۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
دادستان کل کشور:

ظلم فتنه‌گران علیه نظام نابخشودنی است

دادستان کل کشور ضمن تأکید بر ظلم‌های وارده به نظام در فتنه 88 گفت: ظلم فتنه‌گران هرگز قابل چشم‌پوشی و بخشش نیست.
کد خبر : ۲۱۷۴۰۲
صراط: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی که با توجه به پیشتازی بصیرت مردم ولایتمدار اصفهان در 8 دی ماه سال 88 رقم خورده بود در خیمه گلستان شهدا اظهار کرد: بیان طلب و مغفرت از خداوند منان پس از هر نمازی از وظایف مؤمن است.
 
وی ضمن اشاره به صفت جهل و نادانی برای دشمنان اسلام که در زمان پیامبر اکرم و علی‌بن ابیطالب در مقابل اسلام ایستاده بودند، گفت: همواره جهل و نادانی از صفات جریان شیطان است.
 
* بهترین نوع صفت برای یزید صفتان بی‌بصیرتی است
 
دادستان کل کشور ابراز کرد: آنچه که می‌توان در مورد صفت عاشوراییان نام برد این است که بصیرت آنان بر شمشیرهایشان حکمرانی می‌کرد اما بهترین نوع توصیف برای یزید صفتان تاریخ بی‌بصیرتی است.
 
وی اذعان کرد: همواره در طول تاریخ عقل در مقابل جهل و باطل در مقابل حق قرار داشته است، یزید صفتیان در روز عاشورا بی‌بصیرت بودند و امام، دشمن و دوست خود را نشناختند.
 
رئیسی با اذعان به اینکه تنها اهل بصر می‌توانند علمدار حاکمیت اسلامی باشند تصریح کرد: پوشاندن لباس حق بر تن باطل،‌ آمیخته کردن حقایق با باطل و ایجاد تردید بین دوست و دشمن و مردم و مسئولان از جمله اقداماتی بود که در فتنه 88 توسط فتنه‌گران انجام شد.
 
دادستان کل کشور افزود: اگر سران فتنه امروز در حصر خانگی به سر می‌برند به منظور تأمین امنیت آنان است که نشأت گرفته از اوج رحمت و رأفت نظام اسلامی است و به معنای مجازات آنان نیست.
 

وی عنوان کرد: نباید افرادی که اصل ظلم فتنه به نظام، ارزش‌های اسلامی، مردم و خط امام کرده‌اند را نادیده بگیرند، ظلم فتنه‌گران بدون تردید ظلمی غیرقابل گذشت و بخشودنی است.
 
وی با بیان اینکه از ویژگی‌های فتنه آمیخته شدن حق و باطل است گفت: تنها راه نجات در فضای غبار‌آلود که این است که چشم دل و به تعبیری بصیرت داشته باشیم. کسی که چشم دل نداشته باشد راه زندگی را نمی‌داند و دوست و دشمن را تشخیص نمی‌دهد.
 
دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: اگر جامعه اهل تعقل بشود و به بصیرت برسد دشمن شناس شده، راه صحیح را از ناصحیح تشخیص می‌دهد و در مقابل هر گونه انحراف، جهل و نادانی می‌ایستد.
 
وی با اشاره به اینکه از اهداف فتنه‌گران در سال 88 ایجاد و گسترش فضای جهل و نادانی بود تصریح کرد: از وظایف ولایت فقیه و ائمه اطهار و رسولان خداوند ایجاد بستر، رشد و تعالی و بصیرت است.
 
رئیسی اضافه داشت: قطب‌نمای حرکت اولیا و علما بصیرت است، شناخت حق، گرایش به حق، ایستادگی در راه حق از شاخصه‌های زندگی آنان است.
 
وی عنوان کرد: فتنه 88 و جریانات اتفاق افتاده در آن بسیار قابل تأمل و بررسی است،‌ دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی در پی توطئه‌چینی، تهدید، تحریم و مقابله با آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و ایران بودند.

 
رئیسی توضیح داد: فتنه‌گران و دشمنان انقلاب اسلام در لوای فتنه 88 به دنبال ایجاد جامعه‌ای خودخواه به جای خداخواه، دنیاگرا به جای آخرت‌گرا و خوددوست به جای دیگر دوست بودند.
 
* بزرگ‌ترین ظلم فتنه‌گران به نظام ایجاد نقطه امید برای دشمنان این نظام بود
 
دادستان کل کشور ادامه داد: فتنه 88 با همه اتفاقات گذشته علیه نظام جمهوری اسلامی متفاوت بود چرا که در فتنه 88 حوادثی رقم خود که نقطه امید را در دل دشمنان روشن کرد.
 
وی اذعان کرد: از بین بردن دستاورد بزرگ حاصله از حضور پرشور مردم و 40 میلیونی این ملت در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از دیگر ظلم‌هایی بود که در سایه فتنه 88 به وجود آمد.
 
رئیسی با بیان اینکه فتنه‌گران ظرفیت رأی نیاوردن را در انتخابات نداشتند، تاکید کرد: ایجاد تردید نسبت به ساز و کار انتخابات، تهمت علیه مسئولان کشور و منتخبین مردم و گسترش آشوب و لشگرکشی‌های خیابانی از جمله حوادث و فعالیت‌هایی بود که از سوی فتنه‌گران انجام گرفت و ایجاد جای پایی برای دشمن در داخل کشور به وجود آورد.
 
* حصر سران فتنه به جهت تامین امنیت است نه مجازات آنان
 
دادستان کل کشور بار دیگر ضمن اشاره به بی‌بصیرتی برخی از افراد جامعه با توجه به شعار رفع حصر سران فتنه گفت: اگر امروز سران فتنه در حصر خانگی به سر می‌برند به لحاظ حفظ تأمین امنیت آنان است و هرگز به منزله مجازات آنان نیست.
 
وی اظهار کرد: کشاندن مردم به خیابان‌ها، لشگرکشی‌ علیه نظام، ملت و دولت و ایجاد ناامنی کردن برای نظام و مردم، حمله به نیروهای بسیجی و انقلابی، اهانت به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین و امام راحل تنها گوشه‌ای از لیست بلند طومار رفتار سیاه فتنه‌گران است.
 
وی با بیان اینکه موج فتنه در سال 88 از ایجاد تردید در دل مردم آغاز، امواج حمایت دشمنان انقلاب اسلامی و هتک حرمت و ارزش‌های اسلامی و کف زدن آمریکا و اسرائیل ادامه پیدا کرد و به باز شدن درهای سفارتخانه‌ها ختم شد.
 
رئیسی با بیان اینکه حماسه ملی 9 دی حرکتی خودجوش و ماندگاری بود که همه توطئه‌ها و فتنه‌های، فتنه‌گران، دشمنان و خائنان را علیه نظام اسلامی خاتمه داد.
 
وی عنوان کرد: مردم در روز 9 دی با اقتدا به مقتدای بصیرت‌آفرین خود و با تأسی از خون شهدا حرکتی خودجوش و ماندگار را رقم زدند و فتنه را زیر پا لگد کردند.
 
وی تاکید کرد: آنچه که سران فتنه انجام دادند ظلم بزرگ و غیر قابل گذشت است و ملت ایران پس از گذشت پنج سال با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی و با دادن شعارهایی چون ملت بیدار است از فتنه‌گر بیزار است این پیام را به آنان ساطع کردند.
منبع: فارس
برچسب ها: دادستان فتنه نظام