۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
معیار "جیب مردم" به "آماربازی" تبدیل شد؟

آمار احمدی‌نژاد مرغوب‌تر بود یا روحانی؟!

شاید اگر قرار باشد، درست بودن آمار امروز روحانی را بپذیریم و آن را معیار قرار دهیم، چه بسا مرغوبیت(!) آمار احمدی‌نژاد حتی از آمار فعلی نیز پیشی بگیرد!
کد خبر : ۲۱۶۵۸۰
گروه اقتصادی صراط - حسن روحانی علاقه ویژه ای به ارائه آمار پیدا کرده است. این موضوع را می توان از سخنرانی های اخیر او به ویژه وقتی مخاطبانش طیفی از مردم – و نه کارشناسان و مسئولان – باشند، به وضوح می توان مشاهده کرد.

به گزارش گروه اقتصادی صراط، رییس جمهور در جمع مردم بیرجند، با اعلام رشد 4 درصدی اقتصاد ایران در شش ماهه نخست امسال، برای چندمین بار، به این موضوع که نرخ تورم حتی از وعده او نیز پایین تر آمده و به 17 درصد رسیده است، اشاره و افتخار کرد!

روحانی گفت: "معضل اول تورم بالای 40 درصد بود که ما باید با کمک مردم و مسئولان قدم به قدم این تورم را کاهش می‌دادیم که خوشبختانه آن را از 40 درصد به 17 درصد رساندیم، اما در کنار تورم بحث رکود هم بود که عدم رونق و رشد را داشتیم."

او البته کنایه ای هم به رشد منفی اقتصادی دولت احمدی نژاد زد و با بیان اینکه در سال‌های گذشته رشد ما منفی بود، افزود: در سال 93 و در سه‌ ماهه اول سال، دولت طبق محاسبات بانک مرکزی به رشد دست یافت و حرکت رو به جلویی داشتیم که رشد ما نسبت به مدت مشابه سال 92 بالای چهار درصد بود و این در حالی بود که در دو سال قبل رشد ما منفی بود.

روحانی پیشتر و در جمع های مردمی و پرشور و هیجان، اظهارات مشابهی را بر زبان رانده بود. او 28 خرداد ماه امسال، در جمع مردم خرم آباد گفته بود: "در آغاز این دولت تورم 43 درصد بود که خوشبختانه امروز تورم نقطه به نقطه به 16 درصد رسیده است، زیرا دولت در این زمینه قدم‌های بزرگی برداشته است."

رییس جمهور همچنین 29 مرداد ماه نیز در جمع مردم اردبیل، همین آمارها را مرور کرده بود: "می‌دانید که در سال گذشته، دولت یازدهم در شرایطی کار را آغاز کرد که کشور با تورم بسیار شدید و سرسام‌آور بالای ۴۰ درصد و رکود عمیق مواجه بود. در آغاز دولت در برنامه‌ای که برای مردم در صدا و سیما تشریح کردم گفتم تا پایان سال ۹۲ ما تورم را به ۳۵ درصد خواهیم رساند.این کار به حول و قوه الهی انجام شد. تورم به ۳۴ درصد رسید، کمتر از معیار و شاخصی که اعلام شده بود و در آغاز امسال اعلام کردم که پایان سال ۹۳ تورم ما به ۲۵ درصد خواهد رسید. امروز در محضر مردم شریف اردبیل اعلام می‌کنم که پایان سال ۹۳، تورم ما به زیر ۲۰ درصد خواهد رسید دولت در تمام فراز و نشیب ها، یک ثبات و آرامشی را در صحنه اقتصاد و در بازار در این کشور بوجود آورده، امروز مردم می توانند نسبت به آینده اقتصاد کشور امیدوار باشند. اگر رشد اقتصادی در سال ۹۱ منهای ۶.۸ درصد بود، در پایان سال ۹۲ منهای ۱.۱ درصد رسید، این به معنای یک حرکت مثبت در صحنه اقتصاد است و در پایان سال ۹۳ رشد اقتصادی ما به حول و قوه الهی مثبت خواهد بود."

روحانی 15 شهریور در جمع مردم مشهد نیز بر آمارهای خود بالیده بود: "ما توانسته ایم در این مدت رشد سریع تورم را مهار کنیم، توانسته ایم بیش از آنچه سال گذشته قول داده ایم و گفته ایم تورم را مهار کنیم. ما گفته بودیم که تا پایان امسال تورم را به زیر 25 درصد می رسانیم و امروز می توانیم با قدرت بشارت دهیم که پایان امسال رشد تورم به مراتب از 20 درصد هم پایین تر خواهد بود."

همه این آماربازی های روحانی در حالی است که او جمله معروف خود را در اولین روزهای حضورش در پاستور فراموش کرده که گفته بود: "در طول صد روز اول همکارانم آمار و ارقام را صادقانه با مردم در میان می‌گذارند البته معیار تورم، جیب مردم است نه بانک مرکزی و مرکز آمار." "برای بیکاری هم لازم نیست آمار بدهیم هرکس در خانه و خانواده‌اش می‌تواند بفهد چه خبر است. هرچند آمار را به صورت دقیق در اختیار مردم قرار خواهیم داد."

این در حالی است که یکی از مهم ترین انتقاداتی که همفکران روحانی به محمود احمدی نژاد داشتند، نیز همین آمارهای رییس جمهور سابق بود که با "جیب مردم" سازگاری نداشت. حال معلوم نیست چرا رییس جمهور حقوقدان ماه هاست دست به دامن آمار شده؛ همان آماری که اگر قرار باشد، درست بودن و موثر بودن آنها را بپذیریم، شاید مرغوبیت(!) آمار احمدی نژاد حتی از آمار امروز روحانی نیز پیشی بگیرد!
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۷۸
۱۸
دولت راس تگویان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بهار می آید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
روحانی: خودکفایی به‌صرفه نیست، امروز دیگر کشاورزی توجیه ندارد!

رئیس جمهور ادامه داد: امروز کشاورزی دیگر توجیه ندارد و باید با شرایط پیش رفت تا از شرایط جهانی عقب نیفتیم.
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
کلا خیلی حرفهایی زدند که حالا پس می گیرند. یکزمانی به احمدی نژاد ایراد می گرفتندکه چطور در یک سفراستانی 3روزه 100مصوبه با بودجه کلان برای یک استان تصویب می کنید حالا خودشان به استان ها می روند تقریبا همین کار را می کنند. اگر احمدی نژاد اشتباه کرد. چرااین اشتباه را تدبیریون انجام میدهند؟ اگر درست بود چرا با ان دولت قبل را می کوبیدند؟
سازمان مدیریت را با تاخیر 2 ساله مجددا احیا کردند. اما استانداران دولت که تماما جدید هستند و از استانداران قبلی نیستند نامه مشترکی امضا کردند که احیای سازمان مدیریت در استانها باعث محدودیت اختیارات استاندار می شود. چون بودجه در اختیار رئیس سازمان برنامه و بوده استان قرار می گیرد. که دیگر معاون استاندار نیست و شخصیت مستقلی است. در حالی که در دولت احمدی نژادبا تفکیکی ساز مان مدیریت . رئیس استانی ان میشد معاون عمران استانداری
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
تورم جودساخته دولت ...:
حاملهای انرژی:60درصد
نان :30الی50درصد
دلار:3600تومن فعلاً!!!
آب وبرق:30درصد
تلفن واینترنت:چندین برابر
من یک دیپلمات راستگوهستم.باورکنید!!!
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
United States of America
|
۱۰:۵۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۷۲
۱۴
.
نظریه جدید اقتصاد ومدیریت:

(نظریه نئوکلید):

با افزایش قیمت های بعضا 60 درصدی ، میزان تورم کاهش می یابد !

با تعطیلی کارخانه ها و عدم تولید ، رشد اقتصادی افزایش می یابد !!

محشـــــــــــــــــــــــــــره !!!
___________________________
اگر احمدی نژاد این آمارها رو میداد، همه میگفتن دروغه!

آخه یکی نیست بگه اگه رشد اقتصادی زمان دکتر احمدی نزاد منفی 3 درصد بوده و الان شده مثبت 4 درصد ، 7 درصد رشد اقتصادی توی یکسال، بخاطر چی بوده؟؟؟؟؟؟؟؟

چیکارکردی که اینقدر رشد داشتیم؟؟؟؟ چین به اون عظمتش همچین بلوفی نمیزنه! کدوم کارخونه ای احداث کردی؟؟ کدوم کارخونه ای که زمان دکتر احمدی نزاد شما مدعی ورشکستگی اش بودید، سرپا نگهش داشتید؟؟؟؟

چی به تولید اضافه شده؟؟؟ که این آمار ازش بیرون آمده ؟؟؟
______________________
درباره تورم، مگه آقای روحانی زمان مناظرات نگفت میزان تورم واقعی رو جیب مردم تعیین میکند نه آمار دولتی؟؟؟؟

پس چی شد ؟؟؟ دولت راستگویان ...؟

اقتصاددانان جیره خوری که زمان دکتر احمدی نژاد،مکتب های خودشون رو عرضه میکردند، الان بدلیل پست و مقام گرفتن، چرا ساکتند ؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
نمیدونم چرا یاد نظریه دولت پاک افتادم و دزدگیر 88
اگه درس اقتصاد خوندی که فبها وگرنه معنای رشد اقتصادی مثبت 4 این نیست که اگه از منفی 3 به مثبت 4 رسیدیم ، 7 درصد رشد داشته
منتها خدا رو شکر که کمی ار برج عاجی که نشستی پایین اومدی و قبول کردی که ممکنه و شاید و احتمالا در دولت معجزه هزاره سوم رشد اقتصادی منفی 3 بوده که این هم واقعا جای تقدیر داره ولی بدون آثار اون رشد منفی اقتصادی روی دوش مردم بی پناهیه که صدقه سر ادعاهای مدیریت جهانی دولت قبل یه بالش نرم !!!! زیر سرشون قرار گرفت و طعم زندگی در ژاپن اسلامی رو چشیدن
ناشناس
|
United States of America
امین خان ملت ایران فرموش نکردند. دلار 1000 تومانی یکشبه به 4500 تومان افزایش یافته وبه تبعه ان قیمت اجناس به چهارصددرصد افزایش یافته هم اینکه هم تاوان ان را میدهند ملت. ولی همین صراط نیوز ورهبر معنوی ....... بازهم وجود احمدی نژاد را الطاف الهی دانستند
سرباز روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۱۶
۴۷
احمدی نژاد ......... تخصص خاصی در د.. ت.... داشته ودارد. ... دولتش.... قابل قیاس با دولت مردمی وانقلابی ندارد. ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۷۷
۱۵
اگر دکتر احمدی نژاد هم مثل شما سالی 2 بار آب و برق و گاز و تلفن و غیره را افزایش قیمت میداد اما یارانه ها و حقوق ها را اضافه نمیکرد تورم را کنترل میکرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۶۶
۱۳
روحانی 3 ماه پیش اعلام کرد از رکود خارج شدیم اما همه فعالان بازار و کسب کار هنوز هم از رکود بی سابقه سخن میگویند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۶۵
۱۲
ملاک تورم جیب مردم است که فعلا" خالی شده و پولی باقی نمانده است .
علي1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۳۲
۸
چي بگم ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۳۶
۱۴
حرف راست را باید از دولت راستگویان شنید خود کرده را ندبیر نیست تا سال 96 صبر باید کرد
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۲۰
۴۸
چی بگم به این سایت چرت
متوسلیان دوست امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۴۲
۱۷
خودعمارپنداران لال شده اند!
مداح ما لال شده است!
اقتصاد دان ما لال شده است!

روشنفکر ما لال شده است!
روحانی نماها لال شده اند!
بسیج دانشجویی که دلش از دست چپ و راست رئیس دولت دهم خون بود لال شده است!
صم بکم عمی و هم لا یبصرون...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۳۴
۸
خودروحانی هم میدونه که این رشداقتصادی در..ه .
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۲۵
۶۵
الان شما صراطی ها از چی ناراحتید از چی خوشحال؟
همین که هر روز شاهد گفتن حرف های مزخرف از احمدی نژاد نیستیم خدا رو شکر.همین که با دنیا درحال جنگ نیستیم و فحش پراکنی نیستیم خدا رو شکر.همین که هر روز دروغ وحرفهای بی کلاس نمی شنویم خدا رو شکر.بالا رفتن قیمت ها همیشه بوده ولی باید در مجموع دید ومجموع یعنی همین نرخ تورم.پس حق داره بهتون بگه بی سواد دیگه.