۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
بازهم رپرتاژ کابینه برای برندهای اقتصادی

سنگ تمام آقای وزیر برای اسکانیا!

سخنان وزیر کشور که بی شباهت به رپرتاژ و تبلیغ علنی یک مقام سیاسی برای یک برند اقتصادی نیست؛ درحالی روز پنج شنبه در محل خط تولید اسکانیا عنوان شد، که دقیقا...
کد خبر : ۲۲۲۸۲۸

"گروه سیاسی صراط"-هفته گذشته وزیر کشور طی سفری به استان سمنان در محل کارخانه تولید اتوبوسهای اسکانیای شرکت عقاب افشان حاضر شد.

به گزارش گروه سیاسی صراط این اقدام کمتر دیده شده از یک وزیر کشور جمهوری اسلامی با سخنانی از جانب وی در تمجید و حمایت از شرکت عقاب افشان و تلاش ارزشمند ملی در زمینه تولید اتوبوسهای درون شهری و بین شهری تکمیل شد.

هرچند وزیر کشور در این مراسم دستور شماره گذاری این اتوبوسها را صادر نموده اما اصولا سوال اینجاست که حضور وزیر کشور به عنوان عالیترین جایگاه سیاسی کشور در میان وزرای کابینه در دفتر یک کارخانه برای تایید فعالیت های اقتصادی آن چه معنایی می تواند داشته باشد؟

وزیر کشور در این مراسم که روز پنجشنبه برگزار شد، تاکید کرده "شماره گذاری این نوع اتوبوس از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی با اشکالاتی مواجه شده بود.وی با اشاره به اینکه دستور بررسی بیشتر این موضوع را در وزارت کشور داده بودم، ادامه داد: نتیجه این بررسی ها روز گذشته (چهارشنبه) به من اعلام شد."

همین سخن وزیر کشور نشان می دهد وی بیدرنگ خود را به سمنان رسانده است که موجبات تعجب بیشتری را فراهم می کند. در حالی که صدور دستور مجدد شماره گذاری اتوبوسهای اسکانیا نیازی به حضور وزیر کشور در محل کارخانه شرکت عقاب افشان را نداشت.

سنگ تمام آقای وزیر برای اسکانیا!


سخنان وزیر کشور که بی شباهت به رپرتاژ و تبلیغ علنی یک مقام سیاسی برای یک برند اقتصادی نیست؛ درحالی روز پنج شنبه در محل خط تولید اسکانیا عنوان شد، که دقیقا در اوایل همین هفته یعنی یکشنبه 28 دی ماه نیز دو وزیر تعاون و فرهنگ با حضور در ساختمان اداری رایتل از آن تقدیر کردند!

معمولا حرکتهای تبلیغی برای برند های اقتصادی حتی توسط رسانه ها نیز اقدامی ناشایست و در قالب رپرتاژآگهی قلمداد می شود و مشاهده چنین اقدامی از وزرای کابینه امری غیر منتظره و دور از شان است.

مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی افتاده که طی یک هفته گذشته سه تن از وزرای کابینه در حال ایراد سخنان رپرتاژی آنهم با حضور در محل دفاتر برند ها دیده شده اند.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که رئیس جمهور نیز در اسفند ماه 92 طی اظهاراتی از سرمایه گذاران را به حضور در منطقه اقتصادی جاسک تشویق کرد و مسئولیت سود دهی سرمایه گذاری در این منطقه را شخصا به عهده گرفت!

باید تاکید کرد این گونه سخنان حتی در لوای حمایت از سرمایه گذاری و تولید نیز شایسته مقامات عالی اجرایی کشور نیست و این دوستان بهتر است؛ با اصلاح قوانین و رفع مشکلات ادرای و افزایش شاخص سهولت فضای کسب و کار به دنبال رشد سرمایه گذاری و تولید اقتصادی در کشور باشند نه از چنین روشهایی که می تواند وهن مقام و شخصیت رجال جمهوری اسلامی گردد.