۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

۲ ایراد اصلی پروژه "پدیده"

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: پدیده با این سرمایه چگونه در بورس قرار نگرفته و شرکتی که در بورس قرار نگرفته چطور سهام خود را عرضه می‌کند، براساس آنچه اعلام شده ۸۰ درصد سهام متعلق به یک نفر و ۲۰ درصد دیگر متعلق به سایر افراد است.
کد خبر : ۲۲۰۰۲۶
صراط: رمضانعلی سبحانی‌فر اظهار داشت: بودجه زیارت در برنامه پنجم توسعه مورد تاکید جدی واقع شده است و این برنامه تاکید کرده است که باید اعتباری برای زیارت در نظر گرفته شود.
 
وی افزود: این اعتبار در ردیف بودجه پیشنهادی دولت در سال 94 آورده نشده است و نمایندگان استان در تلاش هستند تا از طریق رایزنی در کمیسیون تلفیق اعتباری برای این مسئله در نظر بگیرند.
 
بسته‌های تشویقی ویژه صادرکنندگان
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای بحث صادرات احکام بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است که مهمترین آنها معافیت مالیاتی است و در کنار آن در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی نیز می‌تواند انگیزه صادرکنندگان را در این مسیر افزایش دهد.
 
سبحانی فر تصریح کرد: این مشوق‌های صادراتی یا می‌تواند به صورت نقدی و ریالی پرداخت شود و یا از طریق مالیات‌ها و عوارض نمایانگر شود.
 
وضعیت پروژه‌های عمرانی سبزوار
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی این شهرستان عنوان کرد: پروژه‌هایی که در شهرستان سبزوار وجود دارد در دو دسته ملی و استانی قابل بررسی است.
 
سبحانی فر تاکید کرد: پروژه‌های استانی از محل تملک دارایی و ماده 180 در حال تامین اعتبار، انعقاد قرارداد و یا اجرا است و البته بخشی از اینها دیر ابلاغ شده است و یا تفاهمنامه آنها اخیرا منعقد شده است.
 
وی گفت: در بخش ملی پروژه‌هایی در سبزوار و شهرستانها در حال دنبال شدن است که یکی از مهمترین آنها بیمارستان حشمتیه سبزوار است که روند مناسبی دارد و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد و بتوانیم در سال آینده تجهیزات لازم را برای این بیمارستان تامین کنیم و در نهایت شاهد بهره برداری آن باشیم.
 
سبحانی فر با اشاره به اینکه بخش قلب این بیمارستان به بهره برداری رسیده است گفت: در سایر شهرستانهای وابسته مانند داورزن، روداب، ششتمد و خوشاب نیز طرح‌هایی در زمینه بهداشت و درمان وجود دارد که تلاش می‌کنیم توافقنامه آنها نیز هر چه زودتر منعقد شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث‌هایی مانند راه آهن سبزوار نیز، اعتبارات مناسبی از محل ماده 180 که حدود 90 میلیارد ریال بوده است در نظر گرفته شده است و 2.3 میلیارد نیز از محل اعتبارات ملی بوده است که بخش عمده آن ابلاغ شده است و امیدواریم پیمانکار نیز هر چه سریع‌تر کار را سرعت دهد هرچند که معتقدیم اعتبار در نظر گرفته شده بسیار اندک است.
 
سبحانی فر تصریح کرد: در بخش صنایع نیز، فولاد سبزوار که در منطقه جوین است در دست اقدام است و البته اعتبارات در این زمینه نیز بسیار کند تزریق می‌شود اما با این وجود کار عملیاتی آن انجام شده است و به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و واگذاری بخشی از آن به بخش خصوصی نیز امیدواریم به زودی انجام شود و انتظار داریم بخش اسفنجی آن در سال آینده به بهره برداری برسد.
 
ایرادات اصلی پروژه پدیده
 
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در ارتباط با پروژه پدیده اظهار داشت: به نظر بنده در بحث پدیده باید دقت نظر بیشتری از قبل انجام می‌شد البته بارها عنوان شده که در 5 سال اخیر ایرادات اصلی پروژه را مسئولان متذکر شده‌اند و توصیه‌هایی نیز شده که با نظارت بیشتری فعالیت آن ادامه پیدا کند.
 
سبحانی فر تاکید کرد: اگر فرض بگیریم که هیچ اتفاقی هم نیفتاده باشد تنها موردی که می‌تواند مورد توجه باشد این است که این شرکت با این سرمایه چگونه در بورس قرار نگرفته است و شرکتی که در بورس قرار نگرفته چطور سهام خود را عرضه می‌کند و این یک ایراد اساسی است.
 
وی اظهار داشت: ابهام دوم این است که اگر شرکتی وجود دارد چند درصد سهام آن متعلق به سرمایه داران و سهامداران اولیه است و چه میزان از آن متعلق به سایرین است؟ براساس آنچه اعلام شده 80 درصد سهام این شرکت متعلق به یک نفر است و 20 درصد دیگر متعلق به سایرین است و اینها ایراداتی است که وجود دارد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: پدیده خراسان