۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷

آخرین جزئیات از درگیری مسلحانه در گلپایگان

مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی، استاندار اصفهان و همچنین فرمانده انتظامی استان اصفهان روایت هایی از حادثه تیراندازی در گلپایگان و خمین که به کشته شدن ۳ مامور انتظامی و چند شهروند منجر شد، ارائه کردند.
کد خبر : ۲۱۷۱۷۰
صراط: مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی، استاندار اصفهان و همچنین فرمانده انتظامی استان اصفهان روایت هایی از حادثه تیراندازی در گلپایگان و خمین که به کشته شدن ۳ مامور انتظامی و چند شهروند منجر شد، ارائه کردند.
 
براساس اعلام مرکز اطلاع رساني نيروي انتظامی ساعت 17:50 روز گذشته (6/10/93) مأموران پاسگاه انتظامي کنار رودخانه و يگان امداد اين منطقه با توجه به تيراندازي سارقان مسلح به پليس در شهرستان خمين در هنگام گشت و کنترل در محور سعيد آباد- خمين به يک دستگاه خودرو تيبا سفيد رنگ که 4 سرنشين داشت، مشکوک شدند.
 
پس از اعلام ايست از سوي پليس، مجرمان اقدام به تيراندازي کردند که طي آن 3 نفر از ماموران مجروح و يک نفر به شهادت رسيد، مهاجمان پس از اين اقدام خونين به سمت گلپايگان متواري شدند.
 
پس از وقوع اين درگيري طرح مهار در گلپايگان با حضور جانشين فرمانده انتظامي اين شهرستان به همراه دو اکيپ از آگاهي و راهور اجرا و عوامل انتظامي مجرمان را در ميدان معلم مشاهده و درگير مي شوند.
 
در اين اقدام جنون آميز، سارقين با بستن رگبار به سمت مامورين جانشين فرمانده انتظامي شهرستان و يکي از کارکنان پليس راهور را به شهادت رسانده و دو نفر ديگر از عوامل انتظامي را نيز مجروح کردند.

در اين درگيري يک نفر از مهاجمان به هلاکت رسيده و سه نفر ديگر با رها کردن خودرو تيبا و با اعمال تهديد و سرقت يک دستگاه پژو 405، از صحنه درگيري متواري شدند.

اين در حالي است که مهاجمان پس از طي مسافتي با رها کردن خودرو پژو، اقدام به سرقت يک دستگاه آميکو يخچال دار، کرده و سپس با رها کردن آن در حوالي روستاي " در " گريختند.
در ادامه اين عمليات، عوامل انتظامي يک دستگاه وانت نيسان رها شده را در حوالي روستاي " در " کشف کردند که در بررسي ها مشخص شد راننده نيسان براثر اصابت گلوله در داخل خودرو کشته شده و جسد فرزند 17 ساله وي نيز در حاشيه جاده کشف شد که احتمال تيراندازي و قتل آنان از سوي مهاجمان متصور است.
 
روایت استاندار اصفهان از شرایط اصفهان
 
تسنیم نوشت: استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم گلپایگان مطمئن باشند آرامش کامل در شهر برقرار است، گفت: تمام تلاش نیروی انتظامی استان و شورای تامین دستگیری سارقان در اسرع وقت است، علاوه بر اینکه تا کنون به سرنخ‌های خوبی رسیده‌ایم.
 
رسول زرگرپور دقایقی پیش در حاشیه جلسه شورای تامین شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران با تبریک و تسلیت به خانواده شهدای نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان و همه کسانی‌که در این حادثه ناگوار برای تامین امنیت شهر تلاش کردند، گفت: تعدادی از سارقان مسلح در ساعات ابتدایی شب گذشته پس از اقدام به سرقت در استان دیگر در مسیر فرار وارد شهر گلپایگان شدند و در درگیری با نیروهای انتظامی شهرستان، تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی را به شهادت رسانده و تعدادی را هم مجروح کردند.
 
استاندار اصفهان گفت: نکته حائز اهمیت در این حادثه اقدام قدرتمند و مدبرانه مسئولان شهرستان برای پیشگیری از وقوع تلفات و خسارات بیشتر بود، چراکه با وجود کشته و زخمی شدن این تعداد از پرسنل نیروی انتظامی، این حادثه می‌توانست به مراتب ناگوارتر باشد که با تدبیر پلیس شهرستان حداقل خسارات وارد شد، هر چند که جان هر یک از افراد برای ما بسیار حائز اهمیت است.
 
او گفت: با اقدامات ایثارگرانه پلیس امکان ورود سارقان به مراکز داخل شهر از بین رفت که این جان‌فشانی ماموران نیروی انتظامی جای تقدیر و تشکر دارد.
 
زرگرپور گفت: مردم خوب شهرستان گلپایگان مطمئن باشند که آرامش کامل در شهر برقرار است. تمام تلاش نیروی انتظامی استان و شورای تامین دستگیری سارقان در اسرع وقت است، علاوه بر اینکه تا کنون به سرنخ‌های خوبی رسیده‌ایم که در زمان مقتضی اعلام می‌شود.
 
پنج نفر در درگیری با سارقان مسلح در گلپایگان به شهادت رسیدند
 
ایرنا نوشت: فرمانده انتظامی استان اصفهان اعلام کرد: در جریان درگیری شب گذشته این نیرو با سارقان مسلح در گلپایگان پنج نفر شهید و شش نفر مجروح شدند.
 
سردار عبدالرضا آقاخانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در گلپایگان اظهار کرد: از مجموع شهدای این حادثه سه نفر از ماموران نیروی انتظامی گلپایگان و دو نفر شهروند عادی هستند.
 
وی افزود: این سارقان مسلح پس از عبور از چند استان همجوار وارد گلپایگان شدند که در ورودی این شهر با نیروی انتظامی روبرو شده و پس از درگیری به خارج از شهر گریختند.
 
فرمانده انتظامی استان اصفهان تعداد این سارقان را سه نفر ذکر کرد و افزود: یک نفر از آنها در جریان درگیری با نیروی انتظامی گلپایگان کشته شد و دو نفر دیگر متواری و تحت تعیقب قرار دارند.
 
فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: با همکاری ماموران انتظامی و شورای تامین استان موضوع در حال پیگیری است و بزودی ضاربین معرفی می شوند.
 
وی همچنین به خانواده های شهدای این حادثه تسلیت گفت و از زحمات ماموران انتظامی و سایر دستگاهها و همکاری مردم با نیروهای انتظامی قدردانی کرد.
 
ابوترابی‌فرد خواستار برخورد با عوامل حادثه شرارت در گلپایگان شد
 
فارس نوشت: نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام عاجل برای برخورد با اشرار گلپایگان و توبیخ قاصران این موضوع شد.
 
حجت‌الاسلام سید حسن ابوترابی فرد نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان صحن علنی امروز با قرائت تذکری از سید محمد حسین میرمحمدی نماینده گلپایگان اظهار داشت: برخی اشرار در شهر شهید پرور گلپایگان دست به رفتارهای غیرقابل تحمل زدند که شایسته است مسئولان، به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی با توجه به اهمیت موضوع آن را مورد بررسی قرار دهند.
 
ابوترابی‌فرد در ادامه با اعلام تسلیت شهادت چند تن از مأموران نیروی انتظامی در این ماجرا خواستار اقدامات عاجل برای برخورد با تبهکاران و نیز برخورد با آنها که در این ماجرا مرتکب قصور شده‌اند، شد.