۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

عامل شهادت افسرپلیس در چنگال قانون

عامل شهادت افسر پلیس که با فرار از صحنه شلیک مرگبار زندگی پنهانی‌ای داشت در اقدام‌های اطلاعاتی کارآگاهان جنایی پایتخت دستگیر شد.
کد خبر : ۲۲۲۴۰۳
صراط: عامل شهادت افسر پلیس که با فرار از صحنه شلیک مرگبار زندگی پنهانی‌ای داشت در اقدام‌های اطلاعاتی کارآگاهان جنایی پایتخت دستگیر شد.

این پسر 20 ساله که یکی از سوداگران بزرگراه‌های تهران بود با تفنگ شکاری‌اش مأمور کلانتری مرزداران را هدف قرار داد و سناریوی تلخی را کلید زد.
 
ساعت 5/8 شب 28 مهرماه سال‌جاری وقتی گشت کلانتری 139 تهران با رفتار مرد مرموزی در لابه‌لای شمشادهای حاشیه بزرگراه حکیم مواجه شدند سروان محمد جلالی کاشانی سراغ وی رفت تا به تحقیقات پلیسی دست بزند.

دقایقی نگذشته بود که با تبادل آتش بین جوان مرموز و افسر پلیس این مأمور وظیفه‌شناس ناله‌کنان روی زمین افتاد و ماجرای این حادثه که در منطقه سرسبز رخ داده بود به پلیس و اورژانس اطلاع داده شد.سروان جلالی کاشانی بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت و با وجود اقدام‌های پزشکی و در حالی که 20 گلوله ساچمه‌ای در بدنش پیدا شده بود شهید شد.همزمان با مخابره مرگ این مأمور پلیس به بازپرس جنایی تهران تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی دست به‌کار شدند تا قاتل فراری را ردیابی کنند.اقدامات اطلاعاتی نشان داد که جوان 20 ساله‌ای به ‌نام موسی که یکی از سوداگران مرگ در حاشیه بزرگراه حکیم است و همیشه با خود تفنگ همراه دارد عامل این جنایت مسلحانه است.

وقتی تجسس‌ها روی شناسایی موسی متمرکز شد کارآگاهان دریافتند این قاچاقچی افیون با وجود سن کمی که دارد بارها بخاطر خرید و فروش مواد بازداشت شده است و آخرین بار در زندان قزلحصار تحمل کیفر کرده است.همین ردپاها کافی بود تا پلیس سایه به سایه به تعقیب قاتل فراری بپردازد و خیلی زود مشخص شد موسی تهران را ترک کرده  و مشخص نیست در کدام شهر پنهان است.

گره‌های کور یکی پس از دیگری باز شد تا اینکه کارآگاهان تهران پی بردند موسی در منطقه ملک‌آباد کرج زندگی پنهانی‌ای دارد و همین کافی بود تا شامگاه سه‌شنبه 30 دی‌ماه تیم‌های عملیات پلیس آگاهی تهران این مخفیگاه را به محاصره خود درآورند و در حمله غافلگیرانه‌ای موسی را پیش از هرگونه واکنش مسلحانه‌ای دستگیر کنند و در بازرسی از خانه وی یک کلت کمری با 21 فشنگ، موادمخدر از نوع هروئین و تجهیزات استفاده از مواد افیونی به‌دست آوردند.

موسی که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در بازجویی‌ها گفت: «سرسبز بزرگراه حکیم پاتوق فروش موادمخدر من بود، شب حادثه چند پایپ زیر درختان پنهان کرده بودم که قصد داشتم آنها را جابه‌جا کنم ناگهان کسی من را از پشت سر صدا زد. وقتی برگشتم دیدم مأمور است و از ترس پا به فرار گذاشتم.

وی افزود: مأمور پلیس دستور ایست می‌داد که من تفنگم را که زیر لباسم همیشه همراه داشتم خارج کرده و سه گلوله شلیک کردم و بعد برگشتم دیدم کسی در تعقیبم نیست و خودم را به اتوبان شیخ فضل‌اللـه نوری رساندم و این در حالی بود که با همکارم تماس گرفته و خواسته بودم سراغم بیاید همزمان با او به محل قرار رسیدم و سوار بر خودرویش گریختم.»

عامل شهادت افسر پلیس گفت: اصلاً تصور نمی‌کردم پلیس را به شهادت رسانده باشم. وقتی از دیگر هم‌پاتوقی‌هایم شنیدم چه شده است ابتدا به نورآباد لرستان رفتم و یک هفته نمی‌شد به ملک‌آباد کرج آمده بودم که بازداشت شدم.

بازداشت گروگانگیران میلیاردی

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران پس از اشاره به جزئیات شهادت افسر پلیس درخصوص یک گروگانگیری میلیاردی گفت: روز یکم آذرماه سال‌جاری مردی نمایشگاه دار در پایگاه پلیس آگاهی از ماجرای ربوده شدن پسر 23 ساله‌اش   در ازای  یک میلیارد تومان پرده برداشت که تحت آموزش‌های پلیسی، پدر نگران تن به خواسته آدم‌ربایان نداد.

وی افزود: 48 ساعت بعد گروگانگیران که با ورود مأموران به پرونده ترسیده بودند پسرجوان را در تهرانپارس و نزدیکی خانه‌اش رها کردند و مأموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران با وجود رهایی گروگان دست از تجسس نکشیدند و توانستند مخفیگاه‌های چهار آدم‌ربا را در شهرری، کرج، آجودانیه و نارمک شناسایی و ساعت پنج صبح 23 دی‌ماه در چند عملیات‌ همزمان همگی آنها را دستگیر کنند. که یکی از آنان از مردان آهنین ایران بوده است.

سرهنگ محمدیان در پایان گفت: چهار گروگانگیر به جزئیات اقدام مجرمانه‌شان اعتراف کرده و با دستور بازپرس شعبه 7 دادسرای ناحیه 27 تهران در بازداشت بسر می‌برند.
منبع: ایران