۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

آتش‌سوزی خیابان جمهوری همچنان مبهم است

یک سال از آتش‌سوزی مرگبار در خیابان جمهوری تهران می‌‌‌گذرد و هنوز کارشناسان نظریه‌شان را در اختیار بازپرس جنایی تهران قرار نداده‌‌اند.
کد خبر : ۲۲۲۴۰۵
صراط: یک سال از آتش‌سوزی مرگبار در خیابان جمهوری تهران می‌‌‌گذرد و هنوز کارشناسان نظریه‌شان را در اختیار بازپرس جنایی تهران قرار نداده‌‌اند.

در این حادثه تلخ دو زن کارگر سقوط مرگباری داشتند. به گزارش شوک، پرونده برای رسیدگی تخصصی در شعبه 10 دادسرای امور جنایی همچنان باز است و تیمی از کارشناسان رسمی دادگستری به بررسی این ماجرا می‌پردازند.
 
پرونده برای رسیدگی تخصصی در شعبه 10 دادسرای امور جنایی همچنان باز است و تیمی از کارشناسان رسمی دادگستری به بررسی این ماجرا می‌پردازند.

ساعت 11 و 33 دقیقه صبح 29 دی ماه سال گذشته طبقه پنجم ساختمان شماره 117 تولید پوشاک در خیابان جمهوری به دلیل اتصال سیم‌های برق در شعله‌های آتش سوخت.

در این حادثه دلخراش دو زن کارگر که در این تولیدی فعالیت می‌کردند به دلیل آتش‌سوزی از پنجره‌های طبقه پنجم این ساختمان آویزان شده بودند که به دلیل ناتوانی در استقرار مستحکم خود و بازنشدن نردبان آتش‌نشانی به پایین پرتاب شده و جان خود را از دست دادند.

با بروز این حادثه مرگبار بازپرس پرونده همراه تیم ویژه‌ای از مأموران اداره تشخیص هویت و کارآگاهان ویژه قتل ساختمان 117 را مورد بازدید قرار دادند و به بررسی زوایای پنهان آن پرداختند.
چرا که شاهدان حادثه می‌گفتند کمبود  امکانات آتش‌نشانی و بازنشدن نردبان باعث مرگ آذر حق‌نظری و شیرین فروتنی – 60 و 42 ساله- شده است.   

با بروز این اتفاق وحشتناک خانواده‌های دو زن نگون‌بخت که در آتش‌سوزی ساختمان 117 خیابان جمهوری سقوط مرگباری داشتند از آتش‌نشانی و صاحب کارگاه تولیدی شکایت کردند. این اقدام زمانی صورت گرفت که برخی شاهدان این حادثه دلخراش ادعا کردند می‌توانند در جلسات قضایی حاضر شوند.

با توجه به اهمیت این موضوع شرکت سازنده نردبان آتش‌نشانی و مسئولان نیز تحت بازجویی قرار گرفتند تا پرده از زوایای پنهان این پرونده برداشته شود اما هنوز با گذشت یک سال از این اتفاق مقصران حادثه مشخص نشده‌اند.

برادر آذر حق‌نظری که هنوز مرگ خواهرش را باور ندارد به شوک گفت: یک سال از حادثه دلخراش و سقوط مرگبار  آذر گذشته است و با سالگرد وی هنوز پرونده بلاتکلیف است و گویی همان لحظه مرگ خواهرم و دختر بیگناه دیگر مورد توجه رسانه‌ها و مسئولان بوده است اما این مرگ دلخراش هرگز از یاد خانواده‌های داغدار پاک نمی‌شود و حالا که نخستین سالگرد آذر است امیدوارم مسئولان با مقصران حادثه برخورد کنند تا این‌گونه ما کمی دلمان آرام گیرد .

منبع: ایران