۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
روحانی:

اگر 10 یا 15 سال قبل مشکلی را به وجود آورده‌اند بگذارید آفتاب لکه‌های سیاه را بزداید!

روحانی گفت: این جناح یا آن جناح، چپ یا راست، این مذهب یا آن مذهب و از این قبیل مسائل مهم نیست و همه افتخارمان این است که مسلمان و ایرانی هستیم.
کد خبر : ۲۱۶۳۸۳
صراط: رئیس‌ جمهور با بیان اینکه تورم از 40 درصد به 17 درصد رسیده است، گفت: توطئه نفتی را پشت سر می‌گذاریم و این حیله به جایی نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در جمع مردم بیرجند در ورزشگاه آزادی این شهر اظهار کرد: از مردم بیرجند و خراسان جنوبی برای حضور گسترده تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) شاه خراسان، فخر مردم ایران است ادامه داد: گرچه خراسان، به شمالی، جنوبی و رضوی تقسیم شده است، اما هر سه در پناه امام هشتم (ع) هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشور از رکود خارج شده است و این خبر خوبی بود که از خراسان رضوی و از جوار مرقد امام هشتم (ع) به ملت ایران اعلام شد، گفت: می‌دانید ما از آغاز دولت با دو معضل مواجه بودیم که لازم بود آنها را از پیش پای مردم برداریم.

روحانی افزود: معضل اول تورم بالای 40 درصد بود که ما باید با کمک مردم و مسئولان قدم به قدم این تورم را کاهش می‌دادیم که خوشبختانه آن را از 40 درصد به 17 درصد رساندیم، اما در کنار تورم بحث رکود هم بود که عدم رونق و رشد را داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته رشد ما منفی بود، افزود: در سال 93 و در سه‌ ماهه اول سال، دولت طبق محاسبات بانک مرکزی به رشد دست یافت و حرکت رو به جلویی داشتیم که رشد ما نسبت به مدت مشابه سال 92 بالای چهار درصد بود و این در حالی بود که در دو سال قبل رشد ما منفی بود.


روحانی با بیان اینکه ما در سه ماهه اول امسال از رکود عبور کردیم، تاکید کرد: امروز افتخار دارم که اعلام کنم که بر اساس آمار شب گذشته بانک مرکزی، در سه ماهه دوم نیز کشور دارای رشد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه دولت در مجموع در 6 ماه اول سال دارای چهار درصد رشد بود، افزود: در این مدت در سال 91 ما 6.8 رشد منفی داشتیم و در سال 92 هم رشدمان در شش ماه اول هم منفی بود.

رئیس جمهور گفت: وقتی کشوری در دو سه ماهه اول رشد مثبت داشته باشد این به معنی آغاز تحول و رشد اقتصادی در آن کشور است.

روحانی با بیان اینکه در زمینه نفت و گاز، خدمات و کشاورزی اقدامات خوبی در این مدت انجام شده است، تصریح کرد: در مسکن که حرکتی نداشتیم امروز دارای پیشرفت هستیم و در بخش ساخت و ساز هم به برکت بودجه‌های عمرانی دارای پیشرفت شده‌ایم.

قیمت جهانی نفت قطعا بالا می‌رود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امسال تاکنون 94 درصد بودجه عمرانی استان‌ها را پرداخت کرده‌ایم که این در تاریخ سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: 22 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی را در 9 ماه پرداخت کردیم.

وی از اضافه شدن 100 میلیون متر مکعب گاز به شبکه گازرسانی کشور خبر داد و با اشاره به توطئه نفتی دشمنان تصریح کرد: قیمت نفت نمی‌تواند به شکل فعلی باقی بماند و قطعا بالا می‌رود.

روحانی ادامه داد: ملت ما پیروز در تمام صحنه‌ها است و با وحدت و پکپارچگی می‌توان توطئه‌ها را پشت سر گذاشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در مسائل جزئی اختلافات را کنار بگذاریم زیرا همه اهل یک کشور، یک قانون اساسی، یک رهبر، یک وحدت و یک انسجام بوده و به آن پایبند هستیم، تصریح کرد: باید مسائل ریز را کنار گذاشت چون همه زیر یک پرچم و زیر یک خیمه به نام پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم.

روحانی افزود: این جناح یا آن جناح، چپ یا راست، این مذهب یا آن مذهب و از این قبیل مسائل مهم نیست و همه افتخارمان این است که مسلمان و ایرانی هستیم.

رئیس جمهور گفت: همه باید با یکدیگر وحدت، اتحاد، یکپارچه و اخوت داشته باشیم و اگر یک نفر، گروه، فرد و قشری؛ 10 یا 15 سال قبل مشکلی را به وجود آورده‌اند اکنون لکه‌های سیاه را نگذارید چرا که همانطور که آفتاب لکه‌های سیاه را سفید می‌کند بگذارید آفتاب ایران زمین و برادری و اخوت، لکه‌های سیاه را بزداید. همیشه به سیاهی آن اشاره نکنید و به سفیدی اسلام توجه کنید.

وی ادامه داد: ملت ایران بدانند دولت در زمینه نعمت گاز، آب، محیط زیست، گردشگری، فرهنگ، دانش و علم، اقتصاد دانش بنیان و پیشبرد سیاست خارجی برای به کرسی نشاندن حقوق مردم ایران هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد.

روحانی خطاب به مردم ایران تاکید کرد: دولت بعد از 11 ماه خدمت امروز افتخار می‌کند که در ملت اکنون کسی نیست که تحت پوشش بیمه درمانی قرار نگرفته باشد.

وی ادامه داد: این افتخار برای نخستین‌بار در ایران به دست دولت یازدهم کسب شد اما به همت مردم اجرایی و عملیاتی شده است.

روحانی با اشاره به امنیت غذایی اظهار داشت: در زمینه امنیت غذایی، قشرهای کم درآمد جامعه، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امسال و سال‌های آینده سبد غذایی دریافت خواهند کرد و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور افزود: در این زمینه گام بلندی را برای کمک کردن به آلام همه بیماران برداشته‌ایم و اکنون که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنیم می‌بینم چهره بیماران تغییر کرده است.

روحانی ادامه داد: البته شفا دست خداست و ما، پزشکان، وسایل پزشکی، پرستاران، خادمان مردم در مراکز درمانی همه وسیله هستند.

وی یادآور شد: استان خراسان جنوبی استان مقاومت، استان وحدت و اتحاد بوده و مردمان آن با وجود مذاهب مختلف زندگی هم‌زیستی و برادرانه‌ای با هم دارند.

رئیس جمهور به مسئله راه‌های استان اشاره کرد و گفت: باید مسیرهای اصلی استان تبدیل به بزرگراه شوند بر همین اساس تصمیماتی در تهران با حضور استاندار و وزرا گرفته و مصوب شد 100 کیلومتر از راه‌های اصلی استان طی سال 94 و 95 تبدیل به بزرگراه شوند.

روحانی با بیان اینکه مشخصات این راه‌ها توسط وزیر راه به اطلاع مردم می‌رسد، افزود: البته بر اساس اولویت‌ها این 100 کیلومتر راه بزرگراه می‌شود و ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به راه آهن استان تصریح کرد: اصل اینکه در خراسان جنوبی باید راه‌آهن ایجاد شود مورد اتفاق همه مسئولان و وزرا است و ما این موضوع را درک می‌کنیم و مطمن باشید که تمام طرح‌های راه‌آهن مورد تایید دولت است.

رئیس جمهور افزود: به همین خاطر در بودجه سال آینده هم ردیف خاصی را برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم و هم 10 میلیارد تومان برای مطالعه و طراحی راه‌آهن در بودجه گذاشته‌ایم.

روحانی ادامه داد: ما راه‌آهن را دنبال می‌کنیم البته چون بخشی از آن درگیر مطالعه است نمی‌توانیم قول به شما بدهیم ولی قول می‌دهیم که حتما این طرح را پیگیری کنیم تا بیرجند و استان خراسان جنوبی به راه‌آهن سراسری متصل شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ همه تلاش خود را برای مطالعه و فاینانس انجام می‌دهیم و هروقت قدمی در این زمینه برداریم به اطلاع مردم می‌رسانیم.

رئیس جمهور همچنین به تعطیلی برخی از کارخانه‌ها و صنایع تولیدی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی کارخانه‌های استان به خاطر مشکلات مالی و سرمایه در گردش تعطیل شده است، ما 60 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مراکز تولیدی به عنوان سرمایه در گردش می‌گذاریم.

روحانی افزود: استان دارای معادن زیادی است و طرح‌های خوبی برای معادن استان امشب در شورای اداری مطرح می‌شود.

وی به محیط زیست نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه محیط زیست ما نیاز به بوته‌کاری و مالچ‌پاشی داریم که امسال و سال آینده پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیمارستان بیرجند نیز با بودجه‌ای که به آن اختصاص می‌دهیم تا نیمه اول سال 94 ساختمان آن به پایان می‌رسد که بعد از آن باید به دنبال تجهیز آن باشیم؛ تصریح کرد: سه بیمارستان دیگر نیز در استان داریم که ساختمان‌های آن تکمیل شده است ولی از نظر نیروی انسانی دچار مشکل هستند که ما اعتباراتی را در این زمینه قرار دادیم که ظرف امسال و سال آینده از نظر کادر درمانی تکمیل می‌شوند.
منبع: فارس