تصاویر/ 8معمای مرموز دنیا

در دنیا پدیده‌های مرموز زیادی وجود دارد که توضیحی برای آن‌ها یافت نشده است. برخی از این پدیده‌ها ریشه در افسانه داشته، ولی برخی دیگر در زندگی روزمره ما دیده می‌شود. تحقیقات زیادی بر روی این پدیده‌های مرموز انجام شده، ولی هیچ کدام از این تحقیقات پاسخی روشن برای آنها مطرح نکرده‌اند. در زیر هشت مورد از این پدیده‌ها را می‌خوانیم:
سیکادا 3301
به گزارش فرارو، سیکادا 3301 نام گروهی ناشناخته است که در اوایل سال 2012 در اینترنت مشهور شد. آنها تصویری را منتشر کردند که از علاقه‌مندان دعوت می‌کرد راز نهفته در آن را آشکار کنند. این پیام از خوانندگان در سراسر جهان دعوت می‌کرد تا به این معما پاسخ دهند. تاکنون، هیچ اطلاعاتی در ارتباط با این گروه تاکنون منتشر نشده است. افرادی که ادعا کرده‌اند پاسخ این معما را یافته‌اند نیز هیچ اطلاعاتی از این گروه در دست ندارند.
سیکادا 3301 به گزارش فرارو، سیکادا 3301 نام گروهی ناشناخته است که در اوایل سال 2012 در اینترنت مشهور شد. آنها تصویری را منتشر کردند که از علاقه‌مندان دعوت می‌کرد راز نهفته در آن را آشکار کنند. این پیام از خوانندگان در سراسر جهان دعوت می‌کرد تا به این معما پاسخ دهند. تاکنون، هیچ اطلاعاتی در ارتباط با این گروه تاکنون منتشر نشده است. افرادی که ادعا کرده‌اند پاسخ این معما را یافته‌اند نیز هیچ اطلاعاتی از این گروه در دست ندارند.
همهمه در تاوس
صدای همهمه در تاوس در میان گروهی از ساکنین شهر نیومکزیکو در دهه 90 میلادی مشهور شد. این عده صدایی با بسامد پایین را گزارش کردند. این صدا به دلیل نزدیکی به روستای تاوس به این نام مشهور شد، در حالی که صدایی مشابه در نقاط دیگری در جهان نیز گزارش شده است. در اوایل دهه 50 میلادی، صداهای مشابهی در چندین شهر در انگستان گزارش شده بود. نتایج تحقیقات منابع این صداها را مشخص نکرده است.
همهمه در تاوس صدای همهمه در تاوس در میان گروهی از ساکنین شهر نیومکزیکو در دهه 90 میلادی مشهور شد. این عده صدایی با بسامد پایین را گزارش کردند. این صدا به دلیل نزدیکی به روستای تاوس به این نام مشهور شد، در حالی که صدایی مشابه در نقاط دیگری در جهان نیز گزارش شده است. در اوایل دهه 50 میلادی، صداهای مشابهی در چندین شهر در انگستان گزارش شده بود. نتایج تحقیقات منابع این صداها را مشخص نکرده است.
نور هِسدالن
نور هِسدالن که از توپ های کوچک و منحنی های نوری تشکیل می‌شد، به دلیل چندین رخداد در آسمان نروژ در دهه 80 میلادی مشهور شد. با این حال، با کمتر دیده شدن این پدیده از محبوبیت آن کاسته شد. این پدیده همچنان ادامه دارد، اما کسی اطلاعاتی در ارتباط با منشا این نورهای غیرمنتظره و ناگهانی در دست ندارد.
نور هِسدالن نور هِسدالن که از توپ های کوچک و منحنی های نوری تشکیل می‌شد، به دلیل چندین رخداد در آسمان نروژ در دهه 80 میلادی مشهور شد. با این حال، با کمتر دیده شدن این پدیده از محبوبیت آن کاسته شد. این پدیده همچنان ادامه دارد، اما کسی اطلاعاتی در ارتباط با منشا این نورهای غیرمنتظره و ناگهانی در دست ندارد.
سیگنال Wow!
این سیگنال نام یک سیگنال رادیوییِ با باند محدود است که در سال 1977 توسط SETI (موسسه جستجو برای هوش فرازمینی) کشف شد. این سیگنال فقط یک بار دیده شد و هنوز برای دومین بار گزارش نشده است. این اسم از دانشمندی گرفته شده که کلمه Wow  را همراه با علامت تعجب بر روی نسخه چاپی سیگنال یادداشت کرده است.
سیگنال Wow! این سیگنال نام یک سیگنال رادیوییِ با باند محدود است که در سال 1977 توسط SETI (موسسه جستجو برای هوش فرازمینی) کشف شد. این سیگنال فقط یک بار دیده شد و هنوز برای دومین بار گزارش نشده است. این اسم از دانشمندی گرفته شده که کلمه Wow را همراه با علامت تعجب بر روی نسخه چاپی سیگنال یادداشت کرده است.
گوه آلومینیومی ایو
گوه آلومینیومی ایو شی‌ای است که گمان می‌رود در فاصله 2 کیلومتری در شرق شهر
گوه آلومینیومی ایو گوه آلومینیومی ایو شی‌ای است که گمان می‌رود در فاصله 2 کیلومتری در شرق شهر "ایو" در رومانی یافت شده است. طبق گزارش‌ها، در سال 1974 مجاور رودخانه‌ی مورِس پیدا شده و یابندگان آن مدعی شدند که آن را در عمق 10 متری زمین پیدا کرده‌اند. این شیِ گوه مانند به طرزی شگفت آور از 12 عنصر گوناگون ساخته شده است. در حقیقت، این شی غیرعادی است، چرا که آزمایشات نشان داده قدمت آن به قبل از اکتشاف خود آلومینیوم برمی‌گردد.
کودکان سبز وول‌پیت
افسانه دو کودک سبز در وول‌پیت به قرن 12 در انگستان باز می‌گردد. بنا به گزارش‌ها، این خواهر و برادر به استثنای پوست سبز رنگشان کاملا عادی بودند. پوست آن دو سرانجام رنگ سبز خود را از دست داد و رنگ طبیعی یافت و زبان انگلیسی را فرا گرفتند. طبق گفته دختر نجات یافته، او و برادرش اهل محلی در زیرِ زمین به اسم سرزمین سنت مارتین بودند.
کودکان سبز وول‌پیت افسانه دو کودک سبز در وول‌پیت به قرن 12 در انگستان باز می‌گردد. بنا به گزارش‌ها، این خواهر و برادر به استثنای پوست سبز رنگشان کاملا عادی بودند. پوست آن دو سرانجام رنگ سبز خود را از دست داد و رنگ طبیعی یافت و زبان انگلیسی را فرا گرفتند. طبق گفته دختر نجات یافته، او و برادرش اهل محلی در زیرِ زمین به اسم سرزمین سنت مارتین بودند.
دوقلوهای پالاک
در سال 1957، خواهران جوانا و ژاکلین پالاک در تصادفی تاسف بار در
دوقلوهای پالاک در سال 1957، خواهران جوانا و ژاکلین پالاک در تصادفی تاسف بار در "نرثام برلند" انگستان جان خود را از دست دادند. سال بعد، مادر این دو خواهر صاحب فرزندی دوقلو با نام های جنیفر و گیلیان شد. هر دو دختر اطلاعاتی را ارانه می‌دادند که متعلق به دو خواهر بزرگتر بود. آنها همچنین اسباب بازی‌هایی را طلب می‌کردند که هرگز ندیده بودند و به دو خواهر بزرگتر تعلق داشت. برخی ادعا کرده‌اند که روح دوقلوهای بزرگتر در کالبد دوقلوهای کوچکتر وجود دارد.
انتشار سیگنال مزاحم ماکس هِدروم
در عصر روز 22 نوامبر 1987، دو سیگنال تلویزیونی از ایستگاه‌هایی در شیکاگو دزدیده شد، که با عنوان «سیگنال مزاحم ماکس هدروم» مشهور شد. سارق سیگنال که شبیه شخصیت تلویزیونی ماکس هدروم گریم کرده بود، قادر بود ایستگاه‌های تلویزیونی را به مدت 3 ساعت تصاحب کند. در اولین تداخل، هیچ صدایی شنیده نمی‌شد، در حالی که در دومین تداخل، عباراتی نامفهوم و غیر مرتبط شنیده می‌شد. هیچ شخصی در این ارتباط دستگیر نشد.
انتشار سیگنال مزاحم ماکس هِدروم در عصر روز 22 نوامبر 1987، دو سیگنال تلویزیونی از ایستگاه‌هایی در شیکاگو دزدیده شد، که با عنوان «سیگنال مزاحم ماکس هدروم» مشهور شد. سارق سیگنال که شبیه شخصیت تلویزیونی ماکس هدروم گریم کرده بود، قادر بود ایستگاه‌های تلویزیونی را به مدت 3 ساعت تصاحب کند. در اولین تداخل، هیچ صدایی شنیده نمی‌شد، در حالی که در دومین تداخل، عباراتی نامفهوم و غیر مرتبط شنیده می‌شد. هیچ شخصی در این ارتباط دستگیر نشد.

منبع: فرارو
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
اشتراک گذاری خبر:
برچسب ها: معما دنیا
ارسال نظرات
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰