۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲

پرونده رحیمی و تعریف اصلاح‌طلبان از خوب و بد

نگاهی به فتنه سال 88 و رفتار جریان سیاسی پدیده‌آورنده آن و همچنین نگاهی به مفاسد شهرداری تهران در دوران «آقای ک»، پرونده رانت 650 میلیون یورویی که اخیراً اتفاق افتاد و نحوه رفتار مرتکبین نسبت به منتقدان آن، انواع پرونده‌های جاسوسی و ضد امنیتی برخی چهره‌های منتسب به یک جریان خاص و توهین به اصول و آرمان‌های امام و انقلاب از جانب بعض از همین افراد؛ جملگی گویای آن هست که رفتار جریان مذکور در قبال جرائم و اعمال خلاف قانون چیست
کد خبر : ۲۲۲۹۴۰
صراط: احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً طی یادداشتی در روزنامه آرمان با اشاره به پرونده م.ر و صدور حکم قضایی برای وی؛ مدعی حمایت اصولگرایان از این شخص شده و نوشته است: مشکل اصلی اصولگرایان و یکی از ایرادات اصلی اصلاح‌طلبان به آنان این است که تعریف آنها از «خوب» و «بد» به همراهی افراد و گروه‌ها با آنها برمی‌گردد و همین تعریف ناقص سبب شده تا بسیاری از فرصت‌طلبان از این موقعیت سوءاستفاده کنند و با بلیت اصولگرایی به موقعیت‌های مختلف برسند.

*صحبت‌های شیرزاد درست به نظر نمی‌رسند. زیرا اصولگرایان نخستین و البته تنها شاکیان برخی رفتارهای فرد یاد شده بودند و در حالی که جریان سیاسی خاصی که شیرزاد منتسب به آن است سکوت کرده بود؛ اصولگرایان از ابتدا و در تریبون‌های مختلف خواستار برخورد قضایی با این فرد شدند.

چهره‌های اصولگرا همچنین در اوان دولت نهم و در ماجرای مرحوم کردان نیز نشان دادند که در زمینه دروغگویی نیز با هیچکس تعارف ندارند و مهم نیست که فرد مجرم به جبهه آنها منتسب باشد یا نباشد!

تفکر اصولگرایی بعنوان جوهره تفکر سیاسی نظام اسلامی در قبال برخی کج‌روی‌های رئیس‌جمهور سابق و اطرافیان وی نیز موضع قاطعی گرفت و در حالی که صدایی از اصلاح‌طلبان پیرامون انتقاد از اظهارات فردی مثل مشایی برنمی‌خواست؛ این اصولگرایان بودند که به میدان انتقاد اصولی شتافته و پرده از برخی رفتارهای انحرافی کنار زدند.

احمد شیرزاد و سایر کسانی که به صحبت‌های وی اعتقاد دارند نباید خود را در این زمینه به تجاهل بزنند که اگر هم فردی در نظام اسلامی و در منصبی قرار داشته که به واسطه این منصب می‌بایسته از وی حمایت صورت بگیرد؛ و همین فرد در مقطعی دیگر مرتکب فساد شده است؛ نه آن حمایت و نه این برخوردهای قضایی؛ استبعادی با یکدیگر ندارند.

همچنین است که جریان اصولگرایی مدعی معصومیت هم نیست و ای بسا که در قبال برخی رخدادهای کوچک و جزئی مرتکب خطای تحلیل از جانب برخی چهره‌های خود شده باشد.

در سوی دیگر تمام این صحبت‌ها اما یک جریان سیاسی خاص قرار دارد که نه تنها هیچگاه در تاریخ خود از هیچیک از چهره‌های مجرم منتسب به خویش برائت نجسته و خودپالایی است بلکه در هنگامه بروز جرائم مبرّز نیز به جای راه عذرخواهی و توبه و حمایت از برخورد قضایی؛ راه لجاجت و پافشاری را برگزیده است.

نگاهی به فتنه سال 88 و رفتار جریان سیاسی پدیده‌آورنده آن و همچنین نگاهی به مفاسد شهرداری تهران در دوران «آقای ک»، پرونده رانت 650 میلیون یورویی که اخیراً اتفاق افتاد و نحوه رفتار مرتکبین نسبت به منتقدان آن، انواع پرونده‌های جاسوسی و ضد امنیتی برخی چهره‌های منتسب به یک جریان خاص و توهین به اصول و آرمان‌های امام و انقلاب از جانب بعض از همین افراد؛ جملگی گویای آن هست که رفتار جریان مذکور در قبال جرائم و اعمال خلاف قانون چیست و به وضوح نشان می‌دهد که پرونده م.ر چه چیزهایی را درباره اصولگرایان و البته اصلاح‌طلبان ثابت کرده است؟!
منبع: فارس