۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
در یک سال و نیم به اندازه 8 سال خدمت کردند!

دولت رکورد اعتماد به نفس احمدی‌نژاد را شکست

دولتمردان احمدی‌نژاد با بیشتر خواندن هشت سال خود نسبت به 24 سال قبل، قدر ارزش دولت خود را سه برابر دولتهای قبل خوانده بودند! اما یکی از دولتمردان تدبیر و امید، این آمار را به 5.3 رسانده است!
کد خبر : ۲۲۲۵۰۰
گروه سیاسی صراط - در سالهای گذشته شاهد بودیم که اظهارات تمجیدگونه رییس و اعضای دولت دهم از خدمات دولت خود به یک مشکل رسانه ای و سوژه ای برای طنز شفاهی در میان مردم شده بود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، این مساله تا بدانجایی پیش رفت که رییس دولت دهم دولت خود را پاک ترین دولت تاریخ و در مواردی حجم خدمات دولت خود را چنان عظیم عنوان کرده بود که گفته می شد خدمات هشت سال ریاست جمهوری او بیش از کل خدمات 24 سال قبل بوده است!

او 2 ماه پس از روی کار آمدن دولت نهم گفته بود "با احترام به تمام دولتهای قبلی، آنها در این مدت مصوبات زیربنایی، مترقی و اساسی نداشتند... دولت قبلی در دور اول، بیش از پنج ماه طول کشید تا مستقر شود و سیاستهای اقتصادی دولت قبلی بعد از دو سال اعلام شد حال آنکه این دولت در عرض دو ماه، چهار مصوبه زیربنایی و اقتصادی داشت."

این بیماری اما گویی در سیاستمداران ایرانی اپیدمی شده است به گونه ای که سیاستمداران دولت تدبیر و امید که قراربود به رویه های غلط در دولت قبل پایان دهند(!) و با همین وعده بر سر کار آمدند؛ این روزها رکورد تعریف از خویش را می شکنند و اصطلاحا روی احمدی نژاد را سفید می کنند.

پس از اظهارات عجیب روحانی که در ماه گذشته اقدامات دولت در زمینه آب در یکسال و نیم گذشته را در طول تاریخ بی نظیر خوانده بود؛ صالحی امیری گزینه رای نیاورده دولت برای وزارت ورزش و جوانان و رییس فعلی کتابخانه ملی طی اظهاراتی اقدامات یکسال و نیم گذشته دولت تدبیر و امید را بیش از کل خدمات هشت سال قبل دولت نهم و دهم خوانده است!

در حقیقت با بستن یک تناسب ساده در می یابیم دولتمردان احمدی نژاد با بیشتر خواندن هشت سال خود نسبت به 24 سال قدر ارزش دولت خود را سه برابر دولت‌های قبل خوانده بود هر یک سال برابر سه سال! اما صالحی امیری این آمار را به 5.3 رساند(!) یعنی هر یک سال برابر پنج و سه دهم سال از خدمات دولتهای گذشته!!

هنوز معلوم نیست در اظهارات آتی دولتمردان تدبیر و امید، این ارقام تا چه بهبود یابند(!) اما با روند در پیش گرفته شده، به نظر می رسد رکورد دولتمردان احمدی‌نژاد، دیگر رکورد چندان قابل اعتنایی محسوب نمی شود!

گفتنی است این گونه اظهارات از سوی سیاستمداران همواره در بین مردمی که با مشکلات فراوان اقتصادی و اداری درگیر و گرفتار هستند؛ بازخورد بسیار منفی داشته و هیچ فایده رسانه ای و تبلیغی برای دولت متبوع بیان کنندگان این سخنان نخواهد داشت و در قاموس فعالیت رسانه ای و سیاسی از مصادیق گل به خودی محسوب می گردد. اما در کمال تاسف دیده می شود که همچنان چنین اظهاراتی در دولتها یکی پس از دیگری شنیده می شود که باید ریشه های آن را در حاکم شدن فرهنگ نادرست و غیر مردم سالارانه بین سیاسیون ایران جستجو نمود.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز