۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

فعالیت ایرلاین صهیونیستی در ایران؟!

یک مقام ارشد صنعت حمل و نقل هوایی درباره ایرلاین اوکراین اینترنشنال و پرواز آن در ایران، گفت: مراجع ذی‌صلاح اطلاعی درباره صهیونیستی بودن این ایرلاین به ما نداده‌اند، اما قطعاً هیچ ایرلاین صهیونیستی اجازه عبور از فضای کشور ندارد، چه برسد به اینکه مجوز پرواز بگیرد.
کد خبر : ۲۱۷۰۷۵
صراط: یک مقام ارشد صنعت حمل و نقل هوایی درباره ایرلاین «اوکراین اینترنشنال» و فعالیت آن در ایران مبنی بر جابه‌جایی مسافر از خاک ایران به کشور اوکراین، اظهار داشت: هیچ ایرلاین صهیونیستی حتی اجازه عبور از فضای کشور ایران و استفاده از فضای ما را ندارد، چه برسد به اینکه از ایران مجوز پرواز گرفته باشد و نشست و برخاست کند.
 
وی بیان کرد: درباره شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال هم موضوعی که وجود دارد، بحث مالکیت آن است که مشکوک است، اما مراجع ذی‌صلاح هیچ اطلاعی در این‌باره به سازمان هواپیمایی نداده‌اند و قطعاً مورد خاصی نیست.
 
شرکت‌های هواپیمایی از مراجع ذیصلاح استعلام به عمل می‌آید و بدون استعلام، مجوز پرواز صادر نمی‌شود.
 
روز گذشته هم یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس ‌به اسناد منتشر شده در مورد تابعیت صهونیستی مالک یک ایرلاین اوکراینی اشاره کرد و‌ گفت: در خصوص صهیونیستی بودن مالک این ایرلاین فعال در کشور نامه‌نگاری‌هایی با سازمان هواپیمایی کشور انجام شده و موضوع تا حصول اطلاعات قطعی پیگیری خواهد شد.
 
بنا به گفته محمد دامادی‌ به دلیل آنکه جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و هر گونه همکاری با افراد تابع این کشور ممنوع است، این موضوع با حساسیت ویژه ای در حال پیگیری است.
 
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص شبهات مالک این ایرلاین اوکراینی با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری نامه نگاری هایی شده است، توضیح داد: مسئولان سازمان هواپیمایی در ابتدا در این مورد اظهار بی اطلاعی کردند و پس از کسب اطلاعات اولیه از نهادهای امنیتی اعلام کردند، ظاهراً در مورد تابعیت مالک ایرلاین اوکراینی مشکل خاصی وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: اما در عین حال به دلیل حساسیت موضوع مسئولان سازمان هواپیمایی نیز به دنبال کسب اطلاعات کامل تر و شفاف‌تری در اینباره هستند و هرگونه اظهار نظر را منوط به کسب اطلاعات  نهایی کرده اند.
 
«آرون مایبرک» رئیس هیات مدیره و از مالکان شرکت اوکراین اینترنشنال در مصاحبه مطبوعاتی خود در 27 نوامبر 2014 که در رسانه های اوکراینی نیز منتشر شد، گفته است که «من یک شهروند اسرائیلی هستم و پاسپورت اوکراینی ندارم».
منبع: فارس
برچسب ها: هواپیما ایرلاین