۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

انفجار خودرو بمبگذاری شده در بغداد

رسانه های عراقی از کشته و زخمی شدن شماری بر اثر انفجار بمب و خودرو بمبگذاری شده در پایتخت این کشور خبر دادند.
کد خبر : ۲۲۳۰۴۳
صراط: در پی انفجار بمب در نزدیکی یک رستوران در منطقه باب الشرقی واقع در شرق بغداد 7 تن کشته و 21 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
 
در انفجار خودرو بمب گذاری شده در مرکز بغداد نیز 2 نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
 
ناخرسندی آمریکا از پیشروی های نیروهای امنیتی و مردمی عراق
 
کریم النوری مشاور رسانه ای دبیر کل سازمان بدر از گزارش اخیر وزارت دفاع آمریکا مبنی بر اینکه داعش فقط از یک درصد اراضی تحت اشغال عقب رانده شده است بیان کرد: این گزارش تلاشی از سوی پنتاگون برای کاستن نقش نیروهای مردمی در آزاد سازی بیشتر شهرهای تحت اشغال این گروهک تروریستی است و شاید به علت شوکی است که از ناحیه پیشروی های نیروهای مردمی علیه داعش به وجود آمده است.
 
وی افزود: دیالی و 60 درصد از استان صلاح الدین آزاد شده است درحالی که داعش در پایان دادن به داعش در عراق و منطقه ناکام بوده است و با بالا بردن سقف زمانی خروج داعش عراق به سه سال در واقع بزرگنمایی می کند.
 
یادآور می شود که پنتاگون در گزارشی روز شنبه خود مدعی شده بود که داعش فقط 700 کیلومتری از مناطق تحت اشغال خود را از دست داده است و این از مجموع 55 هزار کیلومتری است که در سال 2014 بر آن مسلط شده است یعنی نسبت یک درصد.در این گزارش به کاهش درآمدهای داعش و مشکل اداوت منهدم شده آن اشاره شده بود.
 
هلاکت دهها تکفیری در الانبار
 
شاکر العیساوی رئیس شورای فلوجه اعلام کرد: نیروهای امنیتی با حمایت عشایر ده ها تکفیری را به هلاکت رساندند. در این عملیات ادوات داعش منهدم شد.
 
طرح احداث خاکریز مجهز به برج مراقبت و دوربین میان استانهای بابل و کربلا با الانبار
 
صادق مدلول السلطانی استاندار بابل گفت: مسئولان محلی بابل و کربلا در نشست مهمی با حضور فرماندهان عملیات بابل و فرات مرکزی در هفته آینده موضوع ترسیم مرزهای با الانبار و احداث خاکریز مجهز به برج و دوربین های نظارتی را بررسی می کند.هدف از این طرح ممانعت از نفوذ تروریست ها به این دو استان است.
 

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز