۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

بازتاب رزمایش ارتش در رسانه‌های عربی

رزمایش بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام محمد رسول‌الله(ص) بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه داشت.
کد خبر : ۲۱۶۷۳۷
صراط: همزمان با برگزاری رزمایش بزرگ و مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام "محمد رسول‌الله(ص)" و با رمز "یارسول‌الله" از صبح روز چهارشنبه (4 دی) با حضور یگان‌هایی از نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی در منطقه عمومی جنوب و جنوب شرق کشور، رسانه‌های عرب زبان به پوشش این رزمایش پرداختند.

روزنامه القدس العربی در این باره با اشاره به گستردگی رزمایش ایران نوشت: ارتش و سپاه ایران رزمایش محمد رسول الله را در تنگه هرمز به اجرا در می آورند.

به نوشته این روزنامه، این  رزمایش در حالی در تنگه هرمز به اجرا در می آید که این تنگه یکی از مهم ترین گذرگاههای راهبردی جهان است که نقل و انتقال نفت در آن صورت می گیرد.

نکته دیگر اینکه پهنه جغرافیایی برگزاری این رزمایش استان سیستان و بلوچستان در مرز ایران با پاکستان را نیز شامل می شود.

پایگاه خبری المسله این خبر را با این تیتر بازتاب داد: « هواپیماهای ایران در رزمایش از هرمز تا خلیج عدن» شرکت می کنند.

روزنامه الحیات نوشت: رزمایش از هرمز تا خلیج عدن، رزمایش منحصر به فردی است که تمام یگان های هوایی، دریای و زمینی ارتش ایران به اضافه نیروهای سپاه پاسداران در جنوب و شرق کشور در آن شرکت دارند و این رزمایش در مساحتی از حد فاصل شرق تنگه هرمز تا دریای عمان و بخشی از اقیانوس هند تا جنوب خلیج عدن برگزار می شود.

این نخستین بار است که ایران چنین رزمایش دریایی را تا مسافتی دور دست از سواحل خود برگزار می کند.

پایگاه خبری العهد در مطبی با عنوان «آغاز مرحله دوم رزمایش بزرگ محمد رسول الله ارتش ایران» نوشت: مرحله نخست این رزمایش با شعار اقتدار و صلح پایدار در پرتو وحدت اسلامی و منطقه با مشارکت نیروهای زمینی، دریایی و هوایی برگزار شد.

 «ایران با رزمایشی بزرگ، توانمندی خود را به نمایش می گذارد» تیتر روزنامه السفیر در پوشش رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران است. به نوشته این روزنامه رزمایش ارتش در جنوب شرق ایران و در دریای عمان و تنگه هرمز تا خلیج عدن برگزار می شود و 13 هزار سرباز درآن مشارکت دارند.

المنار نیز گزارش داد: ارتش ایران رزمایش خود در جنوب شرق کشور را ادامه می دهد . این رزمایش با مشارکت نیروی زمینی و پشتیبانی نیروی هوایی برگزار شده و آموزش جنگ الکترونیکی را نیز شامل می شود.

پانوراما الشرق الاوسط در این باره گزارش داد : ایران بزرگترین پهباد خود را در رزمایش ارتش به پرواز در می آورد. پهباد شاهین بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین نیروی زمینی ارتش ایران است که در نخستین روز از بزرگترین رزمایش ارتش به پرواز در آمد.

شبکه اسکای نیوز نیز این رزمایش را با عنوان آموزش های نظامی فراگیر ارتش ایران پوشش داد.

المیادین نیز در مطلبی با عنوان «ایران بزرگترین رزمایش تاریخ خود را برگزار می‌کند»، نوشت: این رزمایش بزرگترین رزمایش در ایران به شمار می آید و فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی و دریایی این کشور اعلام کردند که در جریان این رزمایش جدیدترین تکنولوژی و سلاح ها آزمایش می شوند.

منبع: تسنیم