۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
صفار هرندی:

فتنه‌گران می‌دانستند که پیروز انتخابات نیستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود غیر را عامل اصلی ایجاد فتنه 88 عنوان کرد و گفت: فتنه به این دلیل در کشور بالا گرفت که دشمن میان صفوف به هم پیوسته مردم رخنه پیدا کرد و وجود غیر به درون خانواده‌ انقلاب به عنوان عامل اصلی فتنه بود.
کد خبر : ۲۱۷۸۰۲
صراط: مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی عصر روز گذشته در تالار شهیدان نژادفلاح کرج و با حضور جمع زیادی از مردم ولایی استان البرز برگزار شد.
 
در این مراسم محمدحسین صفار هرندی طی سخنانی گفت: امروز که 5 سال از حماسه بزرگ مردم ایران در خلق یوم‌الله 9 دی می‌گذرد، برخی به جای اینکه از ملت ایران به عنوان خالق این روز بزرگ تجلیل و تقدیر کنند، مسائل دیگری را مطرح می‌کنند.
 
وی افزود: این افراد هر چه تلاش کنند، نمی‌توانند از بزرگی 9 دی و اهمیت آن در تاریخ انقلاب و اسلام بکاهند.
 
وزیر اسبق ارشاد اسلامی بیان داشت: این افراد به دلیل نامهربانی‌،‌ بی‌معرفتی و کینه عمیقی که به اسلام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، حقیقت را وارونه جلوه می‌دهند.
 
صفار هرندی با تشریح فتنه 88 و وقایع تلخ این سال اظهار داشت: ابتدا باید این واقعیت را قبول کنیم که ریشه اصلی فتنه 88، رخنه دشمن در صفوف مردم و جریان‌های داخلی بود و این توطئه از نخستین روز پیروزی انقلاب کلید خورده است.
 
وی افزود: رخنه در ابتدا روزنه‌ای کوچک بود و دشمن با توطئه‌های مختلف این روزنه را به شکاف تبدیل کرد و در فتنه 88 طرح سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سر داشتند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یکی از دلایل وقوع فتنه 88 این بود که عده‌ای می‌خواستند با استفاده از خارجی‌ها در داخل کشور به قدرت برسند و دشمنان نیز در میان آنها نفوذ کرده بودند.
 
صفار هرندی با بیان اینکه اگر برای دست‌یابی به قدرت به دشمن و اغیار اتکا کنیم، باید منتظر عواقب شوم آن باشیم، گفت: متاسفانه فتنه 88 حاصل نفوذ اغیار به درون خانواده انقلاب بود و در این توطئه دشمنان و کشورهای زورگوی غربی می‌خواستند کل نظام ما را ساقط کنند.
 
وی تصریح کرد: حماسه 9 دی موجب شد که دشمنان به هدف خود نرسیده و دست فتنه‌گران برای همگان رو شود، لذا باید هر سال حماسه 9 دی را به صورت باشکوه برگزار کنیم تا ضمن آگاه‌سازی نسل جوان،‌ به دشمن اجازه ندهیم که چنین توطئه‌هایی را علیه ملت ایران تکرار کند.
 
صفار هرندی همچنین به آسیب‌های شدیدی که کشور از فتنه 88 متحمل شد اشاره کرد و گفت: انسان‌های بی‌گناهی کشته شده و خون افراد بی‌گناه بر زمین ریخته شد، چندین ماه کارهای اصلی کشور معطل ماند و روند پیشرفت ایران با وقفه جدی روبه‌رو شد و دشمنان با همکاری عوامل داخلی خود اجازه ندادند که امنیت و آسایش بر کشور حکم‌فرما شده و مردم زندگی عادی و روزمره خود را داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه افزایش تحریم‌ها یکی از اثرات فتنه 88 بود، افزود: تا پیش از فتنه 88 دشمنان در برخورد با ایران احتیاط می‌کردند، اما پس از آن جسارت‌های بسیاری کرده و حتی تحریم‌ها را به شدت افزایش دادند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: تحریم‌ها را زمانی علنی و عملی کردند که فتنه 88 در کشور ایجاد شده بود و تصور می‌کردند که با یک ضربه مهلک اقتصادی، تحمل ملت ایران را می‌شکنند.
 
صفار هرندی در ادامه به برخی اظهارات سران کشورهای همراه و دوست ایران در دوران فتنه اشاره کرد و گفت: دوستان به ما می‌گفتند، ایران الگویی برای آنها است و از اینکه گرفتار فتنه 88 و آشوب‌ها شده‌ایم به شدت ناراحت بودند.
 
وی تاکید کرد: مهمترین آسیب فتنه 88 این بود که دشمنان ما جسارت پیدا کرده و پس از 30 سال طمع ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی را پیدا کردند.
 
صفار هرندی با بیان اینکه فتنه‌گران تمام اصول و حتی معیارهای سیاسی را زیر پا گذاشتند، گفت: خود خاتمی به صراحت گفته بود که احمدی‌نژاد پیروز انتخابات است، از سوی دیگر موسوی 13 میلیون رای داشت که رای کمی نبود و اگر به رای مردم احترام می‌گذاشت، می‌توانست به پیروزی در انتخابات دور بعد امیدوار باشد.
 
وی تصریح کرد: خود فتنه‌گران می‌دانستند که پیروز انتخابات نیستند، به همین دلیل می‌خواستند با استفاده از خارجی‌ها و دشمنان خارجی نظام، به قدرت برسند که این بزرگ‌ترین خیانت و جنایت آنها بود و آسیب‌های بسیاری به کشور وارد کردند.
 
*وجود غیر به درون خانواده انقلاب عامل ایجاد فتنه شد
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی دیگر از سخنان خود وجود غیر را عامل اصلی ایجاد فتنه 88 عنوان کرد و گفت: فتنه به این دلیل در کشور بالا گرفت که دشمن میان صفوف به هم پیوسته مردم رخنه پیدا کرد و وجود غیر به درون خانواده‌ انقلاب به عنوان عامل اصلی فتنه بود.
 
وی با اشاره به سلب امنیت روان و زندگی مردم در هشت ماه آلودگی کشور به فتنه 88 افزود: عوامل فتنه خسارات بزرگی به نظام وارد کردند و منجر به لکه‌دار شدن حیثیت جمهوری اسلامی و تحمیل تحریم‌ها بر ملت ایران شدند.
 
این مسئول اظهار کرد: آنچه که در ماه‌ها و روزهای فتنه 88 اتفاق افتاد، نوعی عملیات تاخیری از جانب افراد دلبسته به سلطه جهانی بود که جلوه‌هایی از آن اتفاقات بزرگ را در بیداری اسلامی کشورهای منطقه که از نظر سیاسی حیاط خلوت غرب و آمریکا بوند را دیده‌ایم.
 
صفار هرندی با تاکید بر این نکته که ما مرکز ثقل جهان هستیم، ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها چشم باز می‌کنند و می‌بینند که حوزه‌های نفوذ در خاورمیانه را از دست داده‌اند و کابوس آنها به واقعیت تبدیل شده است و فتنه به ضرر اقتدار ما تمام شد و تمامی اینها حاصل عملکرد خیانتکارانی است که عصا زیر بغل آمریکا گرفتند تا سقوط ما را در خاورمیانه شاهد باشند و کسانی با درک این موضوع آشوب خیابانی بر پا کردند هرگز نمی‌توانند برچسب خیانت را از پیشانیشان بردارند.
 
وی افزود: بین کسانی که نادانسته حرکت کردند و گروه فتنه‌گران تفاوت بسیار است و در 25 خرداد بنا به دید خودشان جمعیت میلیونی به خیابان آمد، اما بعد از 25 خرداد جمعیتی نمی‌بینیم و آن جماعتی که در روزهای آخر مانور می‌دادند همان نیروهای آمریکایی بودند که می‌خواستند جلوی بیداری اسلامی را در کشورهای همسایه بگیرند.
 
صفار هرندی با تاکید بر ضرورت گرامیداشت نهم دی، تصریح کرد: ما باید سالگرد 9 دی را گرامی بداریم و یادمان باشد که دشمنان اسلام و مستکبران، علم تقلب را بلند کردند در حالی که در خلوت خودشان می‌دانستند تقلبی در کار نبوده است و خیلی از بزرگان اصلاح‌طلب در نشست‌های داخلی خودشان کار سران فتنه را تقبیح می‌کردند و همه می‌دانند که اصل تقلب نبود، بلکه جدال بین دو قدرت امروز و آینده جهان بوده است.
 
وی با بیان اینکه 9 دی یک روز ملی است و همچون 22 بهمن نقطه عطف تاریخ کشور است، گفت: معلوم است که فتنه گران 9 دی را به عنوان روز ملی قبول نمی‌کنند و خیلی‌ها برخی از میتینگ‌های جمهوری اسلامی ایران را پیک‌نیک می‌دانند، اما 9 دی از جنس پیک‌نیک نبود بلکه یک جریان فشرده‌ای بود که مسلما می‌خواست به فتنه پایان دهد که با برنامه‌های راهبردی و روشنگرانه مقام معظم رهبری این اتفاق تجلی یافت.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت پرداختن به جریان فتنه، مجاورت جریان درون و بیرون انقلاب، همسویی برخی عناصر بیرونی با عناصر داخلی و مداخله عناصر داخلی در کشور با بخشی از دوستان سابق انقلاب را دلایل اهمیت فتنه دانست و تأکید کرد: این خیانت تا زمانی که قبح آن در بین مردم ریخته نشود، ممکن است دوباره تکرار شود و حصر سران فتنه یک سال بعد اتفاق افتاد که این نشان دهنده رافت جمهوری اسلامی ایران است که شاید ایشان پشیمان شوند ولی نه تنها به این مسئله اکتفا نکردند بلکه همچنان دست به آشوب و صدور بیانیه زدند.
منبع: فارس
برچسب ها: انقلاب فتنه مصلحت
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز