۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴

کشف 36 فقره سرقت در خرم آباد

فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد ، از کشف 36 فقره سرقت ودستگیری 12 نفر سارق توسط گشت های رعــد خبر داد.
کد خبر : ۲۲۲۴۳۹
صراط: فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد ، از کشف 36 فقره سرقت ودستگیری 12 نفر سارق توسط گشت های رعــد خبر داد.

سرهنگ 'حسین نجفی' افزود : در پی وقوع چندین فقره سرقت در برخی نقاط شهرستان ، بلافاصله مراتب به واحدهای گشت رعـد ( شکارمجرمان و مبارزه با سرقت) جهت پیگیری تا حصول نتیجه ارجاع شد.
 
وی اظهار کرد :پس ازچهار شبانه روز تلاش بی وقفه مامورین ، تعداد 12 نفر از سارقان شناسایی شد.
 
وی تصریح کرد : پس از هماهنگی های بعمل آمده با دستگاه قضایی طی 12 بار عملیات رعد آسا ، موفق به دستگیری سارقان شدند و پس از انتقال آنان به مقرهای انتظامی و بازجویی های فنی ، مالباختگان شناسایی و به تعداد 36 فقره سرقت اعتراف کردند.
 
نجفی اظهار داشت : در مدت این چند روز تعدادپنج دستگاه خودرو مسروقه ، تعدادی لوازم و قطعات خودرو ، مقادیری وسایل منزل ، و مقادیر قابل توجهی سایر سرقت ها کشف که پس از ارجاع پرونده به دستگاه قضایی همگی تحویل مالباختگان شدند.
 
وی گفت : بیشتر سرقت های رخ داده بر اثر سهل انگاری مالباختگان بوده که برای مثال فردی ، خودرو را بصورت روشن پارک و به داخل مغازه جهت خرید رفته که این حرکت به نوعی زمینه سرقت را برای سارق فراهم و سارق هم از این فرصت سوء استفاده و خودرو را سرقت کرده است .
 
این مقام انتظامی از مردم درخواست کرد توصیه های ایمنی و پلیسی در خصوص حفاظت از اموال و وسائط نقلیه خود را جدی گرفته و زمینه ساز فرصت برای افراد متخلف نباشند و هرگونه موارد مشکوک را نیز بصورت شبانه روز با مرکز فوریتهای پلیس 110 اطلاع نمایند.
 
 
 
دستگیری عاملان تیراندازی و شرارت محله اسد آبادی خرم آباد
 
 
 
فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد ، لرستان از دستگیری عاملان تیراندازی و تخریب اموال مردم در محله اسدآبادی خرم آباد خبر داد.
 
سرهنگ حسین نجفی همچنین گفت: در پی بروز تیراندازی و تخریب اموال مردم در محله اسدآبادی که منجر به خسارت به تعداد 6 باب منزل ، تعداد دو باب مغازه و تخریب تعداد چهار دستگاه خودرو شده بود ، بلافاصله پس از اطلاع ، مامورین پلیس 110 و کلانتری 14 کوی ارتش در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شدند.
 
وی اظهار کرد : پس از بررسی ها و تحقیقات گسترده در خصوص چگونگی وقوع حادثه ، مشخص شد ،تعداد پنج نفر بهویت معلوم که همگی از افراد سابقه دار و تحت تعقیب دستگاه قضایی می باشند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اختلافات قبلی که در زندان با یکدیگر داشته اند در اقدامی انتقام جویانه اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه اعم از تیراندازی ، ایجاد ضرب و جرح به وسیله سلاح سرد و تخریب چندین دستگاه خودرو نموده اند .
 
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت رسیدگی آنی به موضوع ، پرونده بصورت ویژه به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان ارجاع شد.
 
وی تصریح کرد :در مدت کمتر از 48 ساعت کار اطلاعاتی محل اختفاء مجرمان شناسایی و توسط مامورین مورد تعقیب و مراقبت قرار گرفتند .
 
نجفی گفت :در حالیکه افراد شرور به منظور فرار از چنگال عدالت قصد خروج از شهرستان را داشته عوامل پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان در یک عملیات مقتدرانه و هماهنگ آنان را محاصره ، که مجرمان به منظور فرار از صحنه با استفاده از سلاح سرد و چماق اقدام به مقاومت و درگیری با مامورین نمودند.
 
نجفی بیان داشت: از افراد دستگیر شده تعدادی سلاح سرد و چماق کشف و ضبط گردید ، مجرمان پس از دستگیری به منظور انجام بازجویی و تحقیقات بیشتر به یگان انتظامی دلالت گردیدند که پس از حضور شکات و تکمیل پرونده ، مجرمان بهمراه پرونده و مستندات به دستگاه قضایی معرفی شدند .
 
 
 
دستگیری سارق ترانس برق چاه های آب کشاورزی خرم آباد
 
 
 
فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد ، لرستان از دستگیری سارق ترانس چاه های آب کشاورزی خبر داد.
 
همچنین سرهنگ حسین نجفی افزود: در پی بروز چند فقره سرقت ترانس برق چاه های کشاورزی بخش زاغه ، بلافاصله مراتب بصورت ویژه جهت بررسی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به یگانهای انتظامی ابلاغ شد.
 
وی اظهار کرد: پس از تلاش چند روزه و انجام تحقیقات میدانی و کار اطلاعاتی ، سارق توسط یگان انتظامی بخش زاغه شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت با هماهنگی دستگاه قضایی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیرشد.
 
وی تصریح کرد: در مخفیگاه وی مقداری ابزار و وسایلی که در راستای سرقت مورد استفاده قرار می گرفته کشف و ضبط شد.
 
وی افزود: پس از انتقال فرد سارق به یگان ، و بررسی سوابق وی مشخص گردید نامبرده از سارقان حرفه ای و دارای سوابق متعدد کیفری می باشد که ضمن ثبت سوابق وی در پرونده بهمراه شکات و ابزار سرقت به دستگاه قضایی معرفی شد.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد : با توجه به اینکه فرد دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری می باشد.توسط دستگاه محترم قضایی به اشد مجازات محکوم خواهد شد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: سرقت خرم آباد کشف