۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
هاشمی زنگ بزند به بهشت می‌رویم؟

چشم امید ملت به گوشی تلفن رفسنجانی!

اصلاح طلبان ضمن تبلیغ اینکه "تماس هاشمی حلال مشکلات است" از طرح جدی این موضوع نیز در هراسند چراکه بی اعتمادی خاندان سعودی را در ماجرای نامه رفسنجانی درباره شیخ نمر به چشم دیده‌اند.
کد خبر : ۲۱۹۰۲۱
گروه سیاسی صراط - بسیاری از اصلاح طلبان و حامیان دولت این روزها به گونه ای درباره تاثیر یک تماس یا دیدار اکبر هاشمی رفسنجانی با مقامات سعودی صحبت می کنند، که گویا سرنوشت کشور و انقلاب و نظام در گرو تصمیم او برای این تماس است!

به گزارش گروه سیاسی صراط، این جوسازی ها با اظهارات اخیر محمد هاشمی به اوج خود رسیده است. او گفته است: «ایشان [هاشمی] هنوز تصمیمی ندارد، عربستان 2-3 سال است که از ایشان دعوت کرده است و سفیر جدید‌شان وقتی به دیدار آقای هاشمی آمد این دعوت را تکرار کرد و گفت که منتظر شما هستیم. اما ایشان هیچ‌گاه زمانی را تعیین نکرده‌اند.»

محمد هاشمی در پاسخ به این سوال که «یعنی قصد رفتن دارند ولی هنوز زمان تعیین نکرده‌اند؟» اظهار داشت: «نمی‌دانم برنامه‌شان چیست، اما واقعیت این است که سفر آقای هاشمی نمی‌تواند فقط یک سفر زیارتی تلقی شود. منطقه هم درحال حاضر وضع بسیار نامناسب و حساسی دارد. در این شرایط منطقه‌ای، تحلیل‌های رسانه‌ها این است که بازیگران اصلی منطقه را ایران و عربستان می‌دانند. از طرفی بسیاری از سران و دیپلمات‌های منطقه‌ای و بعضا بین‌المللی در دیدار با آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی به استناد گذشته مطرح می‌کنند که ایشان می‌توانند در تغییر وضعیت منطقه‌ای در راستای همزیستی مسالمت‌آمیز موثر باشند بنابراین از سفر ایشان توقع تغییر در روابط فعلی منطقه‌ای وجود دارد بنابراین باید شرایط تحقق توقعات فراهم باشد.»

جالب اینکه محمدرضا تابش خواهرزاده خاتمی هم درباره میزان تاثیر هاشمی بر قیمت نفت گفته است: «قیمت نفت نشات‌گرفته از فعل و انفعالات سیاسی است و عربستان نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. لذا باید از طریق دیپلماسی این مساله را دنبال کنیم و خود عربستان هم باید توجه کند که در این کاهش بیشتر از 100میلیارد دلار متضرر می‌شود.»

تابش درخصوص احتمال سفر هاشمی به عربستان پیرامون موضوع کاهش قیمت نفت اذعان کرد: "برخی روحانیون عالی‌رتبه و مراجع از آیت‌ا... هاشمی خواسته‌اند که با عربستان مذاکره کند اما با توجه به تحولات در عرصه سیاسی و قدرت عربستان که درحال تضعیف است و افزایش قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، این کار خیلی به مصلحت نیست. اگر زمینه‌سازی‌ها و اعتماد بیشتری بین دو کشور ایجاد شده و رفع کدورت شود در آن شرایط رفتن آیت‌ا... هاشمی کارساز است".

چشم امید ملت به گوشی تلفن رفسنجانی!

هنوز معلوم نیست از نظر اصلاح طلبان و حامیان دولت، دیدار هاشمی با مقامات سعودی و تماس تلفنی با آنها تا چه حدی بر مسائل منطقه ای و به ویژه قیمت نفت موثر است اما آنچه مسلم است اینکه آنها ضمن تبلیغ این ماجرا که "تماس هاشمی حلال مشکلات است" از طرح جدی این موضوع نیز در هراسند چراکه نشانه هایی وجود دارد که بی اعتمادی خاندان سعودی را کاملا عیان کرده است. عدم پاسخ به نامه هاشمی رفسنجانی درباره حکم اعدام شیخ نمر یکی از این موارد است.

اگر واقعا تماس هاشمی با دوستان قدیمی خود در عربستان سعودی، حلال مشکلات و به ویژه مسئله قیمت نفت است، و او از چنین نفوذی برخوردار است، چه بهانه‌ای برای تعلل در این کار وجود دارد؟
نظرات بینندگان
متوسلیان دوست امین
|
-
|
۱۳:۵۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۳
۵۵
۱۷
زمان مرگ شاه سعودی و ... فرا رسیده !!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۳
۴۰
۱۴
حالا چه ربطی داشت به اسب سواری؟؟؟