۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰

ورزشکارانی که سیاستمدار شدند +تصاویر

ورزشکاران بسیاری هستند که با بهره‌ گرفتن از توانایی‌های ذاتی، هوش و ذکاوت درکنار محبوبیت بالا در میان مردم وارد عرصه سیاست شده و اکثر آنان تجربه موفقیت آمیزی داشته‌اند.
کد خبر : ۲۱۸۶۸۵
صراط: ورزشکاران بسیاری هستند که با بهره‌ گرفتن از توانایی‌های ذاتی، هوش و ذکاوت درکنار محبوبیت بالا در میان مردم وارد عرصه سیاست شده و اکثر آنان تجربه موفقیت آمیزی داشته‌اند.

به نقل از فرانس‌پرس، معمولاً آن دسته از ورزشکارانی وارد عرصه سیاست می‌شوند که دوران حرفه‌ایشان به پایان رسیده و اعلام بازنشستگی کرده‌اند، هر چقدر عناوین افتخاری که آنان در دوران بازی رسمی کسب کرده‌اند، بیشتر باشد بر تعداد هواداران و حامیانشان اضافه می‌کند و در راه فعالیت‌های سیاسی با آراء مثبت بیشتری مواجه می‌شوند.

در ادامه به معرفی ورزشکاران مشهوری که فعالیت درخشانی در عرصه سیاست داشته‌اند، می‌پردازیم:
 
ا- جان رانیان:
او یک مدافع با استعداد در مسابقات فوتبال آمریکایی بود و سال‌های درخشانی را همراه با تیم فیلادلفیا ایگلز سپری کرد، او در سال 1999 در مسابقات سوپربول شرکت کرد و پس از یک دوره موفقیت‌آمیز در فوتبال آمریکایی بین سال‌های 1996 تا 2009 وارد عرصه سیاست شد، جان راینان به عضویت جمهوری‌خواهان درآمد و وارد کنگره آمریکا شد، او در سال 2014 اعلام کرد بار دیگر در انتخابات اعضای کنگره شرکت می‌کند.
 
 ورزشکارانی که سیاستمدار شدند +تصاویر
 
2- دیو بینگ:
بسکتبالیست معروف برای تیم دترویت بازی می‌کرد و در سال‌های 1975 و 1976 به عنوان افتخار "راکی" در مسابقات NBA رسید، فعالیت حرفه‌ای بینگ در رقابت‌های بسکتبال بین سال‌های 1966 و 1978 بوده و در سال‌ 2009 به عنوان شهردار دترویت در میشیگان انتخاب شد، زمانی‌که شهردار قبلی به دلیل بی‌کفایتی از کار برکنار شد، بینگ با حداکثر آراء جایگزین وی شد، فعالیت‌های غیر ورزشی بینگ به همین جا ختم نشد، زیرا وی یک نماینده تمام عیار دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا بوده و البته در سال 2013 تصمیم گرفت دیگر در انتخابات شرکت نکند.
 
ورزشکارانی که سیاستمدار شدند +تصاویر 
 
3- کوین جانسون:
بسکتبالیست سابق تیم‌های کلیولند کاوالیرز و فوئنیکس سانز پس از اتمام فعالیت حرفه‌ای در لیگ NBA شهردار ساکرامنتو مرکز ایالیت کالیفرنیا شد، او همچنین نخستین شهروند آفریقایی – آمریکایی است که توانسته به این سمت مهم دست یابد، جانسون در فصل 1988- 1989 به عنوان بسکتبالیستی با بیشترین انتخاب شده و 3 مرتبه در دوران بازی وارد فهرست آل‌استار شد، دوران بازی جانسون در مسابقات NBA بین سال‌های 1987 تا 2000 بود و در انتخابات سال 2008 توانست هیترفارگو رقیب اصلی خود را کنار زده و تا به امروز شهردار ساکرامنتو باشد، او همچنین یک نماینده دموکرات است و فعالیت‌های زیادی در جهت مبارزه با خشونت مسلحانه، کاهش تعداد افراد بی‌خانمان و ترویج هنر انجام داد.
 
 ورزشکارانی که سیاستمدار شدند +تصاویر
 
4- آندری شفچنکو:
فوتبالیست اوکراینی برای تیم‌های بزرگی مانند چلسی، آث‌میلان و دنیاموکیف بازی کرده است، شفچنکو بین سال‌های 1994 تا 2012 به مدت 17 سال فعالیت پرباری در عرصه فوتبال داشت، البته پیش از آن در عرصه فوتبال جوانان دارای سابقه است، شفچنکو 111 بازی ملی برای تیم فوتبال اوکراین انجام داد و در بسیاری از بازی‌ها کاپیتان این تیم بود، او در اواخر دهه 90 میلادی وارد عرصه سیاست شده و به عضویت حزب سوسیال دموکرات اوکراین پیوست، زمانی‌که شفچنکو در سال 2012 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد بر روی امور سیاسی متمرکز شده و حتی یک کرسی در پارلمان اوکراین بدست آورد، پس از چندی حزب کوچک شفچنکو نتوانست برای باقی ماندن در پارلمان به حد نصاب رأی مثبت دست یابد و حالا او به ورزش گلف می‌پردازد.
 
ورزشکارانی که سیاستمدار شدند +تصاویر 
 
5- آرنولد شوارتزینگر:
او یکی از شناخته‌ شده‌ترین چهره‌ها در رشته زیبایی اندام است، شوارتزینگر متولد اتریش است و افتخارات متعدد با پیروزی‌های فراوانی از جمله 5 عنوان "مستر یونیورس" و 7 عنوان "مستر المپیا" در کارنامه دارد. او سال‌های زیادی به عنوان یک جمهوری خواه در آمریکا فعالیت داشته و سابقه فرمانداری کالیفرنیا را دارد. شوارتزینگر فقط در ورزش و سیاست فعالیت نداشته بلکه فیلم‌های سینمایی متعددی با بازی قابل تحسین وی در هالیوود ساخته شده است وی که در رشته وزنه‌برداری هم فعالیت حرفه‌ای داشته، هنوز با جدیت  تمرینات بدنسازی خود را پیگیری می‌کند.
 
 ورزشکارانی که سیاستمدار شدند +تصاویر
 
6- عمران خان:
 ستاره سابق رقابت‌های کریکت به یکی از سیاستمداران پاکستان تبدیل شده است. عمران خان کاپیتان تیم ملی کریکت پاکستان بود و فعالیت حرفه‌ای خود در این ورزش را از سن 16 سالگی آغاز کرد، او 2 دهه کامل از عمر خود را در ورزش کریکت سپری کرده و به یکی از بزرگترین ورزشکاران قرن بیستم تبدیل شد. عمران خان، دلیل اصلی قهرمانی پاکستان در جام جهانی کریکت سال 1992 بود، وی در سال 1994 از دنیای ورزش اعلام بازنشستگی کرد و وارد عرصه سیاست شد، او حزب جدیدی با نام PTI پایه‌گذاری کرد و 27 کرسی در پارلمان پاکستان بدست آورد، او حتی شانس انتخاب به عنوان نخست وزیری پاکستان در آینده نه چندان دور را هم دارد.
 
 ورزشکارانی که سیاستمدار شدند +تصاویر
 
7- کنت درایدن:
ورزشکار کانادایی قهرمان 6 دوره از لیگ حرفه‌ای هاکی در این کشور است، او در عضویت تیم ملی هاکی کانادا هم بود و جوایز فردی متعددی مانند برترین بازیکن سال را هم بدست آورد. درایدن، دوران ورزشی کوتاهی داشت بطوریکه فقط در 7 فصل رقابت‌های NHL (لیگ حرفه‌ای هاکی) حضور داشت او در سال 2004 و پس از پیروزی در انتخابات به حزب لیبرال کانادا ملحق شد، او خیلی زود وارد پارلمان شده و پس از آن به عنوان وزیر توسعه اجتماعی انتخاب شد، البته درایدن در سال 2011 کرسی خود را در پارلمان از دست داد.
 
 ورزشکارانی که سیاستمدار شدند +تصاویر
 
8- کریس لایتل:
او یک ورزشکار تمام عیار و دارای شهرت جهانی بود، لایتل در ورزش‌های رزمی، بوکس و کشتی کچ مهارت بالایی داشت، او در مسابقات قهرمانی مبارزه سبک آزاد دارای رکورد 10 پیروزی پیاپی از مجموع 10 مبارزه است، لایتل قهرمان کشتی کچ داخل قفس بوده و شغل اصلی‌اش کار تمام وقت در مرکز آتش‌نشانی است، او در سال 2012 حضور در دنیای سیاست را تجربه کرد و وارد مجلس سنای هند شد.
 
 ورزشکارانی که سیاستمدار شدند +تصاویر
 
9- خسه ونتورا:‌
او یک کشتی‌گیر معروف در دهه 1970 میلادی بود و در جریان جنگ ویتنام در نیروی دریایی ارتش آمریکا خدمت کرد، پس از پایان دوران حرفه‌ای ورزش در سال 1986، ونتورا آرام آرام وارد عرصه سیاست شد و از سال 1991 تا 1995 شهردار بروکلین پارک در ایالت مینسوتا شد، او در اواخر سال 98 برای ورود به پارلمان تلاش کرد، اما نتوانست به حد نصاب آراء دست یابد.
 
10- جیم بانینگ:
او بین سال‌های 1955 تا 1971 بطور حرفه‌ای ورزش بیسبال را دنبال کرد و در تیم‌های بزرگی مانند وترویت تایگرز و فیلادلفیا عضویت داشت، او پس از اعلام بازنشستگی ورزشی وارد شورای شهر کنتاکی شد و پس از آن به مجلس سنای ایالتی راه یافت، او تا سال 2010 از سناتورهای با نفوذ و مطرح آمریکا بود اما ترجیح داد از دنیای سیاست هم خداحافظی کند.

ورزشکارانی که سیاستمدار شدند +تصاویر

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۳
۴۵
۱
پس رضا زاده کو؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
۱۵
۱
پس علیرضا دبیر کو؟
عکس های عروسیش را تو گوگل سرچ کنید تا ببینید چه خبره؟!
آدم ......است که بابت ....وضعش .....استخر میلیاردی داره به اضافه 4 تا شغل و مهمان ثابت برنامه های رسانه ملیه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
۱۶
۰
برادران خادم کو؟؟
باقر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
۸
۱
هادی ساعی رو از قلم انداختین.
بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
۴
۰
الکساندر کارلین کو
12تا طلای المپیک جهان داره