۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲

برخی‌فکرمی‎کنندفتنه88 دعوای‌شخصی بود!

نماینده مردم تهران در مجلس فتنه 88 را یک کودتای تمام‌عیار آمریکایی ـ اسرائیلی برای براندازی نظام دانست و گفت: برخی می‎خواهند ابعاد فتنه را کوچک کرده و آن را در حد یک دعوای شخصی پایین بیاورند.
کد خبر : ۲۱۶۷۱۳

صراط: علیرضا زاکانی عصر امروز در همایش تجلیل از پیشگامی آیت‌الله نوری همدانی در خلق حماسه 9 دی در امامزاده عبدالله(ع) همدان، نهم دی را یومالله خواند که دارای عبرتها و درسهای بسیاری برای جامعه است.

وی نهم دی را نقطه عطفی در برچیدن بساط فتنه و فتنهگری دانست و ادامه داد: حماسه عظیم 9 دی از سوی دیگر مصونیتبخش جدی برای آینده نظام و انقلاب اسلامی است که باید آن را پاسداشت.

*آیتالله نوری همدانی در قله بصیرت قرار دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: با نگاهی گذرا به آیینه 9 دی، کسانی را میبینیم که در قله رفیع بصیرت قرار داشتند که آیت‌الله نوری همدانی یکی از این چهره‌های شاخص بصیر، اهل دانش و صبر بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله نوری همدانی در ایامی که برای بسیاری از مسئولان و نخبگان این کشور ابهام وجود داشت، نه تنها برای او ابهامی نبود که با رشادت، شجاعت مثال‌زدنی و دقت نظر بالا سعی کرد دیگران را نیز در مسیر درست هدایت کند.

زاکانی با بیان اینکه آیتالله نوری همدانی با روشنگری خود فتنه و فتنه‌گران را ناکام گذاشت، خاطرنشان کرد: کسانی که چشم امید به فتنه دشمنان دوخته بودند به واسطه بصیرت‌افزایی این عالم مجاهد ناامید شدند.

وی آیتالله نوری همدانی را از علمداران قبل از فتح انقلاب اسلامی دانست و ضمن تأکید بر لزوم توجه به این پیشگامی گفت: قرآن کریم نیز برای مسلمانی که قبل از پیروزی اسلام پا به عرصه مسلمانی گذاشته باشد با کسی که قبل از آن و با وجود شرایط سخت، به دین اسلام روی آورده، تفاوت قائل است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیتالله نوری همدانی مجاهد و پیشتازی است که چراغ فروزان انقلاب اسلامی در سال 56 از خانه ایشان در قم آغاز شد تا گام به گام شرایط برای پیروزی انقلاب در سال 57 محقق شود.

وی خواص جان بر کف را کسانی دانست که اهل بصیرت و مجاهدت باشند و در ادامه افزود: ممکن است کسانی اهل بصیرت باشند اما قدرت و شجاعت حضور در صحنه را نداشته باشند.

*در جریان فتنه برخی با وجود نداشتن ابهام جرأت دفاع از انقلاب را پیدا نکردند

زاکانی تأکید کرد: در جریان فتنه برخی از خواص جامعه نسبت به حقانیت رویکرد نظام ابهام نداشتند اما جسارت و جرأت حضور در صحنه برای دفاع از انقلاب را پیدا نکردند.

وی آیت‌الله نوری همدانی را جزو سرآمدان عرصه مجاهدت، بیداری، آگاهسازی و حضور در میدان عنوان کرد و ابراز داشت: ایشان در جایگاه مرجعیت پا بر عرصه میدان گذاشت و خود را به مانند یک فدایی جان بر کف ولایت در مقابل طوفان فتنه قرار داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از خواص گرفتار فرزندان و اطرافیانشان شدند و همین امر مانع از حضور آنها در مسیر حق شد، افزود: این افراد با تحت تأثیر قرار گرفتن اطرافیان و در برخی موارد کسب اطلاعات غلط، به جای یاری انقلاب و روشنگری، سنگی بر مسیر آن شدند.

وی ادامه داد: اخیراً سایت جماران نکته‌ای را از سوی یکی از آنانی که در ایام فتنه دچار مشکل شد بیان کرده که سایت جرس هم از آن استقبال کرده است.

زاکانی افزود: عامل اصلی مخدوش شدن ذهن این فرد و بیان حرف‌هایی که هیچ جایگاهی در کشور نداشته و فقط باعث سوء استفاده دشمن می‌شود، به خاطر تحت تأثیر قرار گرفتن افکار فرزندش بوده است.

*فشار برخی اطرافیان نیز مانع از روشنگری آیتالله نوری همدانی نشد

وی افزود: در فراز و نشیب سختی‌های فتنه برخی نزدیکان آیتالله نوری همدانی برای این همه رشادت و حضور ایشان در صحنه فشار میآوردند و هزینه دادن را نمیپذیرفتند اما این عالم مجاهد خود را در میدان مقابله با فتنه قرار داده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وجود مردمی بصیر در دارالمومنین همدان، مصداق آن را حضور خودجوش مردم در دفاع از انقلاب و ولایت دو روز قبل از 9 دی عنوان کرد.

*برخی فکر میکنند فتنه 88 دعوای شخصی بود!

وی با تأکید بر اینکه حماسه نهم دی را باید پاسداشت، تأکید کرد: برخی علاقهای به بحث بر روی ابعاد فتنه ندارند و بعضی دیگر فکر می‌کنند فتنه یک دعوای شخصی بود.

زاکانی ادامه داد: یکی از نمایندگان مجلس دائماً مدعی است که اگر احمدینژاد در مناظرات خود برخی نکات را مطرح نمیکرد عدهای نیز به لجبازی با او برنمیخاستند در صورتی که این دیدگاه بسیار سطحی است.

وی با بیان اینکه برخی میخواهند ابعاد فتنه را کوچک کرده و آن را در حد یک دعوای شخصی پایین بیاورند، در صورتی که چنین نبود، افزود: بعضی نیز معتقدند جریان فتنه 88 جنگ بر سر قدرت بود، به این دسته از افراد باید گفت بله درست است! اما جنگ قدرتی که در خدمت بیگانگان قرار داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس فتنه 88 را یک کودتای تمام‌عیار آمریکایی ـ اسرائیلی برای براندازی نظام دانست و ادامه داد: این توطئه حداقل با یک برنامه 10 ساله تدارک دیده شده بود تا با قراردادن مردم در مقابل هم، اساس و پایه نظام اسلامی را نشانه رود.

*هیزم فتنه ماهها قبل توسط سران فتنه مهیا شده بود

وی ابراز داشت: هیچ کس نمیتواند بگوید ریشه فتنه ناشی از یک اختلاف سلیقه بود چون کسانی که آب بر آسیاب دشمن ریختند از ماهها قبل هیزم این فتنه را مهیا کرده بودند.

زاکانی با بیان اینکه این افراد از مدتها قبل کمیته صیانت از آرا را تشکیل داده بودند، تلاش به منظور القای دروغ بزرگ تقلب در کشور طی 9 ماه و کوشش برای معرفی خود به عنوان پیروز انتخابات قبل از شمارش آرا از جمله برنامهریزیهای از پیش تعیین شده آنان بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که طبق نظرسنجی آمریکا، 87 درصد مردم ایران قصد شرکت در انتخابات را داشتند که از بین آنها حداقل 34 درصد به احمدی‌نژاد و 14 درصد به موسوی رأی می‌دادند.

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز