۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

یک نامه سریال مدیری را تعطیل کرد؟

خشایار الوند که در گروه نویسندگان تازه ترین کار مهران مدیری "اتاق عمل" قرار دارد گفت: در نگارش فیلمنامه این کار تمام سعی خودمان را کردیم که طوری پیش برویم که به لحاظ تخصصی همه چیز منطبق با علم روز پزشکی باشد.
کد خبر : ۲۱۶۶۱۳
صراط: خشایار الوند که در گروه نویسندگان تازه ترین کار مهران مدیری "اتاق عمل" قرار دارد گفت: در نگارش فیلمنامه این کار تمام سعی خودمان را کردیم که طوری پیش برویم که به لحاظ تخصصی همه چیز منطبق با علم روز پزشکی باشد.
 
خشایار الوند درباره اینکه چقدر سعی کرده فیلمنامه "اتاق عمل" را منطبق بر داده های پزشکی بنویسد گفت: در ده قسمت ابتدایی سریال که اصلا وارد فضای بیمارستان نمیشویم و هیچ فضای فنی و تخصصی مربوط به علم پزشکی در کار نیست و از بیرون به قضایا نگاه می شود اما از آنجا به بعد هر جا که به داده پزشکی خاصی نیازمند بودم حتی اگر خودم هم نمی دانستم از دوستان متخصص کمک می گرفتم که سناریویمان گاف پزشکی نداشته باشد.
 
این فیلمنامه نویس که سالهاست در گروه فیلمنامه نویسان مهران مدیری جای دارد با بی اطلاعی از دلایل وقفه ای که در کار افتاده است و ارتباط آن با درخواست رییس سازمان نظام پزشکی از معاونت سیما گفت: راستش را بخواهید حدودا 20 روزی می شود که از گروه تولید "اتاق عمل" جدا شده و درگیر نگارش یک سناریوی سینمایی شده ام. طبیعی است که در این مدت هم از آنچه بر سریال رفته آگاهی نداشته باشم.
 
خشایار الوند درباره اینکه در آن قسمتهایی که در کار بوده بلحاظ شوخی با جامعه پزشکی نکته خاصی ارائه شده گفت: من تا قسمت 15 سریال در خدمت گروه بودم و در آن مدت هم سعی کردیم با رعایت جوانب مختلف قضیه فیلمنامه را نگارش کنیم؛ از بحثهای تحصصی پزشکی که درباره اش بهتان توضیح دادم تا رعایت احترام به صنف پزشکان.
 
خشایار الوند که تحصیلات خودش هم بی ارتباط با پزشکی نیست درباره اینکه در طول نگارش فیلمنامه "اتاق عمل" چقدر کوشیده از داده های تحصیلی خویش استفاده کند گفت: تحصیلات من در رشته پروتز دندان بوده است که زیرمجموعه دندان پزشکی به شمار می رود و به پروسه درمان دندانها و دندانسازی می پردازد. من شخصا حدودا 6 ترمی این رشته را خواندم اما بعد رهایش کردم و به سراغ فیلمنامه نویسی آمدم.
 
او ادامه داد: البته که این تحصیلات در حد عمومی در نگارش فیلمنامه با مضمون پزشکی به من کمک میکند اما همواره سعی کرده ام جایگاه خاصی را برای استفاده از نظرات مشاوران پزشکی قرار دهم. طبیعی است که در مورد سریال "اتاق عمل" هم چنین مشاوره هایی وجود داشت.

منبع: میزان