۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
هم در زمین باختیم هم در بیرون زمین!

اعتراض ایران به AFC رد شد

حکم نهایی جلسه کمیته انضباطی ای اف سی اعلام شد و بنابر این حکم اعتراض ایران به بازیکن عراق و تغییر نتیجه پذیرفته نشد.
کد خبر : ۲۲۲۹۷۰
صراط: تلويزيون استراليا از رد شدن اعتراض ايران در موضوع دوپينگ علا عبدالزهرا خبر داد.

به گزارش صراط به نقل از ورزش سه، حکم نهایی جلسه کمیته انضباطی ای اف سی اعلام شد و بنابر این حکم اعتراض ایران به بازیکن عراق و تغییر نتیجه پذیرفته نشد.

عراق فردا در سیدنی با کره جنوبی در نیمه نهایی جام ملت‌ها بازی می‌کند و بازیکنان ایران هم فردا به خانه بازمی‌گردند.

نبی خبر رد شکایت ایران را تایید کرد

مهدی محمد نبی خبر حذف ایران از جام ملتها را تائید کرد.

مهدی محمد نبی در پیامی به خبرآنلاین؛ رد شکایت ایران از سوی ای اف سی را تائید و از حذف قطعی تیم ایران خبر داد. این درحالی بود که کارلوس کروش هم اعلام کرده ایران مسنحق ماندن در جام بوده اما این حق را از ما گرفته اند.

نصیرزاده: پذیرش درخواست ایران اعتبار جام ملت‌ها را زیر سوال می‌برد

کارشناس حقوقی کشورمان گفت: درخواست ایران پذیرفته نشد چون اگر این اتفاق می‌افتاد اعتبار مسابقات زیر سوال می‌رفت.

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با فارس، در خصوص رد شدن درخواست ایران برای محرومیت بازیکن دوپینگی بازیکن عراق گفت: ایران تمام مدارک را به موقع و مستند ارائه کرده بود و مطمئن باشید اگر غیر از این بود همان جلسه اول درخواست ایران رد می‌شد اما آنقدر مدارک ایران مستدل بود که این جلسات به دور سوم رسید.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه جام ملت‌های آسیا با جام ملت‌های اروپا و جام ملت‌های آفریقا مقایسه می‌شود مشخص بود که درخواست ایران به جایی نمی‌رسد چون در صورت وقوع چنین اتفاقی اعتبار مسابقات جام ملت های آسیا زیر سوال می‌رفت.

نصیرزاده خاطرنشان کرد: البته دیگر ایران فرصت تجدیدنظرخواهی هم ندارد چراکه زمانی باقی نمانده و فردا باید مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا برگزار شود. به هر حال همانطور که گفتم به خاطر اینکه اعتبار مسابقات زیر سوال نرود در خواست ایران مورد قبول واقع نشد.

تیم ملی فوتبال امشب به ایران بازمی‌گردد

به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال ایران پس از اینکه حذفش از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قطعی شد قرار است امشب ساعت 22 و 30 دقیقه به وقت تهران از استرالیا بازگردند.

کی‌روش: احتمال تغییر نتیجه یک به هزار بود

سرمربي 61 ساله تيم ملي کشورمان عنوان کرد بابت مسئله دوپينگ بازيکن عراقي ناراحت و عصباني است.

به گزارش  تسنیم، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (شنبه) اعتراض ایران در خصوص حضور علاء عبدالزهرا، هافبک 27 ساله عراق در بازی مقابل تیم ملی کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های 2015 آسیا را رد کرد. به این ترتیب تیم ملی ایران باید استرالیا را ترک کند و عراق حریف کره‌جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها شد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان لحظاتی پیش از اعلام حکم نهایی در هتل محل اقامت تیم ایران در سیدنی به خبرنگار شبکه تلویزیونی «SBS» استرالیا گفت: بابت مسئله دوپینگ عصبانی و ناراحت هستم. احتمال اینکه نتیجه بازی ایران و عراق تغییر کند یک به هزار است.

کی‌روش همچنین در گفت‌و‌گو با خبرنگار این شبکه تلویزیونی بار دیگر ویلیامز، داور استرالیایی دیدار تیمش برابر عراق را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

هراتیان: اگر لابی در فیفا داشتیم عراق محروم می‌شد

زهرا هراتيان عضو کميته پزشکي اي اف سي در مورد منفي بودن دوپينگ علا عبدالزهرا اعلام کرد که ما به دليل نداشتن لابي و افراد پرقدرت در فيفا نتوانستيم حقمان را بگيريم.

هراتیان به ورزش سه گفت: ما به ترس کنفدراسیون آسیا و قدرت فیفا باختیم، در حالی که مدارک حقوقی ما کامل ترین بود. اعتراض به دوپینگ پس از آنکه ثابت شده بود عبدالزهرا این کار را انجام داده باید توسط فیفا صورت می‌ گرفت اما آنها کوتاهی کردند. پس از 22 سپتامبر هم دیگر از وضعیت عبدالزهرا اطلاعی نداشتیم و وادا (کمیته مبارزه دوپینگ) پس از آن پیگیری وضعیت محرومیت این بازیکن عراقی شد که دیگر ما از شرایط او اطلاعی نداشتیم. همین که ای اف سی اذعان داشتند که این بازیکن دوپینگی است، نشان می‌ دهد که حق با ایران است.

او ادامه داد: اولین بار است که در ایران در یک دیدار رسمی در همه رشته ها چنین اتفاقی افتاده که نتیجه بازی باید برگردد، خیلی ها این شرایط را با وضعیتی که تیم امید در زمان منصوریان داشت مقایسه می‌ کنند اما اصلا قابل قیاس نیست. شاید اگر ما لابی های لازم و افراد پرقدرت در فیفا داشتیم، شرایط عوض می‌ شد. الان هم مردم ناامید نشوند، ما خیلی چیزها در این چند وقت یاد گرفتیم و برای اولین بار از لحاظ حقوقی ما مدارکی ارائه دادیم که کامل بود و باعث شد که خود فیفا و ای اف سی هم به دوپینگی بودن عبدالزهرا اعتراف کنند.

وی افزود: شاید بهتر بود که ما از همان استرالیا یک وکیل آگاه به امور دوپینگ می‌ گرفتیم که قانون ها را در این مورد بداند که دائم با من در تماس نباشند چون همین تاخیرها تاثیرگذار بود. قطعا من از طریق کمیته پزشکی ای اف سی و دوپینگ فیفا این مساله را در داخل و خارج پیگیری می‌ کنم که چطور می‌ شود بازیکن دوپینگی را محروم نکردند.

نامه رسمی AFC به فدراسیون فوتبال رسید

به گزارش فارس، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به صورت رسمی اعلام کردند که با درخواست ایران مبنی بر بازی غیرقانونی عبدالزهرا بازیکن عراق مخالفت شده است. در این نامه هیچ جزئیاتی عنوان نشده است.

به این ترتیب تیم فوتبال عراق در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف کره‌جنوبی برود.
نظرات بینندگان
متوسلیان
|
-
|
۱۰:۵۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
۲۵
۳
سرباز فراری ها و جعل سند چی میشه؟!
ناشناس
|
-
هیچ دیگه جناب عادل فردوسی پور درخواست بخشش داد.ه.
اول خودش معرفیشون میکنه بعد میگه ببخشینشون!؟ گویا فقط دنبال سوژه برای برنامه ش بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
۲۹
۵
با این حکم، الان قلعه نوعی و درخشان دو مافیای بزرگ فوتبال،  جز شادترین افراد ایران هستند........................
داداش حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
۲۲
۳
کروش باید بمونه...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
۱۸
۸
روحانی مچکریم !
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
۱۱
۲
حالا رد شد تکلیف بازیکن عراقی چیه اون نباید محروم بشه خدا داور رو به روز سیاه بشونه با اون داوری کردنش این هم ازafc اصلا نمیخواستن ایران بره بالا نمیدونم این مسول های afc رو یه تیم خاص شرط بندی کردن یا میخوان استرالیا رو قهرمان کنن خدا داند ولی امیدوارم حق به حق دار برسه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
۱۸
۷
عراقی ها نامرد هستند . هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند بعد به جای پرداخت غرامت باید خرجی شونم بدیم در فوتبال هم حق ما رو خوردند لطفا مسئولین از حیثیت و شرف ایرانی دفاع کنند اینجوری که همش به ضرر ما هست
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا همه چی رو قاطی میکنی چه ربطی به جنگ داره همه این فیلما رو بازی کردند تا خودشون رو تبرئه کنند یعنی از چهار ماه پیش حکم تو کشوی جادویی بوده امروز رو شده خوب ملت رو بازی دادید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جنگ کار حزب بعث عراق بود که با حمایت مستقیم امریکا و دیگر کشورهای زورگو و ظالم شروع شد و بعضی مذاهب تندرو هم همراهی کردند
اما بسیاری از عراقیها هم نمیجنگیدند و حتی برای نجنگیدن کشته شدند و بعضی فرار کردند خیلی ها هم به زور به جبهه می‌امدند و بعضی هم خود را عمدا تسلیم ایرانیها میکردند
بی انصافیه که جنگ را به همه عراقیها نسبت بدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
۴
۰
اون از كشتي و تكواندو و ... كه اين همه حق ما رو ميخورن و ما فقط نظاره ميكنيم،اون از واليبال كه ميزباني رو از ما كرفتن،اين هم از فوتبال ،واقعا به نظر شما ورزش ايران بين فدراسيون هاي جهاني جرا انقدر ضعيف و منفور هست?
مافیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
۴
۱
از اول هم معلوم بود که مخالفت میشه!
دوست عزیز وقتی رییس ای اف سی یه عراقیه! دیگه شما چه انتظاری داری؟؟؟

ما نشستیم دست روی دست گذاشتیم که ای اف سی رای دلخواه مارو بده؟!!
حاشا و کلا!
هر وقت مافیای فوتبال جمع شد و از دست یه عده خاص اومد بیرون!
شک نکنید که این حق خوری ها هم به پایان میرسه!
سیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
کفاشیان یادت باشه , کیروش باید باشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
۰
۱
حیف این بودجه که به اینا میدن
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
۱
۰
یه چیز ی که هست ما باید یه فرد قدرتمند تو کنفدراسیون آسیا داشته باشم تا این جور مواقع حق ایران ضایع نشه در کل قضاوت و نوع حکم دادنشون تو حلق خودشون با این کنفدراسیونشون خدا داور هم لعنت کنه اون از بازی اول ایران که اون جور برخورد کرد این هم از بازی دوم بعد گل سوم هم شانش اوردیم قوچان نژاد گل کرد وگرنه قبلش که سید جلال حسینی با سر زد توپ پشت خط پایین اومد ولی باز داور نگرفت به هر حال باید تو این چند سال فکر بازیکن سازی باشیم تا تو جام جهانی یه کاری از پیش ببریم انتقام این شکست هم با شیش تایی کردن عراق جاهای دیگه میگیریم
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۱
۰
من نمی دونم چرا باید همیشه حق ما رو بخورن...؟!اون از تیم کشتی که طرف بازی کاملا باخته رو برمیگردونه،اینم از تیم فوتبال ،حتما دفعه بعدی حق خارج شدن از کشور رو سلب می کنن که دیگه کلکسیونشون کامل بشه...واقعا متاسفم...