۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

رحیمی با حمایت هاشمی استاندار شد

عضو هیات‌رئیسه مجلس از چهره‌های شاخص اصول‌گرا در مجلس به‌عنوان مهم‌ترین مخالفان محمدرضا رحیمی یاد کرد و گفت: نمایندگان اصول‌گرا چندین بار تقاضای برگزاری دادگاه برای رسیدگی به اتهامات وی را با رئیس قوه قضائیه مطرح ‌کرده بودند.
کد خبر : ۲۲۲۷۰۵
صراط: عضو هیات‌رئیسه مجلس از چهره‌های شاخص اصول‌گرا در مجلس به‌عنوان مهم‌ترین مخالفان محمدرضا رحیمی یاد کرد و گفت: نمایندگان اصول‌گرا چندین بار تقاضای برگزاری دادگاه برای رسیدگی به اتهامات وی را با رئیس قوه قضائیه مطرح ‌کرده بودند.

محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق، گفت:‌ روشن است کسانی که مرتکب فساد اقتصادی می‌شوند متعلق به هیچ جناح و گروهی نیستند، بلکه انسان‌های فرصت‌طلبی هستند که به‌دنبال منافع خود بوده و از نام و اعتبار گروه‌ها برای رسیدن به مقاصد فسادآلود خود استفاده می‌کنند.
 
*رحیمی زمانی از نظر سیاسی نزدیک‌ترین فرد به کارگزاران بود

وی با تأکید بر رنگ عوض کردن سریع این گونه فرصت‌طلبان اظهار داشت: این‌ها یک روز با این جناح و روز بعد با جناح دیگر هستند؛ همان‌طور که آقای رحیمی زمانی از نظر سیاسی نزدیک‌ترین فرد به کارگزاران بود.
 
*رحیمی شیفته هاشمی رفسنجانی بود و با حمایت وی استاندار شد
 
دهقان شیفتگی شدید محمدرضا رحیمی به هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست جمهوری وی را یادآور شد و گفت: با حمایت‌های آقای هاشمی، رحیمی استاندار شد و پس از آن خود را به جریان موسوم به راست نزدیک کرد تا از اعتبار آنها نیز استفاده کند.
 
وی ادامه داد: بعد از اینکه آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد، آقای محمدرضا رحیمی با تمجیدهای عجیب و غریبی که از احمدی‌نژاد کرد، خود را به او نزدیک کرد و پس از بازگشت از سفری که به ترکیه داشت از قول مردم این کشور اعلام کرد که اگر قرار است پیامبری ظهور کند همین احمدی نژاد است.
 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به خودشیفتگی احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور سابق که عاشق تعاریف این چنینی بود، تصمیم‌ گرفت آقای رحیمی را به‌عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی کند که مقامات بلندپایه کشور با این کار مخالفت کرده و در نتیجه احمدی‌نژاد ناکام ماند، اما چند ماه بعد و پس از مخالفت مقام معظم رهبری با معاون اولی آقای مشایی و بدون هیچ هماهنگی با معظم‌له، آقای رحیمی را به این سمت منصوب کرد.
 
*مجالس اصول‌گرا با مسئولیت گرفتن رحیمی مخالف بودند
 
وی با تأکید مجدد بر اینکه محمدرضا رحیمی وابسته به جریان خاصی نبوده و در هر دوره‌ای خود را به جریان قدرت نزدیک کرد تا بتواند از این موقعیت استفاده کند، اظهار داشت: ما در مجلس هفتم و هشتم بدون اینکه هیچ مسئله شخصی با آقای رحیمی داشته باشیم و فقط به‌واسطه سوابق و شائبه‌هایی که در مورد دست داشتن در فساد وجود داشت، با مسئولیت گرفتن وی مخالف بودیم.
 
*چهره‌های شاخص اصول‌گرا در مجالس هفتم، هشتم و نهم مهم‌ترین مخالفان رحیمی بودند
 
دهقان از چهره‌های شاخص اصول‌گرا در مجالس هفتم، هشتم و نهم به‌عنوان مهم‌ترین مخالفان رحیمی یاد کرد و گفت:‌ همین چهره‌ها نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور نشود، ولی متأسفانه علیرغم این مخالفت‌ها او این پست را در اختیار گرفت.
 
*پیگیری‌های مجلس هشتم برای برکناری رحیمی از سمت معاون اولی رئیس جمهور سابق
 
وی با یادآوری پیگیری‌های مجلس هشتم برای برکناری رحیمی از سمت معاون اولی رئیس جمهور سابق تصریح کرد: اصول‌گرایان مجلس هشتم چندین بار تقاضای برگزاری دادگاه برای رسیدگی به اتهامات آقای رحیمی را در جلسات خصوصی با رئیس قوه قضائیه مطرح ‌کردند و در صحن علنی مجلس هم آقای نادران بارها این مسئله را مطرح کرد به علاوه خود من هم مصاحبه‌ای در دفاع از سخنان ایشان و به‌طور کلی در باب ضرورت برخورد قوه قضائیه با همه متهمان به فساد انجام دادم.
 
نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس گفت:‌ البته آقای محمدرضا رحیمی چنان خودش را به رئیس جمهور وقت نزدیک کرده بود که وی در جلسه‌ای تهدید کرده بود اگر به رحیمی دست زده شود من استعفا می دهم.
 
*با هیچ متهمی مصلحت‌جویانه برخورد نشود، چه محمدرضا رحیمی و چه مهدی هاشمی
 
وی با اشاره به اینکه بالأخره پس از پایان دوره دولت دهم رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی آغاز و در نهایت وی محکوم شد، افزود: واقعیت این است که ما همان زمان هم می‌گفتیم که قوه قضائیه به هیچ وجه نباید با هیچ پرونده و متهمی مصلحت‌جویانه برخورد کند، زیرا هرکس متخلف است باید با او برخورد شود چه محمدرضا رحیمی، چه مهدی هاشمی.
 
*ضرورت قاطعیت بیشتر قوه قضائیه در قبال متهمانی که مناصب بالا یا تکیه‌‌گاه‌های قوی دارند
 
دهقان با تأکید بر ضرورت قاطعیت بیشتر قوه قضائیه در قبال متهمانی که مناصب بالا و یا تکیه‌‌گاه‌های قوی داشته و با سوءاستفاده از موقعیت خود به آراء و اعتماد ملت خیانت می‌کنند، گفت:‌ از قوه قضائیه بابت رسیدگی به پرونده معاون اول رئیس جمهور سابق تشکر می‌کنیم هرچند این اقدام دیر صورت گرفته است.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما از ارتکاب به فساد افراد خوشحال نمی‌شویم چرا که می‌خواهیم همه مدیران و مسئولان پاکدست باشند، اما اگر کسی مرتکب تخلف مالی شده، به حقوق ملت خیانت کرده و اموال مردم را به یغما برد، مایه خوشحالی است که قوه قضائیه او را به اشد مجازات محکوم کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
۱
۳
اصلا نشان لیاقت و خدمتو رفسنجانی به سینه رحیمی نصب کرد منتها شیطون خودشو گریم کرده بود و شبیه احمدی نژاد درآورده بود.حاضرم مدرکشم نشون بدم.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
۳
۰
با حمایت چه کسی رئیس دیوان محاسبات مجلس هفتم شد؟