۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵

افشاگری نشنال اینترست درباره دولت بوش

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت، دولت سابق آمریکا، ۲۸ صفحه از گزارش کمیته حقیقت‌یاب یازده سپتامبر را به بهانه‌های امنیتی حذف کرده است. این وبگاه اذعان کرد: متحدین آمریکا در حوزه خلیج فارس، دارای سابقه حمایت از تروریسم هستند.
کد خبر : ۲۱۷۲۹۳
صراط: «جان گلاسر»، نویسنده نشریه نشنال اینترست تصریح کرد: «متحدین آمریکا در حوزه خلیج فارس دارای سابقه حمایت مستقیم یا دست‌کم دادن اجازه رسیدن کمک‌های مالی به گروه‌های تروریستی هستند.»

به نوشته پایگاه تحلیلی «نشنال اینترست»، ریشه این امر به حمایت از «عرب‌های افغان» در جریان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی بازمی‌گردد که به طور مشترک از سوی ایالات متحده و عربستان سعودی مورد حمایت قرار می‌گرفتند. اثری که این پدیده بر جامعه سعودی و همچنین منطقه خاورمیانه باقی گذاشت، اثری عمیق بود.

پس از یازده سپتامبر وقتی معلوم شد که ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیماربا اهل عربستان سعودی بوده‌اند، بسیاری در آمریکا به موضوع کمک‌های مالی به تروریست‌ها از سوی ثروتمندان و حتی دولت سعودی پرداختند.

گزارش کمیسیون تحقیق در مورد حادثه یازده سپتامبر حاکی از آن بود که برخی موسسات خیریه مستقر در عربستان سعودی به القاعده کمک کرده‌اند؛ اما این گزارش سندی مبنی بر دخالت دولت سعودی در این کمک‌ها پیدا نکرد.

این در حالی بود که دولت بوش 28 صفحه از گزارش مزبور را که به کمک دولت سعودی به تروریست‌ها اختصاص داشت، حذف کرده بود. برخی از نمایندگان فعلی و سابق کنگره می‌گویند که این ۲۸ صفحه شواهدی از دخالت برخی مقامات سعودی در این کمک‌ها را دربر داشته است.

گفتنی است، جب بوش، برادر رئیس‌ جمهور سابق آمریکا اکنون به دنبال آن است که رئیس بعدی دولت آمریکا باشد.
منبع: شبکه خبر
برچسب ها: افشاگری بوش صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز