۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴

انتقاد سازمان‌ملل از مجازات تروریست‌ها

براساس اخبار انتشار یافته در رسانه های پاکستان، دبیرکل سازمان ملل در تماس تلفنی با نخست وزیر این کشور، حادثه حمله به مدرسه پیشاور را برای "بار دوم" محکوم کرده است اما گزارش شده که هدف اصلی این تماس تلفنی، فشار بر دولت اسلام آباد برای توقف اعدام تروریست ها بوده است که در تازه ترین مورد ده ها دانش آموز یک مدرسه را قتل عام کردند.
کد خبر : ۲۱۷۰۲۸
صراط: دفتر دبیرکل این سازمان روز گذشته اعلام کرد "بان کی مون"در تماس تلفنی با "محمد نواز شریف" از پاکستان خواست تا ضمن متوقف کردن روند جدید اعدام ها در این کشور، بار دیگر ممنوعیت اجرای حکم اعدام در این کشور را به اجرا بگذارد.
 
بر اساس اعلام دفتر دبیرکل سازمان ملل، درخواست بان کی مون از پاکستان مبنی بر متوقف شدن اجرای حکم اعدام در این کشور، به دنبال تصمیم اخیر دولت اسلام آباد مبنی بر لغو ممنوعیت اجرای حکم اعدام بعد از حادثه حمله به مدرسه پیشاور مطرح شده است.
 
در بیانیه دفتر سازمان ملل آمده است: بان کی مون در تماس تلفنی روز گذشته با نواز شریف، ضمن تسلیت به مردم پاکستان و تایید این موضوع که پاکستان در شرایط سختی قرار دارد، در عین حال از دولت پاکستان خواست تا بار دیگر اجرای حکم اعدام در این کشور را به حالت تعلیق درآورد و روند اعدام ها را متوقف کند.
 
محمد نواز شریف روز 26 آذر ماه، یک روز پس از حمله مرگبار تروریستی به مدرسه پیشاور، رسما اعلام کرد که تعلیق اجرای حکم اعدام برای تروریست ها باید برداشته شود.
 
از زمان اتخاذ این تصمیم جدی تا کنون، تعدادی از تروریست ها به دار آویخته شده اند و صدها نفر دیگر قرار است در آینده ای نزدیک اعدام شوند.
 
در واکنش جدید سازمان ملل به از سرگیری اجرای حکم اعدام، توجهی به اینکه دولت پاکستان ممنوعیت اجرای این حکم را برای 'تروریست ها' لغو کرده، نشده است.
 
هفته گذشته نیز اتحادیه اروپا به تصمیم جدید دولت پاکستان مبنی بر از سرگیری اجرای حکم اعدام برای تروریست ها واکنش نشان داد و با صدور بیانیه ای که می توان آن را به نوعی دلسوزی برای تروریست ها دانست، اعلام کرد که اعدام تروریست ها کمکی به روند مبارزه با تروریسم نخواهد کرد.
 
آمریکا اما در این میان واکنشی متفاوت از سازمان ملل و اتحادیه اروپا اتخاذ کرده و اعلام کرده است که موضوع اعدام ها، جزو مسایل داخلی پاکستان است. این درحالی است که آمریکا درخصوص موضوع اعدام مجرمین در دیگر کشورها، واکنش و مواضع متفاوت نشان می دهند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز