۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱

انقلاب در بحرین ادامه دارد +تصاویر

هزاران بحرینی امروز با شرکت در تظاهرات بزرگ منامه با سردادن شعارهای «الديمقراطية حقنا» (دموکراسی حق ماست) و «بلا شرعیه» (غیر قانونی) اعتراض خود را به تعیین مجدد خلیفه بن سلمان به عنوان نخست وزیر نشان دادند.
کد خبر : ۲۱۶۷۹۰
صراط: هزاران نفر از شیعیان بحرین روز جمعه با برگزاری تظاهراتی گسترده در منامه ضمن سردادن شعارهای انقلابی، بر پایبندی به خواسته‌های خود تاکید کردند.

تظاهرات در منامه در پاسخ مثبت به دعوت گروه‌های مخالف رژیم آل خلیفه برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان خواستار برکناری نخست وزیر بحرین و تعیین یک دولت منتخب شدند.

«شیخ علی سلمان» دبیرکل حزب اسلامی الوفاق بحرین که در این تظاهرات باشکوه شرکت داشت گفت: فراخوان تظاهرات گروههای مخالف ملی دموکراتیک بحرین برای روز جمعه در حقیقت ادامه انقلاب مردمی بحرین است که خواهان حقوق قانونی خود، نوعی وفاداری به شهدا، زندانیان و همبستگی با همه قربانیان سرکوب‌ها است.

وی بر ضرورت ادامه انقلاب مسالمت آمیز مردمی برای رسیدن به حقوق سیاسی و انسانی که شهروندان بحرینی خواهان آن هستند و هم چنین بر اهمیت مشارکت در تظاهرات تاکید کرد.

انقلابیون بحرینی با حمل پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «بلا شرعیه» (غیر قانونی) اعتراض خود را به تعیین مجدد خلیفه بن سلمان عموی پادشاه بحرین به عنوان نخست وزیر نشان دادند.

شرکت کنندگان در تظاهرات بزرگ منامه با سردادن شعار «الديمقراطية حقنا» (دموکراسی حق ماست) بر خواسته‌های مشروع خود تاکید کردند.

«نبیل رجب» فعال حقوق بشری بحرین نیز که در این راهپیمایی حضور داشت اظهار کرد: تظاهرات امروز درباره توافق سرکوب معترضان در بحرین و اعتراضات به توافق رژیم با دولت انگلیس برای ایجاد پایگاه نظامی دائم برای این کشور برگزار شده است.

وی افزود: این جمعیت عظیم علیه سیاست‌های دولت و انتخابات نمایشی و دروغین اخیر و علیه تبعیض گسترده درباره اکثریت جمعیت بحرین و علیه شکنجه سازمان یافته زندانیان و درخواست برای آزادی همه زندانیان سیاسی و در اعتراض به توافق منامه و لندن برای ساخت پایگاه نظامی تظاهرات می‌کنند.

تظاهرات مردمی امروز، نخستین تظاهرات گسترده مردمی پس از گذشت یک ماه به شمار می‌رود. رژیم آل خلیفه طی بیش از یک ماه گذشته از برگزاری تظاهرات مخالفان ممانعت کرده است.

این گردهمایی گسترده همچنین اولین راهپیمایی پس از برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۰۱۴ به شمار می‌رود.

از آغاز انقلاب مردم بحرین در سال ۲۰۱۱ تا کنون ده‌ها نفر شهید شده و هزاران نفر بازداشت شده‌اند. هزاران نفر مجبور به ترک کشور و تبعید شده‌اند. هزاران نفر شکنجه و زخمی شده‌اند. اما مردم بحرین همچنان مقاوم هستند و به انقلاب خود برای دموکراسی و حقوق بشر ادامه می‌دهند.


منبع: ابنا