۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰

جزئیات جدید درگیری‌های امروز مصر

منابع رسانه ای گزارش دادند که از صبح امروز یکشنبه سراسر مصر شاهد تظاهرات هایی به مناسبت چهارمین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه است و شمار کشته شدگان درگیری ها نیز به ۸ نفر رسید.
کد خبر : ۲۲۳۰۸۵
صراط: به نقل از رسانه های خبری مصر، شهرهای مصر از صبح امروز یکشنبه شاهد تظاهرات های گسترده برای تکمیل اهداف انقلاب 25 ژانویه است و معترضان در خیابان ها شعارهای انقلابی اعم از «ملت خواهان سرنگونی رژیم است» و «زندگی، آزادی، عدالت، کرامت انسانی» را سر داده و سرنگونی حکم عبد الفتاح السیسی و باز پس گیری انقلاب را خواستار شدند.

در همین رابطه احزاب الوسط، آزادی و عدالت، سازندگی و توسعه و جنبش 6 آوریل برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در میدان التحریر که نماد انقلاب است، فراخوان دادند.
ائتلاف حمایت از مشروعیت در اسکندریه نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که صبح امروز نیروهای پلیس در تظاهرات مسالمت آمیز در مناطق اسکندریه، 2 نفر را به قتل رساندند.

بر اساس این گزارش، 2 نفر نیز در شهر البحیره بدست نیروهای امنیتی کشته شدند.

شاهدان عینی گفتند که عمر شعلان و رائد سعد در نتیجه اصابت گلوله جنگی در جریان راهپیمایی حوش عیسی در البحیره به قتل رسیدند.

نیروهای امنیتی در منطقه المعادی واقع در مرکز قاهره نیز به سمت تظاهرات کنندگان گلوله جنگی شلیک کردند که باعث شد تعدادی از آنها زخمی شوند.

در همین راستا نیروهای پلیس اقدام به بازداشت های گسترده در تعدادی از استان های مصر کردند و 7 نوجوان و 4 جوان را در روستای طملای واقع در المنوفیه بازداشت کردند و همچنین نزدیک به 10 معترض را در نزدیکی میدان رمسیس واقع در مرکز قاهره و 2 نوجوان را در استان المنیا به بازداشت خود درآوردند.

معترضان مصری اعلام کردند که رژیم کنونی انقلاب را به سرقت برده است و خواستار مجازات چهره های رژیم فعلی و رژیم مبارک شدند.

نیروهای امنیتی همچنین دو روزنامه نگار به نام های احمد و محمود القاعود را از منزل آنها بازداشت و دستگاه های کامپیوتر و لپ تاپ آنها را مصادره کردند.

از سوی دیگر وزارت کشور مصر اعلام کرد که 2 افسر صبح امروز در منطقه الألف مسکن در شرق قاهره در نتیجه وقوع انفجار زخمی شدند.

رسانه های خبری مصر نیز اعلام کردند که ابراهیم محلب نخست وزیر این کشور از محمد ابراهیم وزیر کشور خواسته است تا با خرابکاران و اغتشاشگران با قاطعیت برخورد کنند.
دولت مصر همچنین برای پیگیری اوضاع امنیتی، اتاق عملیاتی در مقر دولت تشکیل داده است تا با تمامی استان ها در تماس باشند.

امروز یکشنبه مصادف است با چهارمین سالروز انقلاب 25 ژانویه مصر که به سرنگونی رژیم مبارک منجر شد و این در حالی است که با گذشت چهار سال از این انقلاب نه تنها هیچ یک از اهداف انقلابی مردم محقق نشد بلکه مبارک، علاء و جمال پسران مبارک و دیگر چهره های دوره دیکتاتوری مصر که به اتهام قتل هزاران انقلابی این کشور در زندان بودند، تبرئه و آزاد شدند و اکنون تنها «حبیب العادلی» وزیر کشور دوره مبارک است که در زندان بسر می برد و وی هم در پرونده قتل تظاهرات کنندگان مسالمت جو تبرئه شد و اکنون به خاطر فساد مالی در پشت میله های زندان است و این در حالی است که هزاران انقلابی مصر به بهانه مختلف از جمله شرکت در تظاهرات بدون مجوز در زندان بسر می برند و خانواده های قربانیان این انقلاب نیز همچنان چشم انتظار اجرای عدالت و محاکمه عادلانه عاملان قتل فرزندانشان هستند.


منبع: تسنیم
برچسب ها: مصر صراط