۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲

یک هواپیمای مسافربری دیگر ناپدید شد

مقام های رسمی امروز یکشنبه اعلام کردند که تماس یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ایر آسیا که ۱۵۵ مسافر داشته و از شهر سورابایای اندونزی به سوی سنگاپور در حرکت بوده با برج کنترل قطع شده است.
کد خبر : ۲۱۷۰۴۴
صراط: مقام های رسمی امروز یکشنبه اعلام کردند که تماس یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ایر آسیا که ۱۵۵ مسافر داشته و از شهر سورابایای اندونزی به سوی سنگاپور در حرکت بوده با برج کنترل قطع شده است.

به نقل از رویترز ، وزارت حمل و نقل اندونزی اعلام کرد که پرواز "کیو زد 8501" که یک فروند ایرباس 320 بوده در ساعت 6 و 17 دقیقه صبح امروز به وقت محلی تماس خود با برج کنترل در شهر جاکارتا را از دست داده است.
 
بر اساس این گزارش این هواپیمای مسافربری 155 مسافر و خدمه داشته است. شرکت ایرآسیا که در کوالالامپور مستقر است قطع تماس این هواپیمای مسافربری را تایید کرده است. عملیات جستجو و نجات آغاز شده است.
 
یک مقام وزارت حمل و نقل اندونزی نیز تاکید کرد که این هواپیما پیش از قطع تماس خواستار پرواز در یک مسیر غیر عادی شده است. رسانه های خبری اندونزی نیز اعلام کردند 149 مسافر اندونزیایی ، 3 کره ای و از سنگاپور، بریتانیا و مالزی نیز یک مسافر در این پرواز بوده اند.
 
این پرواز قرار بود در ساعت 8 و 30 دقیقه در سنگاپور به زمین بنشیند. این حادثه سال فاجعه بار شرکت های هواپیمایی مالزی را به پایان می برد. شرکت هواپیمایی مالزی امسال دو هواپیمای خود را از دست داده است. پرواز ام اچ 370 در روز 8 مارس در حالی که از کوالالامپور به سوی پکن در پرواز بود با 239 مسافر و خدمه ناپدید شد.
 
17 جولای نیز پرواز ام اچ 17 با 298 مسافر و خدمه بر فراز اوکراین سرنگون شده است.
منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز