۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳

واکنش فدراسیون عراق به شکایت ایران

یک منبع رسانه‌ای در عراق اعلام کرد فیفا و AFC نامه‌ای مبنی بر محرومیت بازیکن ملی‌پوش عراق به فدراسیون این کشور نداده است.
کد خبر : ۲۲۲۸۲۵
صراط: یک منبع رسانه‌ای در عراق اعلام کرد فیفا و AFC نامه‌ای مبنی بر محرومیت بازیکن ملی‌پوش عراق به فدراسیون این کشور نداده است.

سایت عراقی فوتبال در پی حواشی ایجاد شده پس از شکست ایران مقابل عراق و حذف از گردونه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گزارشی در مورد شکایت ایران به AFC و دوپینگ علا عبدالزهرا به شرح زیر منتشر کرده است.
 
سایت football Iragi به نقل از یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال عراق در مورد احتمال بازنده شدن عراق مقابل ایران به دلیل استفاده از یک بازیکن دوپینگی گفت: فدراسیون فوتبال عراق نامه‌‌ای روز گذشته از AFC دریافت کرده که در آن در خصوص شکایت فوتبال ایران از یک ملی‌پوش عراقی صحبت به میان آمده و کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار توضیحاتی در مورد این بازیکن در مورد دوپینگش در باشگاه ایرانی شده است. زیرا ایران به اتهام دوپینگ از این بازیکن به AFC شکایت کرده و اعلام شده با توجه به مثبت بودن این بازیکن او باید محروم می‌شده است.
 
این منبع آگاه تاکید کرد: فدراسیون فوتبال عراق هیچ حکمی مبنی بر محرومیت علا عبدالزهرا از سوی فیفا و AFC دریافت نکرده است. اگرچه فدراسیون فوتبال ایران پیگیر شکایتش است با این حال AFC روش کار مشخصی در مورد محرومیت بازیکن دارد و اگر از بازیکنی شکایت شود تا زمانی که آن بازیکن محکومیتش اثبات و اعلام نشود آن بازیکن می‌تواند در باشگاه یا تیم ملی کشورش بازی کند که در مورد علا عبدالزهرا تاکنون این مسئله ثابت نشده است.
 
این منبع آگاه با اشاره به صدور کارت بازی برای علا عبدالزهرا در جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: اگر چنین حکمی از سوی AFC به فدراسیون فوتبال عراق ابلاغ شده باشد چرا AFC برای جام ملت‌های 2015 برای عبدالزهرا کارت بازی صادر کرده است. اگر بر فرض هم محرومیت عبدالزهرا تائید شود این مسئله هیچ ربطی به نتیجه بازی ایران و عراق ندارد و فقط خود بازیکن جریمه و محروم خواهد شد.
منبع: فارس