۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱

گزارش نقدی به کمیسیون امنیت ملی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه امروز خود از ارتش جمهوری اسلامی ایران به جهت برگزاری رزمایش محمد رسول الله قدردانی کرد.
کد خبر : ۲۱۷۲۵۱
صراط: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه امروز خود ضمن تشکر از برگزاری رزمایش محمد رسول الله توسط ارتش، اعلام کرد که به لطف الهی در این رزمایش بزرگ اقتدار نظامی و دفاعی کشور به نمایش گذاشته شد و موجب رعب و وحشت دشمن گردید.

همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تصمیم‌گیری برای حضور در محل رزمایش بزرگ محمد رسول الله اعلام کرد که قطعا برد موشکی سیستم دفاعی کشور نشانه اقتدار است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این جلسه با توجه به شرایط خاص و ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور، اظهار کرد که دستاوردهای ارزشمند نیروهای نظامی که اغلب نیازمند تکمیل و قرار گرفتن در خط تولید می‌باشد ضرورت دارد که نمایندگان کمیسیون امنیت ملی در تلفیق برای این موضوع تلاش ویژه‌ای داشته باشند و همه توان خود را به کار گیرند تا حوزه دفاعی کشور از حداقل نیازهای اعتباری و بودجه‌ای برخوردار باشد.

همچنین بروجردی از نمایندگان کمیسیون امنیت در تلفیق درخواست کرد که به خوبی دیدگاه‌ها و نظرات اعضای کمیسیون را منعکس کنند و از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود به ویژه اینکه محور کلیه پیشنهادها و اظهار نظرات اقتصاد مقاومتی است.

بر اساس این گزارش، سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز با حضور در جلسه این کمیسیون گزارشی از فعالیت‌های بسیج ارائه کرد و تاکید کرد که حرکت بسیج بر اساس ماموریت‌هایی است که مقام معظم رهبری بر عهده آن گذاشته است لذا علاوه بر آمادگی کامل نظامی در حوزه اقتصاد مقاومتی و بسیج سازندگی نیز بسیج ورود پیدا کرده که آثار بسیار ارزشمندی در پی داشته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین اظهار کرد: بسیج اقشار اعم از بسیج مهندسین، بسیج پزشکان، بسیج صنعتگران و ... حوزه‌های فعال و موثر بسیجند و ضمن اشتغالزایی قابل توجه دستاوردهای قابل تقدیری به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد که طبق قانون برنامه پنجم باید 30 میلیون عضو بسیج داشته باشیم و اکنون نزدیک به مصوبه قانونی شده است و قطعا تا پایان برنامه ما به قانون عمل خواهیم کرد و تعداد اعضا به 30 میلیون بسیجی خواهد رسید.

سردار نقدی همچنین در این جلسه با بیان اینکه فرصت کمی برای ارائه گزارش از فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های مختلف سایبری و فضای مجازی در کمیسیون وجود دارد، گفت: در عرصه بسیج رسانه عرصه‌های هنری از قبیل فیلم دفاع مقدس، تئاتر دفاع مقدس کارهای ماندگاری انجام شده است. همچنین در حوزه بسیج ورزشی و تربیت بدنی نیز کاری که بسیج انجام داد با دستاوردهای حوزه تربیت بدنی کشور قابل مقایسه است.

وی تاکید کرد: در حوزه راهیان نور با حداقل اعتبارات اثرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی در راهیان نور انجام شده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تهدیدات فرهنگی، اظهار کرد: با طرحی که بسیج آغاز کرد و خطرات ماهواره را با عنوان «دجال واره به متن خانواده‌ها برد و با یک روش اقناعی موجب تحویل یک میلیون دستگاه ماهواره به طور داوطلبانه به بسیج شد».

نقدی در پایان درخواست کرد که اعتبارات مورد حوزه بسیج در کمیسیون امنیت ملی و نهایتا در تلفیق مورد تصویب قرار گیرد تا بسیج بتواند به تعهدات قانونی وظایف خود مطابق برنامه توسعه عمل کند.

لازم به ذکر است سردار یزدی معاون امور مجلس سپاه پاسداران نیز رییس سازمان بسیج مستضعفین را در این جلسه همراهی کرد.

منبع: ایسنا