۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

ظریف از سوییس به عربستان رفت

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در مراسم ترحیم ملک عبدالله بن عبدالعزیز از سوئیس عازم عربستان سعودی شد.
کد خبر : ۲۲۲۷۲۶
صراط: ظریف به منظور شرکت در چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به سوئیس سفر کرده بود که در پی درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان از داووس عازم ریاض شد.
 
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه با انتشار بیانیه ای در گذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی را تسلیت گفت.
 
مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه درگذشت پادشاه عربستان سعودی را به دولت و مردم این کشور تسلیت گفت و اعلام کرد: دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در مراسم رسمی که روز شنبه از سوی عربستان سعودی برگزار می شود، شرکت می کند.
 
ملک عبدالله بن عبدالعزیز متولد سال 1924، در سال 2005 پس از مرگ برادرش ملک فهد، پادشاه عربستان شد که بامداد دیروز (جمعه) در بیمارستانی در ریاض درگذشت.
 
ملک عبدالله 31 دسامبر(10 دیماه) در بیمارستان بستری شد و نتایج آزمایشات پزشکی مشخص کرد که به عفونت ریه مبتلا شده است. وی در سال های اخیر از بیماری های مختلفی رنج می برد.
 
از زمان بستری شدن ملک عبدالله در بیمارستان، ولیعهد ملک سلمان وظایف او را برعهده گرفته بود. سلمان همزمان با ولیعهدی، از سال 2012 وزیر دفاع این کشور هم بود.
 
«امیرسلمان بن عبدالعزیز» به عنوان پادشاه جدید این کشور و «امیر مقرن بن عبدالعزیز» (برادر ناتنی ملک عبدالله) به عنوان ولیعهد انتخاب شده اند.
منبع: ایرنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز