۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
با افزایش قیمت نان

یارانه هر ایرانی چند سنگک در روز است؟

از یارانه ماهانه 45500 تومانی هر ایرانی مبلغ 8000 تومان آن یارانه خرید نان است که به این ترتیب هر ایرانی ماهانه به اندازه خرید شش عدد نان سنگک یارانه خرید نان دریافت می کند؛ که برابر با 0.2 سنگک در روز است.
کد خبر : ۲۲۳۰۴۸
نان سنگک در جلسه هیات دولت

"گروه اقتصادی صراط"-رییس اتحادیه نان سنگک طی گفتگوی با ایلنا قیمت سنگک آزدپزی را دانه ای 1300 تومان عنوان کرد و گفت امید واریم به زودی همه سنگکی های تهران آزادپز شوند.

به گزارش گروه اقتصادی صراط از یارانه ماهانه 45500 تومانی هر ایرانی مبلغ 8000 تومان آن یارانه خرید نان است که به این ترتیب هر ایرانی ماهانه به اندازه خرید شش عدد نان سنگک یارانه خرید نان دریافت می کند.؛ که برابر با 0.2 سنگک در روز است.

گفتنی است تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید به شدت با افزایش یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه به دلیل اثر آن بر افزایش تورم مخالفند و معتقدند این یارانه باید به انحا دیگر و هدفمندتر میان مردم توزیع گردد.

یکی از بخشهای فازدوم هدفمندی یارانه ها گران شدن قیمت نان و آزادپز نشدن نانوایی ها بود که به اسم گرانی 30 درصدی نان اجرا شده و البته در عمل درصد های بالاتری را شامل شده بود.

علیرغم ارائه آمارهای منظم ماهیانه از سوی مسئولین دولت مبنی بر تداوم روند کاهشی تورم، روند افزایش تورم در سبد معیشتی خانوار همچنان ادامه دارد.