۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

متخلف‌ترین فوتبالیست‌ها +تصاویر

بسیاری از فوتبالیست‌های بزرگ جهان به خاطر تخلف‌های قانونی با پلیس و مقام قضایی روبه‌رو یا حتی به زندان روانه شده‌اند.
کد خبر : ۲۱۷۸۴۰
صراط: زندگی خصوصی بسیاری از بازیکنان فوتبال با آنچه در رسانه از آن‌ها دیده می‌شود، متفاوت است. در زندگی برخی این ستاره‌ها  جرایم ریز و درشت اخلاقی، اقتصادی یا تخلفات راهنمایی‌رانندگی دیده می‌شود.
 
لیونل مسی؛ فرار مالیاتی 4میلیون یورویی
 
«لیونل مسی»، ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا امسال روانه دادگاه شد. مسی و پدرش که مدیر برنامه های او محسوب می‌شود، بار دیگر به اتهام فرار مالیاتی توسط دادگاه اسپانیا احضار شدند. اتهام خانواده مسی این بوده است که بیش از 4 میلیون یورو از درآمد وی را به جای پرداخت به اداره مالیات در بانک نگاه داشته اند و این در حالی است که مسی بین سال‌های 2006 تا 2009 حدود 16میلیون یورو از باشگاه بارسلونا دریافت کرده است. البته این بدون درنظرگرفتن درآمد وی از شرکت‌های تبلیغاتی است!

متخلف‌ترین فوتبالیست‌ها +تصاویر
 
شون توک؛ توهین به مسلمانان

 
سال‌ گذشته، پلیس انگلیس بازیکن ایرلندی باشگاه «ویتون آلبیون» را به خاطر اظهارات توهین آمیزش به مسلمانان بازداشت کرد. ماجرا از این قرار است که سال گذشته در لندن سربازی انگلیسی به ضرب چاقوی دو مرد کشته شد. انگلیسی‌ها این حادثه را تروریستی خواندند و آن را به گروه‌های تروریستی نسبت دادند. این عمل باعث شد تا موج اسلام‌سیتزی این کشور را فرا بگیرد.
واکنش‌های تند به قتل این سرباز انگلیسی به جهان فوتبال هم کشیده شد. «شون توک» بازیکن باشگاه ویتون آلبیون انگلیس در واکنشی تند و غیرمنطقی خواستار آتش زدن مساجد بریتانیا و بریدن سر کودکان مسلمان شد!
پلیس انگلیس پس از سخنان این بازیکن ایرلندی او را دستگیر کرده است. رسانه‌های انگلیسی سخنان این بازیکن ایرلندی را «غیرمنطقی» خواندند و خواستار جریمه و محرومیت او شدند و البته باشگاه ویتون آلبیون هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که سخنان بازیکن ایرلندیش هیچ ربطی به باشگاه ندارد.

متخلف‌ترین فوتبالیست‌ها +تصاویر
 
اولی هوینس؛ سه‌ونیم سال زندان برا فرار از مالیات
 
«اولی هوینس»، رئیس باشگاه بایرن مونیخ نیز به دلیل فرار مالیاتی به سه و نیم سال حبس در زندان لندسبرگ محکوم شد. هوینس در تاریخ 16 مارس به دلیل فرار مالیاتی و باز کردن حسابی به ارزش 22/5 میلیون پوند در یک بانک مخفی سوئیسی به سه و نیم سال زندان محکوم شد. با این قبیل‌ جرایم در کشور آلمان به شدت برخورد می‌شود و حتی تا 10 سال زندان هم برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.
هوینس یکی از ستارگان تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی 1974 بود و به این تیم کمک کرد تا قهرمان این رقابت‌ها شود. او در دوران حضور 35 ساله خود در این باشگاه به بایرن مونیخ کمک کرد تا به یکی از قدرت‌های مسلم و همیشگی فوتبال تبدیل شود. بایرن سال گذشته موفق شد، قهرمان رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شود.

متخلف‌ترین فوتبالیست‌ها +تصاویر

کریستیانو رونالدو؛ تصادف به‌خاطر سرعت غیرمجاز
 
«کریستیانو رونالدو» ستاره فعلی باشگاه رئال مادرید نیز در کارنامه خود تخلفات راهنمایی و رانندگی دارد. نزدیک به شش سال پیش زمانی که او از تمرین تیم سابقش (منچستر یونایتد) بازمی‌گشت، با سرعتی معادل 200 کیلومتر در ساعت درحال رانندگی بود. این در حالی است که سرعت مجاز  60 کیلومتر بوده است. به دلیل همین سرعت بالا ، این بازیکن پرتغالی، کنترل اتومبیل خود را از دست داده و به دیوار کناری تونل برخورد کرده بود. همین حادثه باعث رودررویی وی با پلیس شد.
پلیس لندن در گزارش این حادثه آورده بود که آزمایش الکل از راننده گرفته نشده است و او باید خود را به اداره پلیس معرفی کند. پلیس به این بازیکن اجازه استفاده کردن از بیمه را نداد؛ چرا که در این حادثه مقصر اصلی رونالدو بوده که با سرعتی غیرمجاز رانندگی می‌کرده است.

متخلف‌ترین فوتبالیست‌ها +تصاویر

متخلف‌ترین فوتبالیست‌ها +تصاویر
 
نیمار؛ باز هم تخلفات مالیاتی
 
«نیمار» هم یکی از بازیکنان بارسلونا  است که به فرار مالیاتی متهم است. در رسیدگی به اتهام فرار مالیاتی باشگاه بارسلونا در ارتباط با به خدمت گرفتن نیمار، پدر این بازیکن به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد و به ادای توضیحات پرداخت. باشگاه بارسلونا متهم است که در هنگام استخدام وی، رقم واقعی این نقل و انتقال را به مقامات مالیاتی اعلام نکرده است. این اتهام باعث استعفای «ساندرو روسل»، رئیس سابق این باشگاه شد و پس از آن بود که بارسلونا اعلام کرد برای به خدمت گرفتن نیمار و هزینه های جانبی مجموعا مبلغ 86 میلیون یورو پرداخت کرده است. این مبلغ در شرایطی اعلام شد که این باشگاه قبلا از پرداخت مبلغ 57 میلیون یورو خبر داده بود.

متخلف‌ترین فوتبالیست‌ها +تصاویر
 
فرانتس بکن باوئر؛ تبانی برای تعیین میزبان جام جهانی
 

 «فرانتس بکن باوئر» توسط فیفا از تمامی فعالیت های فوتبالی خود به مدت 90 روز محروم شد. علت این تصمیم، عدم همکاری وی با فیفا در پرونده تبانی انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی است. قهرمان سابق فوتبال جهان، یکی از اعضای صاحب رای در کمیته اجرایی فیفا در دسامبر 2010 بود که در نهایت قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 انتخاب گردید. پیش تر هم نشریه Sunday Times در گزارشی عنوان کرده بود که قطر با پرداخت رشوه معادل سه میلیون پوند در ماراتن میزبانی پیروز شد.
گفته می شود محمد بن همام رئیس سابق فدراسیون فوتبال آسیا و معاون سابق فیفا در برگزاری جلسات سری با خانواده سلطنتی قطر و حداقل هفت نفر از مجمع اجرایی انتخاب میزبان  دست داشته است.

متخلف‌ترین فوتبالیست‌ها +تصاویر
 
مارادونا؛ از دوپینگ تا توهین
 
«دیه‌گو مارادونا» همانطور که در زمین بازی پرسروصدا بود، در حاشیه‌های فوتبالی هم جنجالی بوده است. اسطوره‌ فوتبال جهان که در جام جهانی سال های 1986 و 1990 با آرژانتین خوش درخشیده بود، دوران حضورش در تیم ملی آرژانتین را با مثبت شدن آزمایش دوپینگش در جام جهانی 1994 به پایان رساند. بعد از این رسوایی وی به کشورش بازگردانده شد. مارادونا بعدها اعلام کرد با توافق فیفا از دارو برای کاهش وزن استفاده کرده و غیر از او چند تن از دیگر بازیکنان تیم ملی آرژانتین نیز دوپینگ کرده بودند. در واقع او این اتهام را نپذیرفت اما در سال‌های بعد به اعتیاد به کوکائین دچار شد. این بازیکن سابق فوتبال، امسال به جرم توهین به «سرخیو باتیستا» به دادگاه فراخوانده شد. او که قبل از باتیستا سرمربی‌گری تیم آرژانتین را بر عهده داشت، پس از حذف آرژانتین از کوپا آمه‌ریکا عنوان کرد این مربی از بازیکنان آرژانتین رشوه دریافت می‌کرده تا به آنها بازی دهد. دادگاه، مارادونا را به پرداخت 39 هزار پزو (4،600 دلار) محکوم کرد.

متخلف‌ترین فوتبالیست‌ها +تصاویر

فرانک ریبری و کریم‌‌ بنزما؛ رسوایی اخلاقی

 
این دو بازیکن نیز سال گذشته به دلیل مشکلات اخلاقی به دادگاه فراخوانده شدند. این دو که از 4 سال قبل از دادگاهی شدنشان،  متهم به ارتباط نامشروع با زنی کمتر از سن قانونی بودند، در دوره جدید برگزاری دادگاه این پرونده حضور نیافتند. دو ستاره مذکور از طریق وکلای خود اعلام کردند به علت درگیربودن در برنامه تیمی، امکان حضور ندارند. از این بابت مراتب عذرخواهی خود را به مسئولان دادگاه اعلام کردند. این دو بازیکن درست پیش از برگزاری جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی با این دختر ارتباط داشتند. ریبری و بنزما ادعا کردند، از این موضوع اطلاعی نداشته اند. دادگاه پس از آن به بررسی و جمع آوری اسناد پرداخت و به دلیل عدم توانایی برای ثابت کردن این موضوع، پرونده را مختومه اعلام و این دو بازیکن را تبرئه کرد.

متخلف‌ترین فوتبالیست‌ها +تصاویر

مارکو رویس؛ جریمه سنگین برای نداشتن گواهینامه

 
«مارکو رویس»، ستاره تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه بورسیا دورتموند بدون داشتن گواهینامه رانندگی پشت فرمان نشسته و پلیس آلمان او را 540 هزار یورو جریمه کرده است. دادستانی دورتموند این فوتبالیست را به خاطر خلافکاری بیش از 540 هزار یورو (نزدیک 800 هزار دلار) جریمه کرده است. مارکو رویس نیز در پی این جریمه نقدی به اشتباه خود اعتراف کرده است.
مارکو رویس از سال 2011 حداقل 5 بار به جرم سرعت غیرمجاز اتومبیلش توقیف و خودش نیز جریمه شده است. همان سال، گواهینامه او نیز از وی گرفته شده اما در تمام این سه سال، رویس بدون گواهینامه رانندگی کرده است. به‌طوریکه پلیس آلمان،مجموع جرایم رویس را 670 هزار دلار گزارش داده است
آخرین نمونه از تخلفات رویس، حدودیک ماه پیش رخ داد که او با سرعت غیرمجاز در حال رانندگی بود. رویس در این زمینه گفت: «قبول دارم که تاکنون  کارهای احمقانه ای در هنگام رانندگی انجام میدادم. درس هایم را یاد گرفته ام و قول میدهم دیگر تخلفی انجام ندهم.»

متخلف‌ترین فوتبالیست‌ها +تصاویر
منبع: مهر
برچسب ها: فوتبال تخلف
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۳
۲۲
۰
فوتبالیست های اینجا هم که کارت پایان خدمت ندارندو تخفیف هم بهشون میدن!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۵۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۳
۱۰
۸
بیچاره جوانی که ازاینهاالگومی گیره!