۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

برنامه ریزی عراق برای آزادسازی موصل

نخست‌وزیر عراق از برنامه‌ریزی برای عملیات آزادسازی شهر موصل در شمال این کشور خبر داد و گفت که از بین بردن نهایی گروه تروریستی داعش چه‌بسا زمان زیادی به طول بینجامد.
کد خبر : ۲۲۲۹۶۷
صراط: نخست‌وزیر عراق از برنامه‌ریزی برای عملیات آزادسازی شهر موصل در شمال این کشور خبر داد و گفت که از بین بردن نهایی گروه تروریستی داعش چه‌بسا زمان زیادی به طول بینجامد.

به نقل از شبکه تلویزیونی الغدیر، حیدر العبادی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های آمریکایی در حاشیه حضورش در اجلاس اقتصادی در دافوس درباره آزادسازی شهر موصل گفت: برنامه ریزی برای عملیات آزادسازی شهر موصل به‌خوبی پیش می‌رود.
 
وی افزود: یک گردان پیش از این تشکیل و فرمانده و جانشین آن مشخص شد. منابع لازم نیز اختصاص یافته است و کار جذب نیروهای داوطلب محلی نیز برای مشارکت در عملیاتی گسترده برای آزادسازی این شهر از عناصر داعش انجام خواهد گرفت.
 
العبادی خاطرنشان کرد: کار بیرون راندن گروه داعش از عراق چه‌بسا چند ماه زمان ببرد اما مسئله از بین بردن نهایی این گروه تروریستی ممکن است به طول انجامد.
 
نخست وزیر عراق درباره وضعیت استان الانبار عراق نیز گفت: نیروهای مسلح عراق هم اکنون در استان الانبار احساس آسودگی و راحتی می‌کنند؛ امری که یک سال پیش امکان‌پذیر نبود و تعداد زیادی از نیروهای عشایر استان الانبار کنار نیروهای امنیتی عراق درحال مبارزه با تروریست‌ها هستند.
 
خنثی‌سازی 38 بمب در مناطق جنوبی بغداد
 
از سوی دیگر فرمانده عملیات بغداد نیز از کشته شدن چهار عنصر داعش از جمله دو تک‌تیرانداز در منطقه المعامیر و انفجار و خنثی سازی 38 بمب در مناطق مریزه و السور، کیلو 18، صخریجه، شبیشه، البوهایس، الکراغول، الفحامه و الملحانیه در جنوب بغداد خبر داد.
 
یک منبع امنیتی عراقی نیز به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در محله الصناعه در ناحیه بلدروز در شرق شهر بعقوبه منفجر شد که در جریان آن یک غیرنظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.
 
در همین حال، یک منبع در نیروهای پیشمرگه کرد عراق اعلام کرد که این نیروها دو روستای عمار بیت و الشهیه در جنوب سد موصل در شمال عراق را آزاد کرده 14 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.
 
وی افزود: نیروهای پیشمرگه مناطق و مساحت گسترده‌ای از شرق و غرب سد موصل را آزاد کردند.

منبع: تسنیم