۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

مشاوران روحانی چشم بر جنایات آمریکا بسته‌اند

جانشین سازمان بسیج دانشجویی گفت: دفاع از رفتار ظریف برگرفته از مبانی فکری کسانی است که با ذوق‌زدگی مفرط سبب قفل شدن مذاکرات شدند.
کد خبر : ۲۲۲۷۴۱
صراط: جانشین سازمان بسیج دانشجویی گفت: دفاع از رفتار ظریف برگرفته از مبانی فکری کسانی است که با ذوق‌زدگی مفرط سبب قفل شدن مذاکرات شدند.

داوود گودرزی جانشین سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به دفاع سخنگوی دولت از عملکرد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در قدم‌زنی با جان‌کری گفت: اینکه نوبخت و مجموعه دولت نکاتی را در دفاع از این عملکرد ظریف بیان می‌کنند برگرفته از مبانی فکری آنهاست که به طور کلی از سریع‌القلم با مشاوران روحانی گرفته تا بقیه دوستان چشمانشان را بر جنایات انگلیس و آمریکا بسته‌اند و حتی در مقالات و کتاب‌هایشان نیز به خوبی نشان دادند که قائل به دشمنی با آنها نیستند.
 
وی افزود: اینها تمام مسئله ما با آمریکا را به دیوار بی‌اعتمادی و تنش تقلیل می‌دهند و می‌گویند این تنش می‌توانست زودتر برطرف شود، با این نگاه قدم‌زنی با جان‌کری هم امری طبیعی است.
 
گودرزی نوع نگاه مدافعان عملکرد ظریف را اشتباه دانست و گفت: این افراد نمی‌خواهند واقعیت را ببینند که در 60 سال گذشته آمریکایی‌ها چه جنایاتی علیه منافع ملی کشور ما مرتکب شدند، زاویه نگاه و مبانی فکری این افراد قائل به دشمنی با آمریکا نیست در حالی که حتی خود آمریکایی‌ها به صراحت می‌گویند مشکلشان با ما بحث هسته‌ای نیست بلکه رشد استقلال ما است.
 
جانشین سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد: وقتی تجمع مقابل سفارت فرانسه را مانع از موفقیت در مذاکرات می‌دانند یعنی نگاه غلطی به فضای مذاکره دارند، ذوق‌زدگی و شتاب بیش از حد مذاکره و دستپاچگی مفرط از عقلانیت سیاسی به دور است، در مذاکره باید از موضع قدرت برویم تا بتوانیم امتیاز بگیریم اگر از موضع ضعف برویم و ذوق‌زده باشیم طبیعتا امتیازی به ما نمی‌دهند.
 
وی گفت: اینکه می‌گویند تجمع مقابل سفارت فرانسه بر روند مذاکرات تاثیر می‌گذارد اوج نفهمی سیاسی است، اتفاقا این تجمع یعنی اتکا به پشتوانه مردمی ابزار قدرت است ولی یکی از دلایلی که مذاکرات در وین قفل شد نوع عملکرد و شتاب دولت بود که دشمن را به اشتباه انداخت تا فشار را بیشتر کنند.
 
گودرزی اظهار داشت: امام خمینی اوایل انقلاب به بازرگان فرمودند کسانی که با برخی موارد در انقلاب مخالفت می‌کنند عقل سیاسی ندارند، این کمبود عقل سیاسی امروز هم در برخی مشاهده می‌شود و به همین دلیل یک ایران مقتدر پای میز مذاکره نمی‌رود.

منبع: فارس