۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

تصاویری از بزرگترین پروژه‌ سینمای ایران

ادامه فیلمبرداری «یتیم‌خانه ایران» جدیدترین ساخته ابوالقاسم طالبی در شهرک غزالی انجام می‌شود.
کد خبر : ۲۱۶۹۰۹
صراط: فیلمبرداری بخش‌های مربوط به  یتیم‎خانه در جدیدترین اثر ابوالقاسم طالبی در شهریار به پایان رسید و گروه از امروز در شهرک غزالی مستقر خواهند شد تا بتوانند بخش‌های مربوط به بازار را در این شهرک فیلمبرداری کنند.
 
بازار توسط گروه صحنه و دکور بازسازی شده است و بازاری که در شهرک غزالی وجود داشت مرمت و آماده شد تا بازار سال 1296 را تداعی کند.
 
جعفر دهقان جایگزین زنده‌یاد انوشیروان ارجمند شد و نقش «عبدالستار» که یکی از نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کند. جعفردهقان در بازار جلوی دوربین رفته است. 

«یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان از بزرگترین پروژه‌های سال‌های اخیر سینمای ایران است. پیش بینی می شود پروسه فیلمبرداری این کار، 5 ماه به طول انجامد.
 
بیشتر مراحل فیلمبرداری در شهرک غزالی و 150 لوکیشن ساخته شده در مناطق مختلف تهران انجام می‌شود علاوه بر آن چند سکانس در شهرستان و دو کشور اروپایی خواهد بود.

علیرام نورایی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، داریوش اسدزاده، عباس شوقی، مهدی صبایی، بهار محمدپور، علی شادمان، محسن حسینی، اصغر حیدری، ایمان صفا، شهرام تیموریان، مهری آل آقا، والا شهیدی، ملیکا شعبان، مصطفی بهشتی، مجید معافی، حمید تاج دولتی و بهارک صالح‌نیا در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. برایان ترفه، برت جان کورن، درشن آناند و هاشم رحیم اف هم از جمله بازیگران خارجی هستند که در این پروژه حضور دارند.


عوامل تولید فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی‌جم، تدوین: مهدی حسینی‌وند، طراح چهره‌پردازی: محسن موسوی، طراح صحنه: عباس بلوندی، آهنگساز: کرت تسکو آهنگساز.
 
«یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سال‌های 1295 تا 1297 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد را روایت می کند. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران بود در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه روی کار آمدن حکومت پهلوی نقش چشمگیری داشت.
منبع: فارس