۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

اظهارات معتمدآریا در پی درگذشت احمدی

فاطمه معتمدآریا در مراسم شب‌چراغ نمایش "بانو گشسب" با اظهار تاسف از درگذشت مرتضی احمدی گفت که ما یک استثناء را از دست دادیم.
کد خبر : ۲۱۶۷۶۸
صراط: این بازیگر سینما و تئاتر در این مراسم که شامگاه 4 دی ماه در تماشاخانه سنگلج برگزار شد، پس از روشن کردن دو چراغ این سالن از مرتضی احمدی یاد کرده و گفت: امروز و در این سالن باید از مرتضی احمدی یاد کنم که از بین ما رفت.

او ادامه داد: هیچ غمی برای او ندارم و تنها این اندوه بزرگ در دل همه ما بر جاست که یک استثنا را از دست دادیم. یادش همیشه با ماست،به بزرگی ، نیکی و پایداری.

معتمدآریا همچنین با ابراز خوشحالی از دیدار استادانی که سال‌ها نمایش ایرانی را از کارهایشان یاد گرفته و دکتر کراچی که سال‌ها بر مسائل زنان تحقیق کرده است،تصریح کرد: برای من جای خوشحالی است که اینجا هستم.جایی که از کودکی برای دیدن نمایش با آن آشنا شده‌ام.

وی درباره تماشاخانه سنگلج نیز ادامه داد: این همه مقاومت و زیبایی در این سالن باعث می‌شود در آن احساس آرامش کنم و حضور همه شما در این سالن معنای

واقعی آن را یادآوری می‌کند.

معتمدآریا با اشاره به این که برای اولین‌بار است برای افتتاح یک اجرا و چنین مراسمی شرکت می‌کند گفت: متشکرم از خانم معترف که مرا برای این کار دعوت کرد و ان شاالله که چراغ اینجا و تئاتر مملکت همیشه روشن بماند، اگر بگذارند.

بنا بر این گزارش،مریم معترف کارگردان نمایش "بانو گشسب" نیز با اشاره به نگارش نمایشنامه بانو گشسب توسط اردشیر صالحپور از خانم کراچی که در این مراسم حضور داشت و داستان اصلی بر اساس تحقیقات ایشان بنا شده است قدردانی کرد.

وی درباره دعوت از معتمدآریا برای افروختن چراغ این نمایش گفت: خانم معتمدآریا جزو معدود بازیگرانی است که هم کار طنز و هم کار جدی را خوب بازی می‌کند.

در ابتدای این مراسم یونس آبسالان مدیر تماشاخانه سنگلج نیز با خیرمقدم به حاضران گفت: دانش و بینش ، صبر و ثبات چهار رکن هنر و نشانه هنرمندان ایرانی است. این چهار ویژگی از مشخصات بانو معتمدآریا ، این هنرمند گرانقدر ایران است.

وی در ادامه به نمایش "بانو گشسب" پرداخته و افزود: اگر به دنبال شکل و شمائئ از هنر ایرانی باشیم،این نمایش نمونه کاملی از آن است. نمایش بانو گشسب از تمام شیوه های نمایش ایرانی در آن استفاده شده است. تماشاخانه سنگلج افتخار دارد که به مثابه جایگاه نمایش ملی ایران یکی از چنین نمایش هایی را میزبان باشد.

آبسالان در پایان از همکاران گروه صحنه این تماشاخانه که تلاش کردند این اتفاق به موقع انجام پذیرد سپاسگذاری کرد.

مراسم شب‌چراغ نمایش بانو گشسب با حضور دکتر داوود فتحعلی بیگی، شهرام کرمی ، ناصر آویژه ، فرهاد تجویدی، دکتر کراچی، مریم کاظمی، حسن باستانی

و ... بسیاری از هنرمندان و طراحان تئاتر برگزار شد.

این نمایش هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره تلفن های 55625444 و09301317155 برای هماهنگی رزرو اقدام کنند.

منبع: ایسنا