۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

سهم عابران از فوتی‌های تهران چقدر است؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهور فاتب گفت: از امروز طرح ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده با محوریت «ایست به احترام زندگی» در تقاطع‌های تهران اجرایی شد؛ همچنین طرح حرکت خودروها بین خطوط نیز در مناطق ۶ و ۸ عملیاتی شد.
کد خبر : ۲۱۶۹۳۲
صراط: سرهنگ عین‌اله جهانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهور فاتب با اعلام خبر فوق اظهار داشت: طرحی را از چند ماه پیش همگام با معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با محوریت و نمادسازی خط سفید آغاز کردیم که آن را با آموزش، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و تبلیغات از جانب رسانه‌ها، جراید و حتی تبلیغات محیطی به آحاد مردم معرفی کردیم که همان طرح «ایست به احترام زندگی» است.
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهور فاتب تصریح کرد: یکی از خط‌های مهم در راهنمایی و رانندگی که حاشیه امنی برای عابران پیاده به وجود می‌آورد خط عابر پیاده است چرا که 50 درصد تصادفات فوتی در تهران مربوط به عابران پیاده است پس رعایت مفهوم این خط جزو اولویت‌هاست.
 
سرهنگ جهانی با بیان این مطلب که از عابران و رانندگان انتظار می‌رود که حتما به این حاشیه امن توجه داشته باشند، گفت: رعایت گذرگاه‌های عابر پیاده از امروز در تقاطع‌های مهم شهر تهران اجرایی و عملیاتی شده است.
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهور فاتب افزود:‌ 10 درصد از تصادفات نیز به خاطر تغییر مسیر ناگهانی خودروهاست که دلیل آن عدم رعایت مقررات خط‌کشی‌ها و عدم رعایت حق خودروهای دیگر است که طرح حرکت بین خطوط نیز با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران انجام شده و از امروز در  دو منطقه 6 و 8 که تمام زیرساخت‌های مربوط به خطوط در آنها اجرا شده، عملیاتی می‌شود.
 
سرهنگ جهانی اظهار امیدواری کرد: عملیاتی شدن دو طرح ایست به احترام زندگی و حرکت‌های خودروها در بین خطوط بتواند به نظم و ساماندهی وضعیت ترافیک تهران کمک کند و آرامش را در ترددهای شهری به وجود آورد.
منبع: فارس