۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
وقتی فتنه راس نظام را هدف می‌گیرد؛

توافق خاتمی و هاشمی برای جایگاه رهبری صحت دارد؟

این توافق علنا از ایجاد شورای رهبری با محوریت هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و آیت الله هاشمی شاهرودی سخن می گوید و همچنین مدت دار شدن دوران رهبری و محدود شدن اختیارات رهبر در دادن حکم حکومتی.
کد خبر : ۲۲۱۶۸۳

گروه سیاسی صراط - کریمی قدوسی نماینده مجلس نهم از اظهاراتی که اخیرا سید محمد خاتمی در محافل خصوصی داشته است؛ پرده برداشته است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، طبق اظهارات کریمی قدوسی، خاتمی در این سخنان از توافق خود با آقای هاشمی در مورد انتخابات مجلس خبرگان سخن می گوید. مجلس خبرگانی که باید رهبرساز باشد.

این توافق علنا از ایجاد شورای رهبری با محوریت هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و آیت الله هاشمی شاهرودی سخن می گوید و همچنین مدت دار شدن دوران رهبری و محدود شدن اختیارات رهبر در دادن حکم حکومتی و استفاده از اختیارات اصل 110 قانون اساسی متن اظهارات کریمی قدوسی به شرح زیر است: «خاتمي بيان مي‌کند که توافق کرديم تا شوراي رهبري با عضويت سه نفر که عبارتند از سيدحسن خميني، هاشمي رفسنجاني و آيت الله شاهرودي به وجود بيايد. البته آيت الله هاشمي شاهرودي در اين قضايا نيستند و تنها آن ها نام ايشان را برده اند.

اخيرا آقاي هاشمي در جمعي گفته اند بايد ويژگي هاي رهبري را از هم تفکيک کنيم. يعني اينکه اولا رهبري بايد مدت دار باشد و خبرگان رهبري براي آن بايد زمان بگذارد، دوم اينکه شوراي فقاهتي بايد کنار دست رهبري به وجود بيايد که ايشان براي حکم حکومتي با اين شورا مشورت کند و سوم اينکه رهبري ملزم شود جهت اعمال اختياراتي که در اصل 110 قانون اساسي دارد با مجمع تشخيص مصلحت نظام مشورت کند.»

گفتنی است هنوز صحت انتساب این اظهارات به هاشمی و خاتمی اثبات نشده است و با توجه به عدم تایید آن از سوی نزدیکان این دو، نمی توان درباره آن اظهارنظر کرد. اما این اظهارنظرها و سخنان در صورت صحت انتساب به خاتمی و هاشمی نشان از هوشمندی(!) راس جریان طراحی و هدایت فتنه 88 دارد؛ جریانی که پس از به میدان آوردن همه توان سیاسی، اجتماعی، مالی و حتی حامیان خارجی خود در برابر سد بزرگی به نام ارتباط امام و امت در نه دی متوقف ماند و به خوبی دانست که تا قافله سالار انقلاب خلف صالح خمینی کبیر است فتنه و فتنه گران را در این کشور جایی نیست و نخواهد بود.