۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

آتش یک زندان آمریکا را خاکستر کرد

آتش‌سوزی ویرانگر ساختمان زندان 137 ساله پنسیلوانیا را در کام خود فرو برد و تلاش بیش از 200 آتش‌نشان از شش شهرستان مختلف نتوانست شعله‌های سر به فلک کشیده زندان «نورتامبرلند» را مهار کند.
کد خبر : ۲۲۱۲۸۶
صراط: آتش‌سوزی ویرانگر ساختمان زندان 137 ساله پنسیلوانیا را در کام خود فرو برد و تلاش بیش از 200 آتش‌نشان از شش شهرستان مختلف نتوانست شعله‌های سر به فلک کشیده زندان «نورتامبرلند» را مهار کند.

پنجشنبه گذشته 25 دی ماه دود مواج و سیاه‌رنگ حریق همراه شعله‌های سرکش آتش نه تنها موجب پخش گاز منواکسیدکربن میان سلول زندان شد، که وحشتی وصف‌ناپذیر بر جان مسئولان زندان انداخت. 

«براد‌هار» رئیس پلیس منطقه در این باره گفت: علت اصلی آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست اما مشکل اتصالی در سیستم برق زندان می‌تواند عامل اصلی این فاجعه باشد. بیش از 208 زندانی این زندان بلافاصله با کمک آتش‌نشانان و گروه ویژه امداد از سلول‌های دود گرفته و از میان شعله‌های آتش‌ نجات یافتند و عملیات اطفای حریق چند ساعت به طول انجامید. دیوارهای بلند و نوع معماری زندان به گونه‌ای بود که عملیات مهار آتش را با مشکلات و موانعی روبه‌رو کرده بود و به همین علت آتش‌نشانان نتوانستند در زمان کوتاهی شعله‌ها را مهار کنند و بدین ترتیب زندان 137 ساله در کام شعله‌ها سوخت و به ویرانه‌ای تبدیل شد.
منبع: ایران