۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

دیه دو قتل، صرف مدرسه‌سازی می‌شود

دو خیر ساوجی قاتل فرزندان خویش را که در یک قدمی چوبه دار بودند، بخشیده و دیه آن را برای احداث مدرسه اختصاص دادند.
کد خبر : ۲۲۰۵۴۹
صراط: دو خیر ساوجی قاتل فرزندان خویش را که در یک قدمی چوبه دار بودند، بخشیده و دیه آن را برای احداث مدرسه اختصاص دادند.

«جعفر خیاط»، پدر «حمید‌رضا» جوان 28 ساله‌ای که شب هنگام در پارک ولیعصر(عج) ساوه توسط جوان دیگری مورد اصابت چاقو قرار گرفته و جان خود را از دست می‌دهد، گفت: برای رضای خدا از خون فرزندم گذشتم.

وی بیان کرد: قرار بود برای اجرای حکم قصاص آماده شویم و مقدمات اجرای حکم انجام شده بود ولی از آنجاکه عفو و گذشت از آموزه‌های دینی ماست و سفارش مؤکد اسلام و اهل بیت(ع) است، برای رضای خدا قاتل را بخشیدم.

خیاط خاطرنشان کرد: از آنجا که می‌خواستم با انجام این کار برای جوان از دست داده‌ام توشه‌ای معنوی فراهم کنم، لذا با اعلام رضایت از قاتل و متوقف کردن حکم قصاص، دیه فرزندم را که مبلغ 250 میلیون تومان است برای مدرسه‌سازی اهدا می‌کنم.

وی بیان کرد: بسیار دشوار است که قاتل فرزند جوانت را ببخشی اما من با خدا معامله کردم، امیدوارم این اقدام من منجر به شادی روح فرزندم شود.

«نصراللـه رهبر» دیگر خیر ساوجی نیز که در غم فراق جوان 27 ساله‌اش «روح‌اللـه» همچنان اشک می‌ریخت در گفت‌وگو با ایسنا گفت: چهار سال پیش بر اثر یک درگیری و نزاع جوان عزیزم را از دست دادم.

وی بیان کرد: با دستگیری قاتل و انجام تشریفات قضایی اخیراً حکم قصاص وی صادر و به اجرای احکام دادگستری واگذار شده است و قرار بود طی روزهای اخیر حکم اجرا شود.

وی اضافه کرد: من داغ جوان دیدم و در این چهار سال بسیار سختی کشیدم و چون نخواستم خانواده‌ای دیگر داغدار شود تنها برای رضای خدا و اهل بیت(ع) از خون فرزندم گذشتم.

رهبر خاطرنشان کرد: از آنجا که ساخت مدرسه یک عبادت محسوب شده و اجر دنیوی و اخروی نیز دارد، لذا دیه فرزندم را برای امر مدرسه‌سازی اهدا می‌کنم.

منبع: ایران
برچسب ها: دیه قتل مدرسه سازی