۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

اوباما در میان اعتراض مردم وارد دهلی شد

رئیس جمهور آمریکا برای بازدید ۲ روزه لحظاتی قبل وارد دهلی نو شد تا علاوه بر شرکت در مراسم «روز دموکراسی» هند در ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.
کد خبر : ۲۲۲۹۳۲
صراط: رئیس جمهور آمریکا برای بازدید ۲ روزه لحظاتی قبل وارد دهلی نو شد تا علاوه بر شرکت در مراسم «روز دموکراسی» هند در ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای بازدید دو روزه وارد هند شد و با استقبال «نارندرا مودی» نخست وزیر هند و دیگر مقامات عالی این کشور روبرو شد.
 
گفتنی است که اوباما پس از ورود با نشستن در خودروی نخست وزیر هند بسوی محل اقامتش راهنمایی شد.
 
یادآوری می‌شود که این دومین بازدید اوباما از هند از زمان پیروزی نارندار مودی است.
 
مقامات دولتی هند برای تامین امنیت رئیس جمهور آمریکا، تدابیر ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند.
 
گفته می‌شود که دولت هند 15 هزار دوربین مداربسته و بیش از هزار تک تیر انداز را در دهلی نو پایتخت این کشور مستقر کرده است.
 
قابل ذکر است که اوباما قرار بود در سفر خود از «تاج محل» واقع در ایالت «آگره» نیز بازدید کند اما بدلیل تهدیدات امنیتی این برنامه بازدید لغو شده است.
 
مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که رئیس جمهور این کشور بدلیل مرگ «ملک عبدالله» پادشاه عربستان سعودی بازدید خود از هند را کوتاه کرده تا در 27 ژانویه (بهمن) به ریاض سفر کند.
 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طی بازدید خود از هند، درمورد توافقنامه های مختلف با این کشور به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.
َ
احزاب اپوزیسیون دولت هند روز گذشته، قبل از َوارد شدن اوباما تظاهراتی علیه آمریکا برگزار کردند.
منبع: تسنیم