۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴

هشدار پلیس فتا درباره بلیت‌های خیالی

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری مردی که اقدام به فروش جعلی بلیت سفر به عتبات در فضای اینترنت کرده بود، خبر داد.
کد خبر : ۲۲۲۴۳۶
صراط: رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری مردی که اقدام به فروش جعلی بلیت سفر به عتبات در فضای اینترنت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان در این باره گفت: اواسط آذرماه امسال مردی به هویت "مهدی" که ساکن کرج و محل کارش در تهران بود، به پلیس مراجعه و اعلام کرد که چندی پیش برای سفری ضروری قصد تهیه بلیت هواپیما به مقصد مشهد را داشته و برای اینکه در وقتش صرفه‌جویی کند این بلیت را به شکل اینترنتی خریده است.
 
وی با بیان اینکه این مرد با بلیت خریداری شده به فرودگاه رفته و متوجه شده که اصلا چنین بلیتی وجود خارجی نداشته و کاملا جعلی است، گفت: پس از آن شاکی که به دلیل از دست دادن موقعیت کاری‌اش متضرر شده بود، به پلیس مراجعه و از فروشنده بلیت اینترنتی شکایت کرد.
 
رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به انجام تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری این فرد گفت: کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کرده و پس از گذشت حدود یک ماه، فروشنده بلیت که فردی به هویت حمید و ساکن تهران بود، شناسایی و دستگیر کردند.
 
کاکوان با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی خاطرنشان کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که این فرد به شکل بازاریابی برای چند آژانس مسافرتی کار می‌کرده اما در جریان این پرونده به دلیل اختلافی که با رییس آژانس داشته پس از گرفتن پول، مبلغ را به شرکت طرف قرارداد نداده و خودش اقدام به صدور بلیتی جعلی برای مشتری و ارسال آن کرده است.
 
وی با بیان اینکه پس از تشکیل پرونده این متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه مراجع قضایی شد، گفت: در مورد این فرد تنها همین یک مورد شکایت به ثبت رسیده اما موارد بسیاری از کلاهبرداری‌های اینچنینی وجود دارد که لازم است شهروندان نسبت به آن هوشیار باشند.
 
رییس پلیس فتای تهران بزرگ از شهروندان خواست برای خرید اینترنتی بلیتی حتما آن را از مراکز معتبر تهیه کرده و به واسطه‌ها و افرادی که تحت عناوین مختلف اقدام به جذب مشتری و خرید و فروش بلیت می‌کنند اعتماد نکنند.
 
کاکوان ادامه داد: چند سال پیش نیز در پرونده‌ای مشابه فردی به بهانه تور انگلستان برای چندین نفر ویزایی جعلی گرفته و آنان را به کنیا فرستاده تا از آنجا به لندن بروند. این افراد در کنیا دستگیر شده و پلیس به جعلی بودن ویزایشان پی برده بود. بنابراین لازم است حتما نسبت به این موارد توجه ویژه‌ای شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پلیس فتا دستگیری