوز رسما نامه‌ای به دست باشگاه نرسیده، اما ما ظرف دوروز آینده با مسوولان مربوطه تشکیل جلسه خواهیم داد تا تصمیم نهایی را در مورد سعید بگیریم.»

البته معروف در پاسخ به این نکته که رفتنش ضربه زیادی به تیم شهرداری ارومیه در لیگ وارد می‌کند، گفت: «لازم می‌دانم به کسانی که رفتن من را ضربه به والیبال ایران و به‌ویژه ارومیه می‌دانند؛ اعلام کنم در صورتی به این باشگاه پاسخ مثبت می‌دهم که از حضور یکی از سه‌پاسور تیم‌های ملی فرانسه، صربستان یا بلغارستان در تیم شهرداری ارومیه مطمئن شوم. با تمام اینها اگر این انتقال صورت نگیرد، لطمه زیادی به بعد حرفه‌ای من وارد می‌شود انتظار دارم شهردار ارومیه که چندین و چندسال در راس والیبال فعالیت موفقی داشته، برای همکاری من با تیم کازان همکاری لازم را انجام دهد.»

اما از سوی دیگر، فریدون حسن‌پور، رییس سازمان لیگ فدراسیون والیبال هم مخالف حضور سعید معروف در تیم کازان است: «نمی‌دانم از کجا و به چه طریقی به سعید معروف پیشنهاد شده که به باشگاه کازان برود.

طبق آیین‌نامه سازمان لیگ معروف نمی‌تواند به تیم کازان برود چون از نظر ما باشگاه شهرداری ارومیه به تعهداتش در قبال معروف عمل کرده است. تمام تیم‌ها موظف هستند ٧٠درصد قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود را تا پایان نیم‌فصل پرداخت کنند، در غیر این‌صورت بازیکنان آن تیم به صورت اتوماتیک آزاد هستند. طبق استعلامی که از باشگاه شهرداری ارومیه گرفتیم، معروف مطالبات خود را گرفته و تنها در صورتی که این باشگاه به او رضایتنامه دهد، می‌تواند به کازان برود.»
---------------
خبر حضور کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در تیم کازان روسیه روز گذشته به قدری در رسانه‌های داخلی داغ بود که سردارآزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان که او نیز برای باشگاه «کازان» بازی می‌کند، در گفت‌وگو با سایت« ورزش٣» اظهارنظر جالبی درخصوص پیشنهاد کازانی‌ها به سعید معروف داشت: «پیشنهاد یک‌میلیون‌یورویی می‌تواند برای آقای‌معروف وسوسه‌انگیز باشد. امیدوارم مسوولان شهرداری ارومیه با حضور او در تیم «زنیت »موافقت کنند، چرا که با این انتقال هم زندگی شخصی و هم زندگی ورزشی او، از این‌رو به آن‌رو خواهد شد. «زنیت» تیم پرامکاناتی است و مطمئنم آقای‌معروف در این تیم موفق می‌شود. امیدوارم آقای‌معروف هرچه زودتر به «کازان» بیاید و به من هم پاس بدهد تا راحت‌تر گل بزنم (می‌خندد) البته شاید من در «کازان» نباشم اما اگر ماندم که دوست دارم از لحاظ ورزشی، من و آقای‌معروف به هم کمک کنیم.»
منبع: شرق