۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

لاریجانی: تروریست و صهیونیست دو روی یک سکه‌اند

رئیس مجلس در همایش سراسر ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: مستضعفین موتور محرک این انقلاب هستند اما سطح تعلق آن به دیگران تسری یافته به گونه‌ای که همه مذاهب در راهپیمایی‌های پیروزی انقلاب حضور دارند.
کد خبر : ۲۲۲۷۱۴
صراط: علی لاریجانی، رئیس مجلس در مراسم همایش سراسر ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک پدیده زنده و پر تحرک است که در داخل و خارج تحرک آفرین بوده است. غربی‌ها از دو قرن قبل تاکنون به دنبال نحیف کردن دین و محدودیت برای آن در عرصه‌های مختلف بوده‌اند تا حدی که امروز از توهین به پیامبر اسلام افتخار می‌کنند.

وی همچنین افزود: توهین به پیامبر اسلام نوعی سو استفاده از آزادی بیان و عملی مجرمانه است. نمی‌گوییم امروز همه شئونات کشور ما دینی است؛ اینگونه نیست حتی به این امر اعتراف می‌کنیم اما حرکت این است که همه شئونات تحت تأثیر حرکت انقلابی خود قرار دهیم و در واقع این امر یک دغدغه است.

لاریجانی ادامه داد: وقتی در حوزه اقتصادی می گویند این بخش از اقتصاد مشکل دینی دارد به این معنی است که در این زمینه دغدغه وجود دارد پس اگر اختلاف نظری هم هست بحث دیگری است.

رئیس مجلس افزود: نکته مهم در انقلاب ما مردمی بودن آن است که چرا که این انقلاب صرفا متعلق به نخبگان و پابرهنگان نیست و همه طبقات به آن ورود کرده‌اند بر این اساس می‌توان گفت مستضعفین موتور محرک آن هستند اما سطح تعلق آن به دیگران تسری یافته به گونه‌ای که همه مذاهب و طبقات در راهپیمایی‌های پیروزی انقلاب حضور داشته‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه ارکان حکومت ما و تمام قسمت‌های نظام ما مردمی است گفت: علت رفتار کینه‌ورزانه غرب علیه ما بدلیل قدرت و نفوذ انقلاب ایران است. هدف دموکراسی‌خواهی در ایران تفننی نیست.

وی افزود: آمریکا به دلیل مشکلات داخلی خود عامل برهم خوردن مذاکرات است. حادثه اخیر سوریه و شهادت برخی فرماندهان در خاک سوریه بیانگر این است که تروریست و صهیونیست دو روی یک سکه هستند.

رئیس مجلس ادامه داد: آمدن غربی‌ها پای میز مذاکره نه از موضع ضعف ما بلکه به این دلیل است که غرب قانع شده گزینه جنگ و تحریم درخصوص ایران موثر نبوده است.