۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰

اصلاح‌طلبان غیر از جرزنی کار دیگری هم بلدند؟!

رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاحات می‌گوید اصلاح‌طلبان فعالیت‌های مربوط به انتخابات مجلس را از اول امسال شروع کرده‌اند.
کد خبر : ۲۱۶۸۰۴
صراط: رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاحات می‌گوید اصلاح‌طلبان فعالیت‌های مربوط به انتخابات مجلس را از اول امسال شروع کرده‌اند.

محسن رهامی در مصاحبه با «آفتاب» گفت: تمام تلاش این است که حتی در شهرستان‌ها افراد و گروه‌هایی که در انتخابات قبل ستاد تشکیل دادند، چه اصلاح‌طلب‌ها و چه احزاب میانه‌رو منسجم شوند و در قالب یک لیست باشند.

وی افزود: شورای هماهنگی اصلاحات برای انتخابات از خیلی قبل فعال شده است. کمیته انتخابات با حضور دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب و مسئولیت من کار خود را مدت‌ها است شروع کرده و با هماهنگی شورای مشورتی آقای خاتمی در حال برنامه‌ریزی هستند.

رهامی افزود: تلاش می‌کنیم که به لیست واحدی برسیم. استراتژی ما این است که اصلاح‌طلب‌ها اعم از شورای هماهنگی، شورای مشورتی و سایر تشکل‌ها چه در تهران و چه در شهرستان‌ها خروجی مشترک داشته باشند. به همین منظور شورای هماهنگی اصلاحات اخیراً آیین‌نامه‌ای تصویب و این کمیته را مکلف کرده که دیگر احزاب و گروه‌ها و اشخاص مؤثر اصلاح‌طلب را هم دعوت کنند.

وی گفت: تلاش بر این است به علاوه اشخاص و احزابی که لزوماً در شورای هماهنگی اصلاحات نماینده ندارند اما در حزب اصلاحات به جناب آقای خاتمی یا آقای عارف یا هاشمی گرایش دارند و حامیان دولت همه را منسجم کنیم.

رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاحات درباره جلسات هماهنگی می‌گوید: جلسات بعد از عید شروع شده و در حال حاضر هم جلسات هفتگی تشکیل می‌شود. گروه‌هایی که از آنها یاد شد، سفرهایی هم به استان‌ها دارد که هفته گذشته در مشهد با حضور کلیه دبیران احزاب اصلاح‌طلب و اشخاص اصلاح‌طلب مشهد و همه کسانی که در سال گذشته به نحوی در پیروزی آقای روحانی مؤثر بودند، جلسه‌ای برگزار شد.

در حالی که انتخابات مجلس اسفند 94 برگزار می‌شود، معنای اظهارات رهامی این است که جریان متبوع وی 2 سال قبل از انتخابات در حال تدارک بازی‌های معمول انتخاباتی هستند. مدعیان اصلاح‌طلبی در طول 2 دهه اخیر، غالباً مشغول بازی‌های انتخاباتی و مصادره به مطلوب همه مسائل دیگر- از جمله مسئولیت‌های دولتی به هنگام مسندنشینی- بوده‌اند. این جریان در عین حال از سال اوائل دهه 80-12 سال پیش- که شورای شهر دوم تهران را واگذار کردند به شکل زنجیره‌ای در انتخابات شورای شهر دوم و سوم و چهارم، مجلس هفتم و هشتم و نهم، و ریاست جمهوری نهم و دهم ناکام مانده و در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نیز در حالی که روحانی نامزد آنان نبود، 4 روز مانده به انتخابات (21 خرداد) مدعی حمایت از روحانی شدند چرا که طبق نظرسنجی آنها عارف 8 درصد بیشتر رأی نداشت. اصلاح‌طلبان البته یک روش همیشگی نیز دارند و آن جرزنی و ایجاد تشنج به هنگام ناکامی انتخاباتی است.
منبع: کیهان