۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

سرقت‌ از عابربانک‌ها با تراشه «اسکیمر»

سه عضو باند دزدان پول‌های عابربانک در استان‌های البرز، تهران و قزوین که با ساخت و جاسازی تراشه‌های «اسکیمر» و هک اطلاعات حساب بانکی اقدام به سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر : ۲۲۱۲۵۴
صراط: سه عضو باند دزدان پول‌های عابربانک در استان‌های البرز، تهران و قزوین که با ساخت و جاسازی تراشه‌های «اسکیمر» و هک اطلاعات حساب بانکی اقدام به سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ کامرانی صالح فرمانده پلیس استان البرز گفت: در پی شکایت گروهی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان رسیدگی به موضوع و شناسایی دزدان در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد برداشت‌ها از طریق نصب تراشه اسکیمر (skimer) روی دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها و هک کردن اطلاعات کارت عابربانک‌ها صورت گرفته است.

سرهنگ کامرانی صالح افزود:  برای به‌دست آوردن سرنخ‌های اولیه و شناسایی دزدان از دستگاه‌های عابربانک که آنتی‌اسکیمر نداشتند بازدید میدانی انجام و موضوع با حساسیت ویژه پیگیری شد.

فرمانده پلیس استان البرز گفت: از آنجا که متهمان با پوشاندن صورت خود و استفاده از ماسک اقدام به برداشت پول از خودپردازها می‌کردند دستگیری آنان براحتی میسر نبود اما سرانجام با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات جامع و با استفاده از روش‌های نوین کشف جرم در فضای مجازی، متهمان شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه دو عضو این باند به نام‌های علی و جمشید در فردیس استان البرز دستگیر شدند و از مخفیگاه آنها یک کارت عابربانک و تعداد 24 سکه بهار آزادی که با پول‌های سرقتی اقدام به خرید آنها کرده بودند و همچنین چهار میلیون و 200 هزار تومان پول سرقتی کشف شد.

وی افزود: دزدان اینترنتی در بازجویی‌های پلیسی و در مواجهه با مستندات موجود، لب به اعتراف گشوده و گفتند طراحی اصلی ساخت اسکیمر و کپی‌سازی کارت‌های عابربانک توسط سردسته این باند به‌نام محمود صورت گرفته است.

سرهنگ کامرانی صالح گفت: با اعترافات این دزدان مخفیگاه محمود در شهر کرج شناسایی و وی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و در بازرسی از خانه‌اش چهار قطعه اسکیمر، یک دستگاه دوربین ساخته شده برای  نصب در دستگاه خودپرداز، سایر تجهیزات الکترونیک برای هک اطلاعات کارت‌های عابربانک و تعداد زیادی کارت خام و کارت‌های متفاوت مربوط به بانک‌ها، تعداد 31 قطعه سکه بهار آزادی، سه قطعه نیم سکه بهار آزادی و تعداد 10 رشته زنجیر طلا مجموعاً به وزن 200 گرم کشف شد.

وی افزود: در بازجویی‌های انجام شده  متهم به جرم خود اعتراف کرد و گفت: در شهرهای کرج، تهران و قزوین با نصب تراشه اسکیمر روی دستگاه‌های خودپرداز عابربانک‌ها اقدام به هک اطلاعات حساب بانکی اشخاص کرده  و پس از آن با انتقال اطلاعات هک شده روی کارت‌های خام، کپی کارت اصلی را به دست می‌آوردم سپس با استفاده از این کارت اقدام به برداشت و سرقت از شهروندان می‌کردم.

منبع: ایران