۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲

دردسرهای سربازان زن آمریکایی در ارتش

یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت، هزاران کهنه سرباز زن آمریکایی برای گرفتن خدمات درمانی و جبران آسیب‌های وارد شده ناشی از استرس و اختلالات ایجاد شده به خاطر آزار و اذیت جنسی در ارتش آمریکا با دردسرهای زیادی روبرو هستند.
کد خبر : ۲۱۶۸۰۵
صراط: هزاران کهنه سرباز آمریکایی برای دریافت خدمات درمانی و جبران استرس و آسیب های مربوط به آزار و اذیت جنسی از وزارت امور کهنه سربازان با چالش های زیادی مواجه هستند.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، کهنه سربازان و حامیان آنها این دردسرها را "مبارزه دوم" می نامند. بسیاری از کهنه سربازان آمریکایی پس از پایان دوره خدمت در ارتش آمریکا با استرس های ناشی از آزار و اذیت جنسی در ارتش روبرو هستند و برای درمان پزشکی و جبران این استرس ها با موانع زیادی از جمله بروکراسی اداری روبرو هستند.

"جودی آتوود بل" زمانی که تنها 19 سال داشته به ارتش آمریکا پیوسته است. وی در این باره تاکید کرد که در داخل اتاق سربازخانه ای در ماساچوست محبوس شده و از سوی یک سرباز دیگر مورد تجاوز قرار گرفته است.

برای بیش از دو دهه است که آتوود برای یک عذرخواهی و دریافت غرامت مالی از وزارت امور کهنه سربازان تلاش می کند. وی در این مدت با بی خوابی، حملات عصبی و افسردگی شدید رنج برده به خصوص زمانی که آن روز زمستانی در سال 1981 میلادی را به یاد می آورد.

تازه ترین تحقیق وزارت کهنه سربازان آمریکا نشان می دهد که از هر 4 زن در ارتش این کشور حداقل یک نفر مورد آزار و اذیت و تجاوز جنسی قرار گرفته است. مشکل لطمه روحی ناشی از آزار و اذیت جنسی در ارتش آمریکا به شدت رو به افزایش است چرا که زنان کهنه سرباز جمعیت رو به رشدی را تشکیل می دهند و حدود 2.2 میلیون نفر معادل 10 درصد کل کهنه سربازان آمریکایی با تشکیل می دهند.

بیش از 280 هزار کهنه سرباز زن آمریکایی پس از استقرار در عراق و افغانستان اکنون به آمریکا بازگشته اند.

پنتاگون تلاش بسیار زیادی را برای جلوگیری از حملات جنسی و مجازات مجرمان انجام داده و این در شرایطی است که نگرانی های زیادی در این خصوص وجود دارد که پنتاگون برای سالهای زیادی این حملات جنسی در ارتش آمریکا را نادیده می گرفته است.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز