۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

نظر لاریجانی درباره ورود مجلس به مذاکرات

رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: مجلس به طور مستقیم در بحث مذاکرات هسته‌ای ورود نکرده و نمی کند و چنانچه طرحی داشته باشد ارائه می‌کند
کد خبر : ۲۲۲۹۴۵
صراط: رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: مجلس به طور مستقیم در بحث مذاکرات هسته‌ای ورود نکرده و نمی کند و چنانچه طرحی داشته باشد ارائه می‌کند

صفر نعیمی رز سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز شورای مرکزی این فراکسیون، گفت: جلسه شورای مرکزی این فراکسیون صبح امروز و پیش از جلسه علنی مجلس برگزار شد.  
 
وی با بیان اینکه در این جلسه آقای لاریجانی رییس مجلس نیز حضور داشت، افزود: در این جلسه که رییس مجلس نیز حضور داشت، درباره مسائل هسته‌ای و مذاکرات هسته‌ای بحث و تبادل نظر شد.
 
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس به بخشی از اظهارات رییس مجلس در این جلسه اشاره کرد و گفت: لاریجانی در این جلسه گفت که مذاکرات هسته‌ای سخت بوده و تاکنون دستاورد روشنی نداشته است.
 
نعیمی رز همچنین ادامه داد: رییس مجلس در ادامه این جلسه گفت که روند مذاکرات حکایت از مسیر غیر عادی دارد و از نشان می‌دهد که آنها سخت گیری می کنند.
 
وی با بیان اینکه لاریجانی در این جلسه گفت آمریکایی‌ها بحث کنگره را در مذاکرات مطرح می‌کنند، تصریح کرد: رییس مجلس همچنین گفت که ما نمی دانیم دعوای آنها جدی و یا ساختگی است، اما دعوایی بین خودشان مطرح است که با وضعیت موجود حل مسئله هسته‌ای سخت است.  
 
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، اضافه کرد: لاریجانی در بخش دیگری از این جلسه گفت که با شرایط ایجاد موجود در مذاکرات هسته‌ای ممکن است که آنها تحریم‌های جدی ارائه کنند که کاهش جهانی قیمت نفت از همین موارد است.
 
نعیمی رز با بیان اینکه لاریجانی نقش مجلس در مذاکرات هسته‌ای را کمکی دانست، گفت: در این جلسه آقای لاریجانی گفت که مجلس به طور مستقیم در بحث مذاکرات هسته‌ای ورود نکرده و نمی کند و چنانچه طرحی داشته باشد ارائه می‌کند.
 
وی در ادامه، اظهار داشت: لاریجانی در این جلسه گفت که مذاکرات هسته‌ای مرتبط به تیم مذاکره کننده است و در این شرایط پرداختن به مسائل فرعی جایز نیست و باید اصل و مبنا بر اقتصاد و توجه به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید باشد.  
 
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تاکید بر اینکه در این جلسه رییس مجلس نکاتی را نیز درباره بودجه مطرح کرد، افزود: لاریجانی در این جلسه بر این نکته تاکید کرد که باید بودجه سال آینده مدنظر باشد و در بودجه 94 بیشتر به بخش عمرانی و کمتر به جاری توجه شود.

منبع: تسنیم